Od roku 2013, kdy byl Captur jakožto průkopník kategorie SUV uveden na trh, bylo prodáno 1,2 milionů kusů tohoto modelu. Rychle se stal bestsellerem ve svém segmentu jak ve Francii, tak v Evropě a úspěch zaznamenal i na našem trhu. Výjimečnou pozici si navíc udržel i celý minulý rok, kdy se ho po celém světě prodalo 230 000 kusů.
Interiér a vnitřní prostor
Nový Captur je oproti předchozí generaci o 10 cm delší a má i o dva centimetry větší rozvor. Vzhled oživují i velká 18“ kola nebo přední světlomety s Full LED technologií. Ty přebírají světelný podpise ve tvaru písmene „C“, který je pro modely Renault charakteristický. Originální design zadních světel, které jsou součástí zadních výklopných dveří, navíc přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu.
Aktuální druhá generace podstoupila řadu změn a posílila svoji DNA. To všechno s cílem zajistit si úspěch v tomto velmi konkurenčním prostředí městských crossoverů, jejichž popularita stále nabývá na síle. Automobil byl přepracován s cílem zviditelnění jeho linií SUV, které umějí na zákazníky zapůsobit. Přesto si nový Captur v řadě konkurenčních modelů nespletete – mohou za to elegantně tvarované boky karoserie, boční prohloubená linie, kontrastní barva střechy. Design je zvýrazněn předním a zadním krytem nárazníku, černým ochranným pásem ve spodní části karoserie, podběhy kol a střešními lištami. Kapota je zvýrazněná hlubokými prolisy, střecha se více svažuje, což vozu dodává na dynamičnosti.
Revoluce v interiéru započala u modelu Clio a pokračovala i u nové generace Capturu. Ten přebírá interiér „Smart Cockpit“ lehce natočený směrem k řidiči ozdobený výraznou plovoucí konzolí. Integruje nejmodernější technologie, je vybaven největšími obrazovkami ve své kategorii a staví na odiv veškeré své moderní pojetí a technologii. Klíčovým prvkem je výškově orientovaná multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3. I nový Captur navíc nabízí digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů. Tento TFT displej měří 7 až 10 palců a umožňuje vytříbenou personalizaci zobrazení. I přes hifi středový displej si ale captur zachoval řadu tlačítek pro přímou volbu mnoha funkcí včetně klimatizace, což je moc fajn. Nechybí ani množství odkládacích ploch včetně dvou míst pro nápoje, vpředu jsou navíc dva USB vstupy pro nabíjení, další dva jsou před zadními sedadly. Ta mají zcela novou podobu i tvar a poskytují lepší posez, než u předchůdce. Vybrání opěradla navíc vylepšuje prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech.
Velmi chválíme objem zavazadlového prostoru, který může díky zadní posuvné lavici nabídnout objem až 536 litrů. Cestující si tak může vždy vybrat, jestli upřednostní prostor pro nohy pasažérů, anebo místo v zavazadlovém prostoru. Právě díky posuvné zadní lavici a vyjímatelné podlaze je nabízený objem příkladně modulární a je možné vytvořit dvoupodlažní konfiguraci. Ta majiteli usnadní každodenní nakládání a vykládání zavazadel a dalších věcí.
Motory a technologie
Nový Captur přijíždí s novou generaci modulární platformy CMF-B, která byla poprvé použita u nové generace modelu Clio. Ta u současného modelu využívá až 85 % nových dílů v porovnání s předchozí generací vozů Captur. Náš test potvrdil, že nová generace má skvěle naladěný podvozek, jehož vlastnosti se skvěle hodí k vozu této třídy a zaměření. Captur je navýsost komfortní, jeho podvozek výborně tlumí většinu nerovností a přitom se v zatáčkách příliš nenaklání.
Velkou devizou capturu je i jeho komplexní motorová paleta. K dispozici jsou jak benzinové, tak i dieselové motory a dokonce i pohon LPG. Benzinové jednotky nabídnou výkon 100 až 155 koní, naftové jednotky pak 95 až 115 koní.
Nový Captur respektuje tradici průkopníka na trhu a ještě tento rok bude navíc k dispozici i s plug-in hybridním pohonem. Renault tak chce tímto krokem využít své zkušenosti evropského lídra v oblasti elektromobility a zpřístupnit hybridní pohon široké veřejnosti. Captur se tak zaměřuje na potřeby zákazníků, pro které je často jediným vozem v domácnosti, a u všestranného modelu s plug-in hybridním pohonem poskytne nejdelší dojezd v elektrickém režimu a nejlepší výkony na trhu.
Technické údaje Renault Captur |
Nejlevnější zážehová verze – Tce 100 | Nejlevnější vznětová verze – Blue dCi 115 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 999 | 1461 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 74 při 5000 | 85 při 3750 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 160 při 2750 | 260 při 2000 |
Převodovka | pětistupňová, ručně řazená | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: |
||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4227/1797/1576 | 4227/1797/1576 |
Rozvor (mm) | 2639 | 2639 |
Zavazadlový prostor (l) | 404-536 | 404-536 |
HMOTNOSTI: |
||
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1265/435-561 | 1378/435-547 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1200/630 | 1200/685 |
VÝKONY: |
||
Největší rychlost (km/h) | 173 | 187 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 13,3 | 11,9 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
6,0/4,5/5,1 | 4,8/3,9/4,2 |
Emise CO2 (g/km) | 116 | 111 |
CENA: |
||
425 000 Kč (včetně DPH) | 470 000 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie