Clio je nejprodávanějším modelem značky Renault a ve své nové páté generaci přijíždí s jen lehce upraveným designem, ale s výraznými změnami v interiéru a pod kapotou.
Malé vozy jsou stále důležitou automobilovou třídou a s tím, jak pozvolna zdražují nová auta, bude jejich význam ještě narůstat. O to větší nároky jsou na každou novou generaci kladeny, a tak i tyto povětšinou městské vozy musejí umět nabídnout nejen líbivý design, ale i bohatou výbavu a schopnost bez problémů zvládnout i nějakou tu delší cestu. Cliu se to standardně velice dobře daří, v pěti generacích se ho prodalo už přes 15 milionů, což lze brát jako jasný důkaz tohoto tvrzení.
Interiér a vnitřní prostor
Designové změny jsou v případě nové generace pouze minimální a clio si zachovává svůj moderní i když trochu extravagantní vzhled hledající inspiraci u svých větších sourozenců. Přesto je to v mnoha ohledech stále to Clio, které milovali zákazníci předchozí generace – zůstávají třeba základní rysy přední masky nebo v rámu schované kliky zadních dveří. Nové jsou přední světlomety a také záď se dočkala lehké retuše, to aby působila o chlup moderněji.
Největší mezigenerační změny se ale udály v interiéru. Sama automobilka je nazývá rovnou revolucí. Nové Clio totiž vůbec poprvé nabízí digitální displej místo klasických analogových přístrojů palubní desky. Technologie pocházejí přímo z vyšších segmentů. Tento TFT displej existuje ve verzích 7 a 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS. Klíčovým prvkem je svislý vertikální tablet mírně natočený k řidiči, který je velmi dobře čitelný a snadno ovladatelný. Vertikální orientace je praktická zejména při používání navigace, kdy je zobrazovaná mapa opravdu velká a přehledná.
Jinak v interiéru najdete i měkčené plasty, dva otvory pro odložení nápoje, a dokonce dva vstupy pro USB. Přestože Clio nepatří mezi největší zástupce svého segmentu, nabízí jeden z největších zavazadlových prostorů. Jeho objem dosahuje 391 litrů. Spolu s 26 litry vnitřních úložných prostor je tak rekordmanem třídy. Dvojitá podlaha navíc usnadňuje nakládání a v případě sklopení zadních sedadel je k dispozici zcela rovná ložná plocha.
Motory a technologie
Důležitou změnou je nová platforma CMF-B, se kterou je nové Clio o několik milimetrů menší a až o 50 kilogramů lehčí než předchozí generace. Díky nové platformě se novinka může těšit i z mnohem bohatší výbavy, a především řady moderních bezpečnostních prvků. Velmi dobře je na tom Clio také z hlediska naladění podvozku. Mezigeneračně jde o obrovský skok kupředu. Kola se za všech okolností pevně drží vozovky, na nerovnostech nepřenáší rázy do řidičových zad a neztrácí přilnavost ani při v rychleji projížděných zatáčkách. Posádka navíc ocení i jeho velmi dobré odhlučnění a celkově velmi pohodlné ladění.
Rozsah dostupných motorizací sahá od benzinového tříválce s výkonem 48 kW až po diesel Blue dCi 115 s výkonem 85 kW. Vrcholem je benzinová přeplňovaná jednotka TCe 130 s výkonem 96 kW. Volit lze jak pětistupňové manuální převodovky, tak automatickou převodovku CVT nebo sedmistupňový dvouspojkový automat EDC. Emisní limity zvládá Clio i bez filtru pevných částic, což majitelé časem ocení na platbách za servis.
Nová generace Renaultu Clio udělala veliký posun vpřed, přestože na první pohled to nemusí být vidět. Exteriér zaujme vylepšeným designem, interiér potěší kvalitnějším zpracováním a ocenit musíme i nové bezpečnostní a asistenční systémy. Za velmi přívětivou cenu tak zákazník obdrží vůz, který umí nabídnout vše co konkurence, a snad ještě něco málo navíc.
Technické údaje Renault Clio |
Nejlevnější zážehová verze – Sce 65 LIFE | Nejlevnější vznětová verze – Blue dCi 115 ZEN | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 999 | 1461 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 48 při 6250 | 85 při 3750 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 95 při 3600 | 260 při 2000 |
Převodovka | pětistupňová, ručně řazená | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: |
||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4050/1798/1440 | 4050/1798/1440 |
Rozvor (mm) | 2583 | 2583 |
Zavazadlový prostor (l) | 391 | 391 |
HMOTNOSTI: |
||
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1117/520 | 1264/513 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 900/555 | 900/630 |
VÝKONY: |
||
Největší rychlost (km/h) | 160 | 197 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 17,1 | 9,9 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
6,1/4,2/4,9 | 4,3/3,2/3,6 |
Emise CO2 (g/km) | 112 | 95 |
CENA: |
||
265 000 Kč (včetně DPH) | 395 000 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie