Fiat Ducato se v modelovém roce 2020 dočkalo výrazné technické modernizace, která mimo jiné reagovala i na přísnější emisní normy. Dvoulitrový motor nahradil objemnější 2.3 MTJ, v nabídce i nadále zůstává atraktivní verze na CNG, elektrická verze dorazí na český trh v první polovině příštího roku.
Ducato je lídrem na evropském trhu. Již pět let po sobě je jedničkou z hlediska prodejů ve 12 zemích a absolutně nejoblíbenějším základem pro přestavby na obytná vozidla. Úspěchy demonstrované těmito čísly vycházejí ze schopnosti poskytovat komplexní řešení pro různé pracovní potřeby. To vše díky vynikající nosnosti, ložné kapacitě či zatížení náprav, jež jsou v kategorii vozidel s pohonem předních kol rekordní. K tomu lze připočíst nejširší nabídku rozvorů náprav, délek a výšek střech.
Neobvyklý počet verzí
Ducato je ve svém segmentu lídrem v oblasti nabídek různých variant a modifikací. Teoreticky lze pomocí různých kombinací karoserie, motorů a techniky vytvořit až 10 000 verzí pro přepravu nákladu, osob či dostavbu. Nabídka je působivá zvláště v segmentu dodávek, kde ducato nabízí až osm různých objemů ložného prostoru od 8 do 17 m³. Ducato je navíc k dispozici ve čtyřech délkách a třech výškách karoserie v případě dodávek a šesti různých délkách v případě podvozků pro dostavbu nebo základů pro obytné vozy. Vždyť tři ze čtyř prodaných obytných vozidel v Evropě jsou postaveny právě na základech modelu Ducato.
Ducato pohání větší motor
Zásadní změnou je vyřazení dvoulitrového diesleu z nabídky. Není proč tesknit, protože ho nahradil modernizovaný a výrazně objemnější čtyřválec 2.3 MultiJet 2 splňujícího emisní normu Euro 6d. Všechny jeho verze využívají nové turbodmychadlo s elektronickou kontrolou a variabilní geometrií lopatek, které má poskytnout hladší jízdu i nižší spotřebu paliva. Motor je dostupný ve čtyřech variantách. Základní verze 2.3 MultiJet 2 s výkonem 88 kW a točivým momentem 320 N.m střídá dosavadní dvoulitr, oproti němuž je o 10 % silnější a výkonnější. Následují verze se 103 kW, 118 kW a 132 kW, které doplňuje provedení Natural Power na zemní plyn, poskytující výkon 100 kW a točivý moment 350 N.m. To je ale poháněno třílitrovým motorem.
Pro omlazené ducato je nyní standardem takzvaný EcoPack, jehož součástí je start-stop systém, inteligentní alternátor a elektronicky řízené palivové čerpadlo, které spolu s eko režimem pomáhají snížit spotřebu paliva.
Na elektřinu ujede až 360 km
Ducato Electric nabídne kompletní modelovou nabídku. Dojezd je podle verze 220 až 360 km (měřeno v cyklu NEDC). Elektromotor nabízí výkon 90 kW a točivý moment 280 Nm. Nejvyšší rychlost je s ohledem na optimalizaci spotřeby energie omezena na 100 km/h.
Velkou výhodou je, že zástavba akumulátorů nikterak neomezuje ložnou plochu. Objem skříně je tak podle provedení od 10 do 17 m3 a nosnost až 1950 kg!!!
Nová samočinná převodovka mezi nejlepšími
Zásadní novinkou je devítistupňová elektronicky řízená samočinná převodovka. Jde o nejnovější generaci převodovky s kapalinovým měničem momentu, podtrhující potenciál všech motorizací, aktuálně zřejmě nejlepší převodovku ve své kategorii z hlediska hmotnosti, spolehlivosti a odolnosti, nabízející navíc vysokou míru pohodlí při jízdě.
Převodovka je dostupná pro nejsilnější variantu motoru 2.3 MultiJet 2. V jeho případě zvládne pracovat s 450 N.m, přičemž Fiat od ní slibuje nejen optimální spotřebu paliva, ale díky měniči garantuje i mimořádnou životnost. Převodovka navíc umožňuje přepínání mezi třemi režimy, Normal, Eco a Power, měnící logiku řazení vyhovující hmotnosti daného nákladu.
Plejáda asistenčních a multimediálních systémů
Ducato je nyní prošpikované celou řadou asistenčních systémů. K dispozici je například hlídání mrtvého úhlu (při jízdě vpřed i vzad), upozornění na opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, autonomní brzdění v krizových situacích nebo automatické spínání tlumených a dálkových světel nebo stěračů.
Za příplatek lze nyní také objednat nový multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, který je možné spárovat s chytrými telefony prostřednictvím služeb Android Auto a Apple CarPlay s přístupem ke škále užitečných on-line aplikací.
Nízké TCO i cena
Zásadní konstrukční změny se pozitivně promítají do celkových nákladů na provoz. Právě v tomto ohledu patří ducato tradičně mezi nejlepší na trhu. Atraktivní jsou i ceny nových verzí, stejně tak, jako zůstatkové hodnoty. Díky akčním cenám je nejlevnější ducato pro přepravu zboží k dispozici od 406 900 Kč bez DPH, verze pro přepravu osob od 576 000 Kč a podvozek pro přestavby začíná částkou 459 800 Kč bez DPH.
Na všechny užitkové vozy Fiat je záruka 2 roky bez omezení počtu ujetých kilometrů.
Technické údaje Fiat Ducato |
Nejlevnější verze 2.3 MTJ 120 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
|
Druh a uspořádání motoru | Vpředu napříč uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec pohání přední kola |
Zdvihový objem (cm3) | 2287 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 88 při 2750 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 320 při 1400-2750 |
Převodovka | Ručně řazená, šestistupňová |
ROZMĚRY: |
|
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4963/2050/2254 |
Rozvor (mm) | 3000 |
Nákladový prostor (m3) | 8 |
HMOTNOSTI: |
|
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1845/955 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2000/750 |
VÝKONY: |
|
Největší rychlost (km/h) | 150 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9,9 |
Spotřeba paliva kombinovaná dle WLTP (l/100 km) |
5,9-6,3 |
Emise CO2 (g/km) | 157-167 |
CENA bez DPH: |
|
406 900 |
Fotogalerie