Novou vlajkovou lodí španělského výrobce je Seat Tarraco. Toto velké SUV může nabídnout až 7 míst, velmi bohatou výbavu i v základním provedení a příjemné svezení. Z motorové nabídky vypadly vznětové verze, které zanedlouho nahradí plug-in se 180 kW.
Seat začal s výrobou SUV poměrně pozdě – kompaktní Ateca přišla na trh až v roce 2016, ale zaznamenala prakticky okamžitý prodejní úspěch. Od té doby i proto španělský výrobce představil další dvě SUV. Posledním se na podzim roku 2018 stalo až sedmimístné Tarraco. To má mnoho společného se Škodou Kodiaq a Volkswagenem Tiguan Allspace, zároveň ale stále jasně odkazuje na původ v nabídce Seatu.
Interiér a vnitřní prostor
Při pohledu na vnější design byste příbuznost se Škodou Kodiaq odhadovali jen těžko. Seat vsadil na ostřejší linie lépe sedící do nabídky španělského výrobce. A stejné je to i s designem interiéru. Tarraco dostalo volně stojící obrazovku multimediálního systému, která je zároveň dominantním prvkem palubní desky. Protože Seat nabízí vůz pouze ve vyšších výbavách, má i nejlevnější provedení 8,25palcový barevný dotykový displej. Vestavěnou navigaci má standardně druhý stupeň výbavy, navíc s úhlopříčkou 9,2 palce a plně dotykovým ovládáním bez klasických otočných ovladačů pro nastavování hlasitosti.
Klimatizace má nicméně, na rozdíl třeba od nové Škody Octavia, svůj vlastní ovládací panel, který je nicméně kvůli do prostoru vytaženému displeji a masivním výdechů ventilace trochu utopený. Co je naopak plně digitální, to je přístrojový štít. 10,25palcová obrazovka je opět ve standardní výbavě, Kodiaq například podobné řešení nabízí ve většině variant pouze za příplatek. Novinku v nabídce verzí tvoří dynamicky laděná výbava FR, která ovšem kromě vizuálních úprav nenabízí například silnější motor.
Základem modelu Tarraco je stejně jako u Škody a Volkswagenu platforma MQB v provedení A2. Ta umožnila protáhnout rozvor náprav na 2790 mm. V rámci třídy jde lehce nadprůměrnou hodnotu, koncernoví sourozenci jsou na tom ale prakticky stejně. Celkově má pak Seat 4735 mm na délku. Standardem je pětice míst k sezení, za příplatek 20 500 korun ale Španělé nabízejí ještě další dvě sedadla. Ty samozřejmě sníží objem zavazadlového prostoru na základních 230 litrů. Ve striktně pětimístné verzi je k dispozici nejméně 760 litrů, respektive 700 litrů, pokud sklopíte třetí řadu sedadel u sedmimístné varianty. Pro variabilitu důležitou vlastností Seatu jsou posuvná sedadla ve druhé řadě, auto má též sklopné sedadlo spolujezdce.
Motory a technologie
Nejslabší zážehový motor má objem 1,5 litru a přeplňování turbodmychadlem. Jednotka s výkonem 110 kW je známá i z jiných koncernových modelů, u Tarraca je spojená se šestistupňovým ručním řazením nebo za příplatek sedmistupňovým samočinným řazením se dvěma spojkami. Druhou zážehovou volbou je dvoulitrové TSI naladěné na 140 kW. To je pro změnu striktně spjato s pohonem všech kol a sedmistupňovým samočinným řazením se dvěma spojkami.
Vznětové agregáty z nabídky Tarraca v době tvorby tohoto profilu zcela zmizely. Na výběr tak zůstávají jen o něco žíznivější zážehové motory. Na podzim nicméně Seat plánuje uvedení plug-in hybridní varianty. Ta kombinuje zážehovou 1.4 TSI s elektromotorem a dohromady nabídnou tyto dvě jednotky 180 kW. Stejné ústrojí má mimo jiné i nová Škoda Octavia RS. Baterie má kapacitu 13 kWh a Španělé slibují dojezd 50 km čistě na elektrickou energii. Kombinované emise mají u této varianty klesnout pod 50 g CO2/km.
Jak se na rodinné SUV patří, nabízí Seat Tarraco již v základu několik bezpečnostních asistentů. Jmenujme pomocníka pro jízdu v pruhu nebo přednárazový systém s nouzovým brzděním a detekcí chodců. Mezi příplatky nechybí sledování mrtvých úhlů, adaptivní tempomat, pomocník pro jízdu v koloně nebo systém, který auto bezpečně zastaví i ve chvíli, když člověk za volantem zkolabuje.
Technické údaje SEAT Tarraco |
Nejlevnější zážehová verze – 1.5 TSI Style | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
|
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1498 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 110 při 5000 – 6000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 250 při 1500 – 3500 |
Převodovka | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: |
|
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4735/1839/1658 |
Rozvor (mm) | 2790 |
Zavazadlový prostor (l) | 760/1920 |
HMOTNOSTI: |
|
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1524/696 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1800/750 |
VÝKONY: |
|
Největší rychlost (km/h) | 201 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9,7 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
7,4/5,2/6,0 |
Emise CO2 (g/km) | 137 |
CENA: |
|
796 900 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie