Nová generace modelu Peugeot 208 od začátku sází nejen na svůj výjimečný design, ale i na fakt, že platforma CMP poslední generace zvládne pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Zákazník si tak od začátku může vybrat mezi benzinovým, dieselovým, anebo i čistě elektrickým modelem. Ten nese v případě Peugeotu označení e-208 a bezpochyb i jeho přítomnost stála za letošním ziskem důležitého ocenění v podobě titulu Auto roku 2020. Svou roli při získání ocenění hrál i inovativní a atraktivní design, využití nejmodernějších technologií a inovátorský přístup při zpracování interiéru. Takového přístupu značky si rychle všimli i zákazníci a nový Peugeot 208 si od jeho uvedení na evropský trh v říjnu 2019 objednalo během prvních šesti měsíců téměř 110 000 zákazníků. Celých 15 % z nich si navíc zvolilo právě od počátku dostupnou verzi s elektrickým pohonem.
Že Peugeot u nové generace dvěstěosmičky vsadil v první řadě na výrazný vzhled musí být každému jasné už na první pohled. Zejména přední maska je dynamická, se třemi „drápy“ denního LED svícení na každé straně, z nichž jeden je vždy prodloužen až do spodní části nárazníku. I zadní partie jsou podobně výrazně provedené a zpracované jako u modelů 3008, 5008 nebo 508 s typickým černým pásem sahajícím přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a spojujícím světla tvořená signifikantními drápy. Elektrickou verzi lze oproti té standardní rozpoznat posle masky chladiče ve stejném odstínu karoserie a nepřehlédnutelný je navíc i podpis e-208 vzadu a písmeno „e“ na zadních blatnících. Zajímavým detailem jsou též dichroitické znaky lva, které tak mění barvu podle úhlu pohledu.
Nový Peugeot e-208 nabízí hned tři režimy řízení. Prvním je mód eko optimalizovaný pro dosažení maximálního dojezdu. Druhý stupeň Normal s optimalizovaným komfortem je vhodný pro každodenní ježdění a varianta nastavení Sport cílí na výkon a výjimečný zážitek z jízdy. V tomto režimu poskytuje motor maximální výkon i točivý moment a umožní sáhnout na maximální rychlost 150 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s.
K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění prostřednictvím převodové páky s příslušným typem regenerace baterie. Úroveň jedna řidič volí pro pocity blížící se používání vozu se spalovacím motorem; druhý stupeň rekuperace pak pro brzdění řízené pedálem akcelerace.
Interiér a vnitřní prostor
Stejně svébytná jako zvenku je nová generace dvěstěosmičky i v interiéru. Peugeot se stále drží svého řešení palubní desky zvaného i-cocpit, kdy jsou budíky umístěny nikoli tradičně v průhledu volantu, ale až nad ní. I čistě elektrická verze nabízí moderní přístrojovou desku Peugeot i-Cockpit® 3D zobrazující informace ve dvou úrovních. Odlišností od elektrické a standardní verze není mnoho a souvisejí především s ovládáním pohonu a s informacemi o hospodaření s energií.
Stejně jako běžné spalovací verze, i elektrická dvěstěosmička nabídne v zavazadlovém prostoru solidní objem 309 litrů, který je možné sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit až na 1163 litrů. Zbytek útrob vozu je velmi kvalitně zpracovaný a pojetí interiéru celkově domyšlené. Nedostatkem místa pak nebude strádat ani dvojice pasažérů usazených na zadní lavici.
Motory a technologie
Nový Peugeot 208 je postaven na platformě CMP poslední generace, která je určená pro segmenty B a C a doplňuje tak platformu EMP2. Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Proto v nabídce modelu 208 nalezneme jak benzinové a dieselové motory, tak právě i elektrický pohon.
Tomu slouží elektromotor s výkonem rovných 100 kW a akumulátor s kapacitou 50 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 340 km podle protokolu WLTP a 450 km dle měření metodiky NEDC. Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.
Řešení dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobené každodennímu používání. Jsou možné tři způsoby – přes klasickou domácí zásuvku nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku Green Up Legrand pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem. Druhou variantou je použití Wall Boxu, kdy lze úplného nabití dosáhnout za 5 hodin a 15 minut v případě třífázového proudu (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW). Třetí možností je využití veřejné rychlodobíjecí stanice, kdy regulace teploty baterie umožňuje použít nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 % už během 30 minut.
Technické údaje Peugeot e-208 |
Nejlevnější elektrická verze | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
|
Druh a uspořádání motoru | Elektrický motor, pohon předních kol |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 100 při 3673-10000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 260 při 300-3673 |
Převodovka | automatická |
ROZMĚRY: |
|
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4055/1745/1430 |
Rozvor (mm) | 2540 |
Zavazadlový prostor (l) | 309 |
HMOTNOSTI: |
|
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | x |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | x |
VÝKONY: |
|
Největší rychlost (km/h) | 150 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,3 |
Spotřeba energie (město/mimo město/kombinovaná) (kWh/100 km) |
17,6 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: |
|
880 000 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie