Corsa je pro značku Opel velmi důležitá a v Evropě má velmi dobrou pověst. Nová generace se povedla, technický základ sdílí se spřízněným Peugeotem 208 a kromě klasických motorizací nabízí i čistě elektrickou variantu.
Ačkoliv se pátá generace Opelu Corsa představila v roce 2014, technický základ sdílela se svým předchůdcem, jehož premiéra se datuje do roku 2006. A to už oproti novějším rivalům v jednom z nejžádanějších segmentů Evropy nemohlo stačit. Proto loňské uvedení šestého pokračování oblíbeného supermini přišlo právě včas. Na novém Opelu Corsa se také naplno projevil vliv koncernu PSA, kam už nějaký ten pátek Opel spadá.
Interiér a vnitřní prostor
Jakkoliv je technický základ Opelu Corsa i Peugeotu 208 stejný, vizuálně jde oba vozy odlišit na první pohled. Němci vsadili na uhlazenější a konvenčnější tvarování než Francouzi, což ale neznamená, že by corsa šesté generace byla na pohled nějakým nudným autem. Naopak, oproti předchůdci s vyšší stavbou karoserie jde o výraznou změnu. Auto dostalo velká přední světla, která nabízí za příplatek svícení technologií LED Matrix, která je ve třídě malých aut ojedinělá, a znamená, že elektronika si sama upravuje intenzitu světelného paprsku. Vizuálně pak tvary podtrhuje rovněž příplatkové dvoubarevné lakování.
A odlišení Opelu a Peugeotu lze jasně pozorovat i v interiéru. Kde 208 sází na menší volant a výše posazené budíky, tedy takzvaný i-cockpit, má corsa volant klasických tvarů stejně jako normální přístrojovou desku. Jak je ale dnes zvykem, vyšší výbavové verze mají standardně místo klasických ciferníků digitální displej. Ten potom koresponduje s obrazovkou na středové konzoli, která má volitelně úhlopříčku až deset palců, přičemž samozřejmě nechybí ani zabudovaná navigace. Celkově je interiér corsy designově konzervativnější než ten v 208, na druhou stranu jsou všechny ovladače tam, kde je řidič podvědomě čeká.
Délka lehce přes čtyři metry řadí Opel Corsa někam do lepšího průměru segmentu malých aut. Podobně je na tom i rozvor náprav s hodnotou 2538 mm. Vzadu je v podélném směru místa méně, ve srovnání s konkurencí jde o lehce podprůměrnou hodnotu. O něco lépe je na tom prostor v příčném směru a nad hlavou cestujících. Zavazadlový prostor s objemem 309 litrů je v této třídě automobilů běžný.
Motory a technologie
Na motorové paletě je příbuznost s Peugeot 208 a obecně začlenění Opelu do koncernu PSA patrné nejvíce. Protože benzinové motory jsou nanejvýš tříválcové, pryč jsou také časy corsy se zážehovým agregátem o objemu 1,4 litru. Všechny tří výkonové verze mají totiž objem 1,2 litru a odlišují se od sebe vlastně především přítomností turbodmychadla. Nejslabší verze s 55 kW a ruční pětistupňovou převodovkou ho nemá, silnější varianty se 74 nebo 96 kW již ano.
A zatímco prostřední výkonový stupeň se dělá s ruční i osmistupňovou samočinnou převodovkou, nejsilnější motorizace má dedikovaný pouze osmistupňový automat. Ten má mimochodem stejný volič jako u Peugeotu, což v kabině prozrazuje příbuznost asi nejvíce. K dispozici zůstává i naftový motor, tentokrát čtyřválec 1.5 CDTI o výkonu 75 kW a ručním řazením. Specialitou pro ekology je potom elektrická verze Corsa-e.
Šestá generace tohoto malého opelu nabízí celou řadu moderních bezpečnostních pomocníků. O diodových Matrix světlometech již byla řeč, už v základu ale nechybí upozornění na vybočení z jízdního pruhu či nouzové brzdění s detekcí chodců. Mezi příplatky jsou i adaptivní tempomat nebo sledování slepých úhlů. Nevýhodou může být, že za většinu asistentů nelze připlatit zvlášť, ale je potřeba zvolit celý balíček prvků.
Technické údaje Opel Corsa |
Nejlevnější zážehová verze – 1.2 Start/Stop Corsa | Nejlevnější vznětová verze – 1.5 CDTI Start/Stop Edition | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový tříválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1199 | 1499 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 55 při 5750 | 75 při 3500 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 118 při 2750 | 250 při 1750 |
Převodovka | pětistupňová, ručně řazená | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: |
||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4060/1765/1433 | 4060/1765/1433 |
Rozvor (mm) | 2538 | 2538 |
Zavazadlový prostor (l) | 309/1081 | 309/1081 |
HMOTNOSTI: |
||
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 980/570 | 1090/570 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 500/500 | 1200/580 |
VÝKONY: |
||
Největší rychlost (km/h) | 174 | 188 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 13,2 | 10,2 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
4,8-4,9/3,6-3,8/4,1-4,2 | 3,7-3,8/2,9-3,1/3,2-3,4 |
Emise CO2 (g/km) | 93-95 | 85-88 |
CENA: |
||
319 990 Kč (včetně DPH) | 414 990 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie