Ford transit Custom i Tourneo Custom PHEV jezdí pouze na elektrický pohon. Benzinový tříválec zde plní roli jakéhosi prodlužovače dojezdu. Není tedy mechanicky spojen s koly, pouze generuje elektřinu.
Zajímavý plug-in hybrid je k dispozici jak v užitkové verzi Transit Custom, tak v luxusnější osmimístné verzi Tourneo Custom ve verzi L1H1. Pohon sériového uspořádání je vždy stejný. Přední kola pohání výhradně elektromotor o výkonu 93 kW napájený vysokonapěťovým lithium-ion akumulátorem o kapacitě 14 kWh. Akumulátory jsou uloženy pod podlahou a tak vůbec nezasahují do vnitřního prostoru.
Zážehový tříválec 1.0 EcoBoost zde slouží k dobíjení akumulátorů. Podle výrobce je dojezd podle starší metodiky NEDC až 56 km, v praxi je reálný dojezd kolem 40 km. Poté se spustí spalovací motor. Přestože je tento způsob pohonu méně efektivní, lze s vybitým akumulátorem jezdit v praxi bez problémů do 9,5 l/100 km. To je překvapivě nízká spotřeba. Po naložení nákladu o hmotností 500 kg jsme pak v rámci testu naměřili o 1 l/100 km více .
Výsledná spotřeba benzínu výrazně záleží na frekvenci dobíjení. Pokud plug-in nabijeme každých 100 km, což je při jízdách po městě či do práce a zpět reálné, budeme jezdit za 6,2 l/100 km. Když dobíjecí cyklus protáhneme na 200 km, počítejme se 7,8 l/100 km. Pokud se plug-in nabije jednou za 300 km, vyrovná se spotřeba vznětovému motoru 2.0 EcoBlue (8,4 l/100 km).
Užitková verze Transit Custom Plug-in Hybrid nabízí užitečné zatížení 1130 kg a stejný nákladový prostor jako běžné varianty se vznětovými motory (6,0 m3).
Plug-iny mají v sériové výbavě klimatizací a vyhřívané čelné okno. Akumulátor je chráněn standardně poskytovanou zárukou na osm let nebo 160 000 km.
Z běžné zásuvky dobito za 5 hodin
Řidič může vybírat ze čtyř režimů jízdy, lišících se strategií dobíjení. První z nich s označením EV Auto představuje výchozí nastavení, kdy o využití jednotlivých zdrojů energie rozhoduje řídící jednotka. Následující EV Now využívá výhradně elektrický pohon až do úplného vybití baterií, zatímco EV Later se snaží uchovat aktuální stav nabití baterií a EV Charge usiluje o maximální dobití baterie, aby mohl řidič později přepnout na EV Now, například při jízdě v bezemisní městské zóně.
Plug-In Hybrid lze dobíjet z běžné zásuvky 240 V/10 A. Plné nabití trvá 5 hodin, v případě využití komerční nabíječky na střídavý proud s kapacitou 32 A se doba nabíjení zkrátí na 2,7 h. Díky zabudovanému modemu FordPass Connect a mobilní aplikaci FordPass mohou řidiči sledovat průběh nabíjení také na dálku.
Ford ve spolupráci s předními energetickými společnostmi nabídne zákazníkům instalaci domácích nástěnných nabíječek a tarifů se „zelenou“ elektřinou. Nástěnná nabíječka Ford disponuje až o 50 procent vyšším nabíjecím výkonem než běžná domácí zásuvka. Doba nabíjení se díky této výhodě zkrátí až o třetinu.
Chytré technologie
Ford zároveň spouští novou aplikaci pro chytré telefony a tablety, jejímž účelem je usnadnit provozovatelům elektrifikovaných automobilů této značky vyhledávání nabíjecích míst a platby za nabíjení. Díky spolupráci se společností NewMotion zprostředkuje Ford svým zákazníkům přístup k největší veřejné nabíjecí síti v Evropě. Pokrývá 30 zemí a tvoří ji 118 000 nabíjecích míst.
Jako součást standardní výbavy se dodává rovněž palubní modem FordPass Conect, jehož prostřednictvím mohou provozovatelé využívat datové a telematické služby Ford.
Pro plug-in hybrid jsou od jara k dispozici také dvě neobvyklé funkce. Standardně dodávaný nový modul „Geofencing“ zajistí automatické přepnutí na režim EV Now při vjezdu do nízkoemisní zóny nebo do oblasti, kterou definuje uživatel. Ovládá se prostřednictvím mobilní aplikace.
Nabídka asistenčních systémů zahrnuje aktivní parkovací asistent i systém varování před opuštěním jízdního pruhu. Zásahy do řízení asistenčními systémy jsou možné díky sériově dodávanému elektrickému posilovači řízení, který mimo jiné přispívá k nižší spotřebě paliva a usnadňuje manévrování v městském provozu.
Technické údaje Ford Custom PHEV |
Nejlevnější Plug-in Hybridní verze | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
|
Druh a uspořádání motoru | Vpředu uložený elektromotor pohání přední kola. Zážehový tříválec 1.0 EcoBoost slouží jen jako generátor elektřiny. |
Zdvihový objem (cm3) | elektromotor |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 92 při 3000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 355 při 1-2300 |
Převodovka | Samočinná |
ROZMĚRY: |
|
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4973/1986/1959 |
Rozvor (mm) | 2933 |
Nákladový prostor (m3) | 6 |
HMOTNOSTI: |
|
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 2195/1130 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | -/- |
VÝKONY: |
|
Největší rychlost (km/h) | omezena na 120 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 13,3 |
Spotřeba paliva kombinovaná dle WLTP (l/100 km) |
2,7-3,1 |
Emise CO2 (g/km) | 60-70 |
CENA bez DPH: |
|
1 008 182 |
Fotogalerie