Kromě designových retuší, omlazeného interiéru a nového infotainmentu s sebou Vito přináší řadu důležitých technických změn. Ty největší se ukrývají pod kapotou motoru, a to jak u konvenčního, tak elektrického vita, které pohání nový elektromotor s maximálním výkonem 150 kW a velkým 100kWh akumulátorem. Pro jízdu je využitelných 90 kWh a tak s nimi Vito ujede přes 400 km. Elektrické Vito se také chlubí podporou rychlonabíjení stejnosměrným proudem (DC) o výkonu až 110 kW. Nabití z 10 na 80 % trvá jen 45 minut. U slabší rychlonabíječky s výkonem 50 kW potrvá nabití přibližně 70 minut.
Nechybí však ani kapalinou chlazená nabíječka pro střídavý proud (AC) o výkonu až 11 kW, se kterou potrvá nabití z veřejné nabíječky či dostatečně výkonného wallboxu z 0 na 100 % necelých 10 hodin. S nabíjením ovšem pomáhá i samotné eVito, které nabízí volbu intenzity rekuperace pomocí ovladačů pod volantem. Režim DAUTO prediktivně mění intenzitu rekuperace podle aktuální situace, rozpoznaného dopravního značení a informací z bezpečnostních a asistenčních systémů
Nový diesel s 500 Nm
Facelit přináší pro konvenční Vito zcela nový dvoulitrový vznětový čtyřválec s různou úrovní přeplňování, a tedy i výkony (75; 100; 120; 140 a 176 kW). Označení OM 654 naznačuje, že se jedná o čtyřválec, který pochází z nabídky osobních vozidel. A je to dobře, protože tyto motory jsme v našich testech opakovaně chválili pro svou pružnost, výkon a nápadně nízkou spotřebu. A jak se po léta ukazuje, i spolehlivost.
A je tu další zajímavý benefit v podobě skvělé samočinné devítistupňové převodovky 9G-Tronic. Ta je k dispozici pro všechny modely s pohonem zadních kol a motorizací OM 654.
Nízká spotřeba a vysoké zůstatkové hodnoty
Technicky nejzajímavější je model Vito Tourer s pohonem všech kol a nejvýkonnějším vznětovým motorem 176 kW. Devítistupňová převodovka řadí naprosto bezchybně a způsob řazení dokázala přizpůsobit i naloženému automobilu, stoupání nebo zapojenému přívěsu. Není potřeba ji do práce zasahovat ručním řazením.
Převodovka je výtečně odstupňována a motoru skvěle vyhovuje. Devátý stupeň pracuje s extrémně těžkým převodem, který se většinou zařadí jen při jízdě na dálnici, nebo při plynulé rychlosti nad 110 km/h. Při dálniční rychlosti 130 km/h má motor na devátý stupeň jen 1700 1/min! a spotřebuje pouze 8,8 l/100 km. Ostatní údaje o spotřebě naleznete v příslušné tabulce.
Podle společnosti TecAlliance má Vito Tourer průměrné, tedy nepředražené ceny servisu i opotřebitelných dílů, díky kterým si vede mimořádně dobře i na poli zůstatkových hodnot.
Více elektronických pomocníků
Pro všechny modely nového Vita s motorem 654 a registrací jako osobní bude rovněž k dispozici i systém adaptivního odpružení Airmatic, který bude od listopadu 2020 také u modelů eVito, třídy V nebo EQV. Ten slibuje nejen vyšší světlou výšku, ale i vyšší jízdní komfort díky rychlé regulaci odskoku a komprese tlumiče pro každé kolo.
S modernizací dostává Vito vůbec poprvé i systém Distronic, který dokáže udržovat vzdálenost od vpředu jedoucího vozu tak, aby řidiči usnadnil řízení například na dálnici nebo při popojíždění. Současně je také Vito osazeno systémem Active Break Assist, který dokáže předvídat riziko srážky s vozem jedoucím vpředu. Kromě toho dokáže systém reagovat i na pevné překážky či chodce. Ve volitelné výbavě dále nechybí například aktivní parkovací asistent, asistent pro hlídání mrtvého úhlu, asistent pro jízdu v pruzích nebo systém Pre-Safe, který zmírňuje následky nehody.
Technické údaje Mercedes-Benz Vito Tourer |
Nejlevnější verze 114 CDI | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
|
Druh a uspořádání motoru | Vznětový přeplňovaný čtyřválec pohání přední kola |
Zdvihový objem (cm3) | 1950 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 100 při 2800 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 380 při 1500 |
Převodovka | Ručně řazená, šestistupňová |
ROZMĚRY: |
|
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4895/1910/1890 |
Rozvor (mm) | 3000 |
Zavazadlový prostor (m3) | 0,72 |
HMOTNOSTI: |
|
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1900/1200 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2000/750 |
VÝKONY: |
|
Největší rychlost (km/h) | 168 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9,9 |
Spotřeba paliva kombinovaná dle WLTP (l/100 km) |
6,9 |
Emise CO2 (g/km) | 181 |
CENA bez DPH: |
|
574 500 |
Fotogalerie