Kdo hledá prémiový malý elektromobil, už nemusí koukat jen po BMW i3 nebo Mini. Francouzská značka DS nabízí zajímavou alternativu, která těží z výhod sdílené techniky s dalšími vozy koncernu PSA, nabízí však prémiový interiér i výbavu.
Design karoserie modelu DS3 Crossback je mimořádný a na silnici ho nepřehlédnete. Svalnatý vzhled daný velkými koly a dramatickými tvary doplňuje luxusní detail v podobě skrytých klik, které vyjíždějí z karoserie, když se k autu s klíčkem přiblížíte. Oproti standardní verzi s některým ze spalovacích motorů se elektrická verze liší tím, že nabízí matně chromovanou masku chladiče zvanou DS Wings, šedočernou mřížku sání, plaketka E-Tense na víku pátých dveří a také specifický zadní nárazník bez koncovky výfuku.
Interiér a vnitřní prostor
Stejně dramatický a nápaditý jako exteriér je i interiér. Kvalita použitých materiálů je prémiová a hodně se zde pracuje s motivem kosočtverce či diamantu – od grafiky přístrojů, přes uspořádání ovládacích tlačítek až po výdechy klimatizace.
Interiér je výjimečně elegantním místem, které kombinuje ty nejkvalitnější materiály s inovativními designérskými řešeními. Díky velkolepé středové konzole s dotykovými ovládacími prvky, středovým a bočním větracím otvorům nebo vhodnému umístění displejů se posádka okamžitě ponoří do luxusního tlumeného technologického prostoru, kde se bude dobře cítit.
Oproti spalovací verzi přibyly i v interiéru elektrické verze některé drobné rozdíly. Na hlavici voliče režimů je monogram E-Tense vytlačený v kůži, navíc je přidaný režim rekuperace Brake, na centrálním displeji je přidaná stránka s ukazateli elektrického vozu a na sdruženém přístroji najde řidič řadu ukazatelů týkajících se stavu nebo provozu elektrického pohonu.
DS 3 Crossback E-Tense poskytuje díky svým rozměrům pět plnohodnotných míst, délka vozu je 412 cm, objem zavazadlového prostoru zůstává 350 l a patří tak mezi nejlepší ve své třídě.
Motory a technologie
Ačkoli jde o její první sériový elektromobil DS, koncern PSA má s elektromobilitou již značné zkušenosti. DS 3 Crossback E-Tense pohání elektrický motor o výkonu 100 kW, který je aktuálně pod kapotou dalších vozů koncernu. 100kW výkon je ale pro auto tohoto typu naprosto optimální. Zrychlení na stovku za 9 sekund je srovnatelné s nejsilnější benzinovou verzí DS3, auto je rychlé, a přitom není zbytečně přemotorované. Hodnota 100 kW ale platí pro jízdní režim Sport. Standardně je nastaven po každém nastartování Normal, který má 80 kW, zvolit lze i režim Eco, pak je výkon jen 60 kW. Podle režimu se liší i maximální rychlost, a to od 95 do 150 km/h. DS 3 Crossback E-Tense se přes domácí Wall box nabije na 100 % za 5 hodin a na rychlém terminálu 100 kW na 80 % za 30 minut. Dojezd je 320 km WLTP nebo 430 km NEDC.
Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost baterie. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km se zbývající kapacitou 70 %.
Technické údaje DS 3 Crossback E-TENSE |
Nejlevnější verze – E-TENSE | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
|
Druh a uspořádání motoru | Třífázový elektrický synchornní motor s permanentními magnety, pohon předních kol |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 100 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 260 |
Kapacita baterie (kWh) | 50 |
ROZMĚRY: |
|
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4118/1791/1534 |
Rozvor (mm) | 2558 |
Zavazadlový prostor (l) | 350 |
HMOTNOSTI: |
|
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1525/- |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | – |
VÝKONY: |
|
Největší rychlost (km/h) | 150 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9 |
Dojezd (km) | 320 (WLTP)/430 (NEDC) |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: |
|
995 000 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie