21 listopadu, 2024

DS 3 Crossback E-Tense

Kdo hledá prémiový malý elektromobil, už nemusí koukat jen po BMW i3 nebo Mini. Francouzská značka DS nabízí zajímavou alternativu, která těží z výhod sdílené techniky s dalšími vozy koncernu PSA, nabízí však prémiový interiér i výbavu.

Design karoserie modelu DS3 Crossback je mimořádný a na silnici ho nepřehlédnete. Svalnatý vzhled daný velkými koly a dramatickými tvary doplňuje luxusní detail v podobě skrytých klik, které vyjíždějí z karoserie, když se k autu s klíčkem přiblížíte. Oproti standardní verzi s některým ze spalovacích motorů se elektrická verze liší tím, že nabízí matně chromovanou masku chladiče zvanou DS Wings, šedočernou mřížku sání, plaketka E-Tense na víku pátých dveří a také specifický zadní nárazník bez koncovky výfuku.

Interiér a vnitřní prostor

Stejně dramatický a nápaditý jako exteriér je i interiér. Kvalita použitých materiálů je prémiová a hodně se zde pracuje s motivem kosočtverce či diamantu – od grafiky přístrojů, přes uspořádání ovládacích tlačítek až po výdechy klimatizace.

Interiér je výjimečně elegantním místem, které kombinuje ty nejkvalitnější materiály s inovativními designérskými řešeními. Díky velkolepé středové konzole s dotykovými ovládacími prvky, středovým a bočním větracím otvorům nebo vhodnému umístění displejů se posádka okamžitě ponoří do luxusního tlumeného technologického prostoru, kde se bude dobře cítit.

Oproti spalovací verzi přibyly i v interiéru elektrické verze některé drobné rozdíly. Na hlavici voliče režimů je monogram E-Tense vytlačený v kůži, navíc je přidaný režim rekuperace Brake, na centrálním displeji je přidaná stránka s ukazateli elektrického vozu a na sdruženém přístroji najde řidič řadu ukazatelů týkajících se stavu nebo provozu elektrického pohonu.

DS 3 Crossback E-Tense poskytuje díky svým rozměrům pět plnohodnotných míst, délka vozu je 412 cm, objem zavazadlového prostoru zůstává 350 l a patří tak mezi nejlepší ve své třídě.

Motory a technologie

Ačkoli jde o její první sériový elektromobil DS, koncern PSA má s elektromobilitou již značné zkušenosti. DS 3 Crossback E-Tense pohání elektrický motor o výkonu 100 kW, který je aktuálně pod kapotou dalších vozů koncernu. 100kW výkon je ale pro auto tohoto typu naprosto optimální. Zrychlení na stovku za 9 sekund je srovnatelné s nejsilnější benzinovou verzí DS3, auto je rychlé, a přitom není zbytečně přemotorované. Hodnota 100 kW ale platí pro jízdní režim Sport. Standardně je nastaven po každém nastartování Normal, který má 80 kW, zvolit lze i režim Eco, pak je výkon jen 60 kW. Podle režimu se liší i maximální rychlost, a to od 95 do 150 km/h. DS 3 Crossback E-Tense se přes domácí Wall box nabije na 100 % za 5 hodin a na rychlém terminálu 100 kW na 80 % za 30 minut. Dojezd je 320 km WLTP nebo 430 km NEDC.      

Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost baterie. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km se zbývající kapacitou 70 %.

Technické údaje DS 3 Crossback E-TENSE

  Nejlevnější verze – E-TENSE

MOTOR, PŘEVODOVKA:

Druh a uspořádání motoru Třífázový elektrický synchornní motor s permanentními magnety, pohon předních kol
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 100
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 260
Kapacita baterie (kWh) 50

ROZMĚRY:

Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4118/1791/1534
Rozvor (mm) 2558
Zavazadlový prostor (l) 350

HMOTNOSTI:

Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 1525/-
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg)

VÝKONY:

Největší rychlost (km/h) 150
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 9
Dojezd (km) 320 (WLTP)/430 (NEDC)
Emise CO2 (g/km) 0

CENA:

  995 000 Kč (včetně DPH)

Fotogalerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit