Kuga je v Evropě nejprodávanějším SUV značky Ford a celkově po Fiestě a Focusu třetím nejprodávanějším modelem. V České republice se Kuga v loňském roce stala Kuga dokonce nejprodávanějším modelem značky, když si ho pořídilo hned 2000 nových zákazníků. Kuga je navíc v nabídce automobilky Ford už od roku 2008 a aktuálně se tak představuje ve zcela nové třetí generaci, která prošla v porovnání s předchůdcem výraznou obměnou.
Kompaktní SUV ve své nové generaci zareagovalo na trend doby a v rámci ohlášené strategie Fordu, kdy má být každý nově uvedený model nějakým způsobem elektrifikován, nabídne hned tři elektrifikované typy pohonu – plug-in hybrid, full-hybrid i mildhybrid. Nová Kuga tak nabízí širší výběr elektrifikovaných pohonných jednotek než jakýkoliv jiný model značky Ford. Spotřeba paliva se mezigeneračně snížila bezmála o 30 procent.
Nová Kuga je první SUV založené na nové flexibilní globální platformě Ford. Ve srovnání s dosavadní generací má lepší aerodynamiku a váží až o 80 kg méně. Nově zkonstruovaná karoserie zároveň poskytuje lepší ochranu posádky při nehodě, o čemž svědčí i pět hvězdiček Euro NCAP. Má o 10 procent vyšší torzní tuhost a vytváří předpoklady pro efektivnější obestavění vnitřního prostoru.
Exteriérový design nové Kugy se vyznačuje zjednodušenými tvary a vyváženými proporcemi. Vůz má dynamičtější siluetu a delší rozvor náprav, který se pozitivně odráží v komfortu odpružení i v jízdní stabilitě. Kapota je delší, zadní okno více skloněné a linie střechy nižší. V součtu nová Kuga působí energičtějším a obratnějším dojmem.
Zákazníci si navíc mohou vybrat na základě osobních preferencí z několika jasně odlišených variant – od stylové Kugy Titanium přes sportovně koncipovanou Kugu ST-Line až po luxusní Kugu Vignale. Kuga Titanium přináší moderní a sebejistý styl v kombinaci s bohatou výbavou, verze ST-Line se inspiruje sportovními modely Ford Performance a luxusní Kuga Vignale sází na matné hliníkové provedení exteriérových detailů v kombinaci se specifickým designem obou nárazníků a charakteristickou chromovanou maskou Vignale. Na výběr je navíc 12 laků karoserie včetně nových metalických barev od stříbrné Diffused až k oranžové Sedona. Výlučně pro modely Vignale je určen nový odstín modrá Panther.
Interiér a vnitřní prostor
Nová Kuga přináší i více intuitivních komfortních a asistenčních prvků včetně zabudovaného modemu FordPass Connect se speciálními funkcemi pro elektrifikované pohony. Nabídka výbavy ale obsahuje i nově řešený 12,3“ digitální přístrojový štít, bezdrátové dobíjení, SYNC 3 s 8“ dotykovou obrazovkou nebo prémiový audiosystém B&O.
Nový adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, s čtením dopravních značek a s vedením uprostřed jízdního pruhu výrazně usnadní popojíždění v hustém provozu i cestování po dálnici. Prediktivní osvětlení zajistí řidiči lepší výhled v noci a průhledový Head-Up displej mu umožní nespustit zrak ze silnice. Aktivní parkovací asistent druhé generace zvládne plně samočinné zaparkování, řidiči stačí pouze držet tlačítko.
V oblasti druhé řady sedadel je nový Ford Kuga nejprostornějším modelem své kategorie. Nová Kuga je o 44 mm širší a o 89 mm delší než dosavadní model. Rozvor náprav se prodloužil o 20 mm. Tyto změny se odrážejí ve výrazném zlepšení vnitřní prostornosti. Prostor pro hlavu, ramena i boky je na obou řadách sedadel lepší než dříve, přestože je nová Kuga o 6 mm nižší.
Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 150 mm. Díky tomu lze v novém Fordu Kuga preferovat prostor pro zavazadla, nebo naopak vzadu prostor pro nohy. Maximální objem zavazadlového prostoru v běžných verzích dosahuje na 645 litrů, v případě plug-inu je ale třeba počítat se sníženou hodnotou 581 l. Tato hodnota platí při posunutí zadních sedadel zcela vpřed, při jejich posunu dozadu objem činí 411 litrů. Pod dvojitou podlahu se ale vejde alespoň minirezerva. Stejně tak palivová nádrž si musí nově vystačit jen s 45 litry objemu namísto 54 litrů u konvenční verze.
Motory a technologie
Plug-in hybridní Kuga nabízí hospodárnost a kultivovanost elektrického pohonu v kombinaci s dojezdem a svobodou tradičního spalovacího motoru. Zážehový čtyřválec 2,5 l, pracující v Atkinsonově cyklu, je kombinován s elektromotorem a 14,4kWh lithium-ion baterií. Soustava dosahuje nejvyššího výkonu 165 kW. Kuga Plug-in Hybrid má elektrický dojezd až 72 km v režimu NEDC a 56 km podle metodiky WLTP. Spotřebu paliva hovoří o 1,2 l/100 km NEDC (od 1,4 l/100 km WLTP) a emise CO2 od 26 g/km NEDC (od 32 g/km WLTP).
Baterii lze dobíjet nabíjecím portem umístěným na předním blatníku. Automaticky se však dobíjí také při jízdě díky rekuperačnímu brzdění, které zachycuje kinetickou energii. K úplnému nabití baterie z externího 230V zdroje postačí méně než šest hodin.
O nakládání s energií uloženou v baterii může řidič rozhodnout volbou režimu EV Auto, EV Nyní, EV Později nebo Nabíjení EV. Po vybití baterie se Kuga automaticky přepne do režimu EV Auto.
Velde hybridní kugy se ale mohou zákazníci rozhodnout také pro vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue, případně pro zážehovou jednotku 1.5 EcoBoost. Zatímco plug-in hybridní verze kugy je vždy kombinovaná s automatickou bezestupňovou převodovkou eCVT, běžné motorizace nabízejí výběr mezi šestistupňovým manuálem a na přání i inteligentní automatickou osmistupňovou převodovkou.
Technické údaje Ford Kuga PHEV |
2.5 Duratec Hybrid (PHEV) | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
|
Druh a uspořádání motoru | Atmosferický zážehový čtyřválec, plug-in hybridní pohon, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 2490 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 165 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | – |
Převodovka | automatická převodovka eCVT |
ROZMĚRY: |
|
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4626/1882/1666 |
Rozvor (mm) | 2710 |
Zavazadlový prostor (l) | 581 |
HMOTNOSTI: |
|
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1844/476 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1200/750 |
VÝKONY: |
|
Největší rychlost (km/h) | 200 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9,2 |
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) | 1,2 |
Emise CO2 (g/km) | 26 |
CENA: |
|
1 000 900 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie