Šestá generace Opelu Corsa oproti předchůdcům výrazně změnila svůj styl a vsadila na dynamičtější tvarování exteriéru. Nyní je k dispozici i jako elektromobil.
Technicky corsa těží ze spolupráce s koncernovým partnerem Peugeotem. S modelem 208 sdílí , stejný technický základ. To přitom kromě stejných spalovacích motorů znamená i vůbec poprvé použití čistě elektrického pohonu. Vznikla tak Corsa-e.
Interiér a vnitřní prostor
Čekáte vizuálně výrazné odlišení od klasické spalovací Corsy? Pak budete poměrně překvapení, protože když uvidíte vedle sebe benzinovou a elektrickou Corsu, ani nemusíte rozeznat, která je která. Opel totiž elektrický hatchback dostatečně unifikoval, dokonce i dobíjecí konektor je tam, kde má běžná corsa palivovou nádrž. Stejně jako u standardního provedení tak lze zmínit výrazně nižší stavbu karoserie, což dodalo auto optickou dynamiku. Nejvýraznějším prvkem jsou přední světla, na přání s technologií LED Matrix.
Výraznější změny nelze pozorovat ani v interiéru elektrického modelu. Ano, multimediální systém, standardně sedmipalcový, dostal některé specifické volby, které spalovací provedení nepotřebuje – třeba sledování toku energie nebo aktuálního dojezdu. Jedna výraznější změna tu ale přece jen je. I základní výbava elektrické Corsy má digitální sedmipalcovou přístrojovou desku, opět se specifickými funkcemi, které jsou určené jen pro elektrickou variantu. V té spalovací jsou nepotřebné. Volič automatu potom stejně jako u verzí se spalovacím motorem prozrazuje příbuznost s Peugeotem e-208 – jde nicméně prakticky o jediný prvek, který tuto skutečnost prozrazuje.
Co se prostornosti týká, tak baterie jsou umístěné pod podlahou vozu, čili v prostoru pro zadní cestující elektrická varianta neubírá prakticky nic s místa ve spalovací verzi. Zůstává také rozvor s délkou 2538 mm, který v segmentu B není největší, na druhou stranu se najdou i významně menší konkurenti. Kde je přítomnost elektrického pohonného ústrojí přece jen cítit, je zavazadlový prostor. Ten má v základu 267 litrů a po sklopení sedadel 1042 litrů – o 42, respektive 39 litrů méně než s benzinovým či naftovým motorem.
Motory a technologie
Elektrický motor pod kapotou Opelu Corsa-e má výkon 100 kW a točivý moment 260 Nm. Spolu s automatickou převodovkou uděluje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 vteřiny – rychleji to žádná jiná verze německého supermini neumí. Rychlost je omezená na 150 km/h, což je u elektrických aut poměrně běžný jev.
Baterie pod podlahou vozu má kapacitu 50 kWh, přičemž při udávané spotřebě 16,8 kWh/100 km by měl mít Opel dojezd 337 km. V praxi počítejte s reálným dojezdem 280 až 300 km, při úspornějším jízdním stylu se ale lze na 337 km dostat.
Akumulátor je možné dobíjet více způsoby. Nejrychleji je to logicky z rychlonabíjčeky. Corsa-e umí maximálně nabíjet 100 kW, v takovém případě je 80 procent kapacity k dispozici za 30 minut. 11kW třífázová palubní nabíječka zvládne celou baterii nabít za 5 hodin a 15 minut. Jenomže standardem na českém trhu je pouze jednofázová 7,4kW palubní nabíječka. Za jak dlouho bude v takovém případě baterie nabitá, automobilka neudává.
Elektrická corsa nabízí stejně jako spalovací celou řadu moderních bezpečnostních pomocníků. Mezi příplatky se vyjímají diodová Matrix světla, u nichž si elektronika sama upravuje intenzitu světelného paprsku. Už v základu nechybí upozornění na vybočení z jízdního pruhu či nouzové brzdění s detekcí chodců. Mezi příplatky jsou i adaptivní tempomat nebo sledování slepých úhlů. Nevýhodou může být, že za většinu asistentů nelze připlatit zvlášť, ale je potřeba zvolit celý balíček prvků.
Technické údaje Opel Corsa-e |
Nejlevnější elektrická verze – Corsa-e | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
|
Druh a uspořádání motoru | Elektromotor, pohon předních kol |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 100 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 260 |
Převodovka | samočinná s pevným převodovým poměrem |
ROZMĚRY: |
|
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4060/1765/1433 |
Rozvor (mm) | 2538 |
Zavazadlový prostor (l) | 267/1042 |
HMOTNOSTI: | |
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1380/— |
VÝKONY: |
|
Největší rychlost (km/h) | 150 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,1 |
Kombinovaná spotřeba (kWh/100 km) | 16,8 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: |
|
779 990 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie