Mezi elektromobily naplno Mercedes-Benz vplul uvedením SUV EQC. Řada modelů EQ, která značí právě přítomnost elektrického pohonu, ale jednočlenná dlouho nezůstala. Jakkoliv leckdo mohl očekávat příchod limuzíny EQS nebo kompaktu EQA, rozšířil nabídku zcela jiný model. Až osmimístné velké MPV, či osobní verze dodávky, s označením EQV.
Interiér a vnitřní prostor
Jak napovídá už jméno vozu, základem pro tento elektrický model se stala třída V, tedy velké luxusní MPV od Mercedesu, které ale vychází z dodávky Vito. Auto nicméně prodělalo tolik změn, že příbuznost s užitkovým modelem by, kromě podobností u vnějšího designu, hledal málokdo. EQV pak oproti třídě V se spalovacími motory dostalo především novou přední část. Ta obsahuje charakteristickou černou masku s chromovanými lamelami, což je řešení podobné tomu i u dalších modelů řady EQ. Vedle toho auto také stojí standardně na 17palcových kolech.
Další změny se odehrály v kabině vozu, kde je nově standardem třeba 10,25palcová obrazovka multimediálního systému s navigací. Změnil se dále tvar touchpadu, kterým lze mimo jiné i vedle hlasu systém MBUX ovládat, trochu jiná jsou i některá tlačítka. Budíky jsou nadále analogové s menším displejem uprostřed, otáčkoměr nicméně ustoupil powemetru, tedy ukazateli spotřeby. Přesto kabina nepůsobí, na rozdíl od některých elektromobilů, nikterak futuristicky.
Hlavní výhodou Mercedesu EQV je však jeho vnitřní prostornost a variabilita. K dispozici jsou dvě velikosti MPV – kratší má délku 5140 mm a rozvor o délce 3200 mm, prodloužená má délku 5370 mm a rozvor náprav o délce 3430 mm. K dispozici bude dále i několik konfigurací sedadel. A to se šesti, sedmi nebo osmi sedadly. V případě šesti sedadel má auto ve druhé i třetí řadě dvě samostatná kapitánská místa, při sezení v sedmi lidech jsou uprostřed dvě a ve třetí řadě tři sedadla a v osmimístné variantě jsou ve druhé i třetí řadě pokaždé tři sedadla. Kufr má v krátké verzi maximálně 4630 litrů a v dlouhé 5010 litrů
Motory a technologie
Elektrický motor v útrobách vozu má výkon 150 kW, točivý moment 362 Nm a pohání přední nápravu. Baterie má využitelnou kapacitu 90 kWh a je umístěná pod podlahou, což znamená, že nezasahuje do prostoru pro cestující a neomezuje ho. Dojezd na jedno nabití je podle Mercedesu na úrovni 418 km u verze s kratší a 417 km u verze s delší karoserií.
Nabíjet baterie je možné prostřednictvím rychlonabíječky s výkonem 110 kW, v takovém případě je za 45 minut k dispozici až 80procentní kapacita akumulátoru – to za předpokladu, že při začátku nabíjení zůstalo v baterii ještě deset procent energie. Z wallboxu nebo veřejné stanice lze auto nabíjet maximálně 11 kW, v takovém případě se z prázdné na úplně plnou baterii auto dostane za méně než deset hodin. Maximální rychlost je standardně 140 km/h, Mercedes ale umí volitelně odblokovat omezovač a posunout maximum na 160 km/h.
Zájemce bude zajímat, že i včetně DPH se obě velikosti dostanou cenově pod úroveň dvou milionů korun. Ve standardní výbavě nechybí třeba sledování mrtvého úhlu, sledování jízdy ve zvoleném jízdním pruhu či čtení dopravního značení.
Technické údaje Mercedes-Benz EQV |
Nejlevnější elektrická verze – EQV 300 Tourer dlouhé | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: |
|
Druh a uspořádání motoru | Elektromotor pohání přední kola. |
Zdvihový objem (cm3) | Elektromotor |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 150 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 362 |
Převodovka | s fixním převodem, samočinná |
ROZMĚRY: |
|
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 5140/1928/1901 |
Rozvor (mm) | 3200 |
Zavazadlový prostor (l) | 1030/4630 |
HMOTNOSTI: |
|
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 2560/940 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | neudáváno |
VÝKONY: |
|
Největší rychlost (km/h) | 140 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | neudáváno |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
26,3 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: |
|
1 940 767,40 Kč (včetně DPH) |
Fotogalerie