Značka DS nabízí bateriovou alternativu ke všem svým modelům už od roku 2019. Tehdy dostalo DS 7 Corssback přívlastek E-Tense. Ten odkazuje na přítomnost plug-in hybridního pohonu, který je dostupný ve dvou variantách.
Že se jedná o prémiový segment, je patrné už při prvním pohledu do ceníku, kdy plug-in hybrid začíná na 1 360 000 Kč. Zajímavostí je, že obě výkonové verze jsou dostupné pro všechny úrovně výbavy. S E-Tense navíc dostanete některé jinak příplatkové prvky už v základu. Jedná se například o zatmavená zadní okna s vrstvenými skly a adaptivní podvozek DS Sctive Scan Suspension, který monitoruje vozovku před autem a automaticky volí optimální útlumovou charakteristiku.
Design se od první premiéry změnil jen minimálně, coz dokládá jeho nadčasové ztvárnění. K dispozici je osm odstínů karoserie doplněných čtyřmi efektními sadami litých kol ve velikostech 19 a 20 palců. Vedle široké masky chladiče jsou dominantou přídě full-LED adaptivní světlomety dostupné za příplatek, nebo ve standardu od druhé výbavové linie. Trojici světelných segmentů v designu kostek ledu doplňují dynamické směrovky. Samozřejmostí je automatické přepínání potkávacího a dálkového módu s dosvitem až 520 metrů. Světelný paprsek se také upravuje v závislosti na poloze volantu, rychlosti i okolních podmínkách, například při silném dešti.
Interiér a vnitřní prostor
K dispozici jsou tři úrovně výbavy od sportovní Performace Line, přes elegantní Rivoli až po opulentní Louvre. V každém případě dostanete prémiové kožené čalounění, v případě Performace Line doplněné alcantarou. Pocit výjimečnosti doprovází dekorové lišty s ozdobnými texturami v hliníkovém či leštěném provedení. Klenotem palubní desky jsou hodiny B.R.M R180 umístěné v horní části.
Řidič má před sebou standardně dodávaný digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 12,3 palců. Ve stejné úrovni jej doplňuje dotyková obrazovka multimediálního zařízení s navigací a digitálním příjmem rozhlasových stanic. V případě verze E-Tense je doplněno rozhraním správy hybridního pohonu E-Remote.
Ergonomicky přívětivé obestavění interiéru a široké rozsahy nastavení sedadla i volantu zajišťují komfortní pozici všem typům postav. Pohodlí však nebylo upřeno ani cestujícím na zadních sedadlech. Také ona mají příjemné anatomické tvarování a měkké výplně.
Přestože kapacita akumulátoru 13,2 kWh je mezi plug-iny lehce nadprůměrná, u robustního DS 7 nikterak neomezuje vnitřní prostor pro cestující, ani zavazadlový prostor, který nabízí solidních 555 litrů pro konvenční i hybridní verzi. Vestavba akumulátorů je tak pouze na úkor prostoru pro rezervní kolo a objemu palivové nádrže, který klesl z 55 l na 43 l.
Motory a technologie
Pro DS 7 Crossback je plug-in hybrid důležitý především z hlediska snížení flotilových emisí. Varianta s pohonem předních kol při výkonu 165 kW vypouští jen 32 gramů CO2 na ujetý kilometr. Třistakoňové SUV (220 kW) nabízející druhý elektromotor pro pohon zadních kol vypouští emisí ještě nepatrně méně (31 g/km).
Plug-in hybridní DS 7 využívá stejný systém pohonu jako Peugeot 3008 nebo Opel Grandland X s pohony všech kol. O pohon se stará přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru o výkonu 147 kW doplněný o elektromotor vpředu (81 kW) a vzadu (83 kW). Maximální využitelný výkon hybridní sestavy je úctyhodných 220 kW a 520 Nm (0-100 km/h za 5,9 s, 240 km/h). Plug-in se nabízí také s pohonem předních kol, nabízí o 55 kW nižší výkon (0-100 km/h za 8,9 s, 225 km/h) a je o rovných 100 000 korun levnější.
V zadní části karoserie je umístěn poměrně výkonný akumulátor s kapacitou 13,2 kWh. Pro čistě elektrický pohon lze využít 10,4 kWh. Po vyčerpání této hodnoty systém spouští spalovací motor a přepíná do hybridního režimu. S elektřinou si poté hospodaří sám. S plně nabitým akumulátorem slibuje automobilka dojezd 58 km. V praxi lze ujet lehce přes 50 km. Ke každému vozu dává automobilka pětiletou záruku omezenou nájezdem 100 000 km a 8 let nebo 160 000 kilometrů na baterii.
Technické údaje DS 7 Crossback E-Tense
Nejlevnější verze | |
E-Tense 225 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec (133 kW) + elektromotor (81 kW); kapacita akumulátoru 13,2 kWh |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Největší výkon (kW) | 133/6000; kombinovaný výkon 165 kW |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 300/3000 |
Převodovka | Automatická 8stupňová |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4573/1906/1625 |
Rozvor (mm) | 2738 |
Zavazadlový prostor (l) | 480-600 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní hmotnost (kg) | 1845 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 555/1752 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 225 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,9 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
1,4 |
Emise CO2 (g/km) | 31-32 |
CENA: | |
1 360 000 Kč (včetně DPH) |