Masivní unifikace platforem skupiny PSA, která je nyní součástí gigantu Stellantis, masivně urychlila modernizaci klíčových modelů i jejich elektrifikaci. Na stejném základu tak v případě Peugeotu 2008 vyjíždí nejen benzinová a naftová, ale i elektrická varianta.
Ta na jedno nabití ujede přes 300 km a cenou se i nejlépe vybavené provedení dostane pod hranici jednoho milionu korun, což auto řadí mezi dostupnější elektromobily českého trhu. Baterky jsou navíc umístěné v podlaze, elektrická verze proto pojme stejné množství zavazadel a má totožný prostor pro cestující jako deriváty s konvenčním pohonem.
Současná omlazená generace si uchovává veškeré atributy crossoveru doprovázené oku lahodícím designem. V dnešním jednotvárném světě je proto e-2008 rozpoznatelná na první pohled, přičemž elektrické provedení se od „klasiky“ nijak výrazně neliší. Znalí ji identifikují podle přední masky v barvě karoserie s perleťovým lvem.
Že se automobilka s menším crossoverem chce přiblížit luxusnějším značkám, dokazuje možnost dvoubarevného provedení, kde šestici atraktivních odstínů doplňuje možnost kontrastní černé střechy. Neméně lákavé jsou rovněž designy 17 a 18palcových kol.
Automobilka si dala záležet, aby elektrickou 2008 brali zákazníci jako plnohodnotný model. Proto je dostupná ve dvou úrovních výbavy, které lze doplnit příplatkovými balíčky s jednoduchým označením „Pack“. Ten například základní výbavu rozšiřuje o vyšší stupeň sledování dopravních značek, couvací kameru s parkovacím asistentem, LED mlhovky a digitální 3D přístrojový panel.
Interiér a vnitřní prostor
Povedená přístrojová deska v prostorovém zobrazení 3D je jednou ze zajímavých inovací. Tuto povedenou grafiku s efektním plastickým zobrazením nenabízí žádný z konkurentů a v Peugeotu je navíc programovatelná v šesti režimech. Překvapující je zjištění, že ji automobilka nenabízí ani pro větší SUV 3008 a 5008. Hned vedle se v zorném poli řidiče nachází vyvýšená dotyková obrazovka multimediálního zařízení. V závislosti na verzi má úhlopříčku 7 až 10 palců. Obě verze jsou dostupné s navigací TomTom doprovázenou informacemi o cenách pohonných hmot, možnostech parkování včetně poplatků a zobrazením nebezpečných úseků, či měřených úseků radarem.
K pohodě na palubě přispívá množství odkládacích prostor. Vedle tradičních míst jako jsou kapsy dveří, schránka před spolujezdcem nebo pod loketní opěrkou, nabízí e-2008 i praktickou přihrádku pod středovou konzolou se zabudovanou bezdrátovou nabíječkou. Ta se hodí zejména při využívání zrcadlení mobilního telefonu MirrorScreen.
Vysokou míru užitné hodnoty udává elektrické 2008 právě modifikovaná platforma CMP. S délkou 4,3 m a rozvorem 2,6 m najdou uvnitř pohodlí čtyři dospělé osoby, jimž je k dispozici zavazadlový prostor se dvěma úrovněmi ložné plochy objemu 434 litrů, jako u konvenční verze. Po sklopení druhé řady sedadel vznikne místo o objemu 1014 litrů s rovnou podlahou. Přední sedadla mají výškové nastavení již v základu.
Motory a technologie
Konfigurace pohonu je shodná s ostatními elektromobily skupiny PSA. Skládá se z elektromotoru o výkonu 100 kW s točivým momentem 260 Nm. Energii čerpá z bateriového setu o kapacitě 50 kW, která vozu vystačí k ujetí až 310 km dle metodiky WLTP. Pocit jistoty dodává záruka na 70 % její kapacity trvající 8 let nebo ujetí 160 000 kilometrů. Délka nabíjení závisí na použitém zdroji. Se systémem Green Up Legrand a standardně dodávaným kabelem je e-2008 plně připravena za 16 hodin. Většina majitelů však využije wallbox s výkonem 7,4 nebo 11 kW, kdy dosáhnou stejného výsledku za 8 nebo 5 hodin. Při absolvování delších vzdáleností doporučujeme využít rychlonabíjecí stanici s výkonem až 100 kW, která nabije baterie na 80 % za 30 minut.
Poměrně jednoduché je to v oblasti bezpečnostní výbavy. Již základní výbava Allure zahrnuje systém rozpoznávání dopravních značek, hlídání jízdního pruhu, automatické nouzové brzdění i sledování bdělosti řidiče. Za příplatek, nebo u nejvyšší výbavy je e-2008 vybavena také adaptivním tempomatem a aktivním udržováním vozu v jízdním pruhu.
Technické údaje Peugeot e-2008
Peugeot e-2008 | Nejlevnější verze |
e-2008 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Elektromotor |
Zdvihový objem (cm3) | – |
Největší výkon (kW) | 100/3 673-10 000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 260/300- 3673 |
Převodovka | – |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4300/1770/1530 |
Rozvor (mm) | 2605 |
Zavazadlový prostor (l) | 434/1467 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní hmotnost (kg) | 1623 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | – |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 150 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9 |
Spotřeba elektřiny (město/mimo město/kombinovaná) (kWh/100 km) |
17,7 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
845 000 Kč (včetně DPH) |