V Evropě patří Peugeot 3008 k nejúspěšnějším SUV. Prodalo se přes 800 000 kusů a honosí se titulem Auto roku 2017. Nyní je po modernizaci, která se dotkla nejen celkového vzhledu, ale i technologií.
Peugeot 3008 na silnici rozhodně nepřehlédnete a stejně tak na první pohled poznáte modernizovaný ročník. Design je další evolucí vydařené 308 přetvořené do většího SUV. Přídi dominuje široká bezrámová maska chladiče plynule navazující na nové světlomety s LED technologií. Zůstalo denní svícení v podobě lvích špičáků, mlhovky bychom tu ale hledali marně. U nejvyšší výbavy je nahrazuje samostatný režim hlavních full LED světel. Stejně fungují i zadní svítilny ukryté pod tmavě tónovaným krytem. Celkový dojem umocňují stylově pojaté ráfky s průměry až 19 palců. K nim se skvěle hodí sedm různých odstínů karoserie, které lze doplnit barevnými pakety.
S faceliftem upravila automobilka přístup k výbavovým liniím. Ke třem základním přiřadila ještě rozšíření „Pack“ pro klienty vyžadující více komfortu. Už základní výbava Active zahrnuje elektrickou parkovací brzdu, plejádu asistenčních systémů včetně tempomatu s omezovačem rychlosti a protikolizního asistenta i hlídání jízdních pruhů, dále dvouzónovou klimatizaci, či bezklíčkové startování. Zmíněná nadstavba Pack pak doplňuje couvací kameru, 8palcový dotykový infotainment, komfortní loketní opěrku pro cestující vzadu a mnoho dalšího.
Interiér a vnitřní prostor
Vzhledem k dlouholetému vývoji konceptu i-Cockpit nikoho nepřekvapí ergonomická přívětivost. Nové multimediální zařízení s 10palcovou obrazovkou je doplněno fyzickými tlačítky, takže základní funkce jsou snadněji dostupné. To již dnes nebývá zvykem. Hybridní verze má ještě specifické rozhraní pro sledování toků energie a konfiguraci nabíjení. S aplikací MyPeugeot lze přes telefon spustit nebo naprogramovat přednastavení teploty, přičemž tato funkce umožňuje při zapojení vozu do nabíječky i optimalizovat dojezd a rychleji dosáhnout vhodné teploty pro baterii. V tomto prostředí lze také naprogramovat, spustit nebo odložit nabíjení baterie.
Vedle voliče rychlostí se nachází tlačítko volby jízdních režimů, které je součástí standardní výbavy u hybridu a verzí s automatickou převodovkou. U ní elektronika zlepšuje chování vozu na kluzkém povrchu. V případě Hybridu ovládají jízdní režimy míru zapojení spalovacího motoru a elektromotoru.
Lehkým zklamáním je absence efektního 3D přístrojového štítu, který má například menší 208. Na druhou stranu jsou zajímavými technickými novinkami noční vidění převzaté z 508. To spolupracuje s adaptivním tempomatem a funguje také jako doplněk k prediktivnímu systému nouzového brzdění s detekcí chodců, cyklistů a to i v noci do rychlosti 140 km/h. Monitoring dopravních značek umí rozpoznat stopku i zákaz předjíždění.
K příjemnému pocitu přispívají nové kvalitní materiály a možnost vybrat si ze šesti provedení čalounění zahrnujících látku, alcantaru i kůži Nappa. Základní objem zavazadlového prostoru činí 591 litrů, v případě hybridu s pohonem všech kol se musíte spokojit jen se 395 litry. Po sklopení druhé řady získáte objem 1670 nebo 1357 litrů. V této konfiguraci je možné převážet předměty o délce 1861 mm.
Motory a technologie
Přestože se jedná o poměrně velký vůz, v případě zážehového motoru se musíte spokojit pouze se tříválcem PureTech 1.2 litru s výkonem 96 kW. Ten lze kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo osmistupňovým automatem EAT8. Jedinou vznětovou alternativou je BlueHDi 1.5 litru rovněž s možností obou převodovek. Výkon je stejný, ovšem nafta se může pochlubit točivým momentem 300 Nm.
S faceliftem jsme tedy přišli o oblíbený naftový dvoulitr, automobilka však ztrátu kompenzuje nabídkou dvou hybridních pohonů. Slabší Hybrid 225 spojuje čtyřválec PureTech 1.6 litru o výkonu 133 kW s elektromotorem přidávajícím dalších 81 kW. Celkový výkon soustavy 165 kW se 360 Nm točivého momentu je přenášen na přední kola.
Silnější verze nabídne stejný motor, ovšem laděný na 147 kW. Na rozdíl od konkurentů, zde máte podporu pohonu všech kol, který se při celkovém výkonu 220 kW s 520 Nm docela hodí. Zvláště na kluzké vozovce oceníte přesnou práci elektromotoru na zadní nápravě. Tato koncepce zároveň nevyžaduje hnací hřídel, což celou konstrukci zjednodušilo a ušetřilo cenné kilogramy. V obou případech je použit identický akumulátor s kapacitou 13,2 kWh.
Dobrou zprávou je, že modernizovaná 3008 nepřišla o schopnost táhnout stále oblíbenější karavany. Podle motorizace se hmotnost brzděného přívěsu pohybuje od 1300 až 1500 kg a v případě plug-in hybridu dosahuje na slušných 1250 kg.
Co se týče nabíjení, tak pomocí standardní jednofázové nabíječky 3,7 kW a běžné 8A zásuvky získáte plnou kapacitu za 7 hodin. Zesílená zásuvka čas zkrátí na 4 hodiny a nejlepších výsledků dosáhnete s nabíjecím wallboxem s výkonem 7,4 kW, který to samé zvládne za 1 hodinu a 45 minut. Na 70 % kapacity baterie je poskytována osmiletá záruka omezená nájezdem 160 000 km.
Technické údaje Peugeot 3008
Nejlevnější zážehová verze | Nejlevnější vznětová verze | |
1.2 Pure Tech 130 S&S | 1.5 BlueHDi 130 S&S | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Řadový tříválcový zážehový motor | Řadový čtyřválcový vznětový motor |
Zdvihový objem (cm3) | 1199 | 1499 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 96/5500 | 96/3750 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 230/1750 | 300/1750 |
Převodovka | manuální 6stupňová | manuální 6stupňová |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4447/1906/1624 | 4447/1906/1624 |
Rozvor (mm) | 2675 | 2675 |
Zavazadlový prostor (l) | 591 | 591 |
HMOTNOSTI: | ||
Provozní hmotnost (kg) | 1395 | 1504 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 690/1400 | 750/1500 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 188 | 192 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9,5 | 10,8 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
6,2 | 5 |
Emise CO2 (g/km) | 140 | 130 |
CENA: | ||
600 000 Kč (včetně DPH) | 650 000 Kč (včetně DPH) |