Nejmenší dodávka koncernu Volkswagen začala ve své nové generaci využívat podvozkovou platformu pro osobní auta. To na palubu modelu Caddy přináší v tomto segmentu dosud nevídané moderní technologie. Konstrukční změny už páté generace tak přinesly o třídu lepší komfort, ale i rozšířenou nabídku nejrůznějších asistentů.
Doba velkoprostorových modelů vycházejících vstříc zejména rodinám je pomalu pryč. Tito přecházejí postupně k zprofanovaným SUV, anebo k osobním verzím užitkových vozů. Ty se často potýkají s nedostatečným komfortem, který pramení z jejich primárního určení, kterým je převoz nákladu. Nová generace modelu Caddy vzala toto na zřetel a udělala velký krok směrem právě k těmto zákazníkům, pro které bude jakousi alternativou k modelu Touran a spol. V nabídce pochopitelně i nadále zůstává řada verzí, ze kterých si vybere každý. K dispozici je jak osobní verze s krátkým i prodlouženým rozvorem, tak užitkové provedení Caddy Cargo či Caddy skříňový vůz.
Interiér a vnitřní prostor
Nová generace řádně povyrostla. Nyní měří na délku 4,501 mm, což znamená v mezigeneračním srovnání prodloužení o 93 mm. Také rozvor si polepšil o 73 milimetrů na 2,755 mm. Ti, kteří přepravují v tomto typu dodávky palety se zbožím, budou určitě vděčni za rozšíření karosérie, a tudíž i vnitřního prostoru. Nárůst je 62 milimetrů a šířka nákladového prostoru poskočila na hodnotu 1 606 milimetrů, což je o padesát milimetrů více než dosud a mezi podběhy dokonce o šedesát milimetrů na celkových 1234. Objem nákladového prostoru tedy v Caddy V činí 3,3 m3.
Doslova převrat nastal v interiéru. Také v segmentu dodávek se totiž největší evropská automobilka rozhodla skoncovat s velkou částí léta používaných fyzických ovladačů. I panel pro spínání světel tvoří dotykové plošky. Dále tu samozřejmě může být digitální přístrojový štít a multimediální obrazovka (úhlopříčky jsou podle verzí 6,5, 8,25 nebo 10 palců) doplněná speciální lištou. Ta při posunu prstů po ní urychluje nastavování teploty klimatizace, upravuje hlasitost nebo mění měřítko navigační mapy. Caddy může být v krátké i dlouhé verzi sedmimístným vozem. Samozřejmě ale také dvoumístným s plechovou skříní za místy pro řidiče a spolujezdce. Třetí variantou je kombi.
Motory a technologie
Nová generace je vystavěna na podvozkové platformě MQB, která je vlastní modelu Golf, octavii, leonu, nebo třeba Audi A3. Největší novinkou je tak nahrazení listových per vinutými pružinami, což musí mít jasný efekt v chování celého podvozku a tím pádem na komfortu jízdy. Chování dodávky je to tam a caddy vykazuje solidní jízdní vlastnosti a komfort i při minimálním zatížení, což je oproti předchůdci citelný rozdíl.
Caddy je v nabídce zejména s dieselovými motory. Jedná se o tři výkonové verze dvoulitrového TDI. Ty poskytují výkon od 75 do 122 koňských sil. Dále je na výběr rovněž benzinový turbomotor 1,5 TSI s výkonem 114 koní, případně stejný agregát, ovšem upravený na spalování zemního plynu. V této variantě má pak 130 koní. Verzi s výkonem 122 koní půjde kombinovat rovněž s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Později by se zájemci měli dočkat také verze plug-in hybrid.
Technické údaje Volkswagen Caddy
Nejlevnější zážehová verze | Nejlevnější vznětová verze | |
1.5 TSI 84 kW | 2.0 TDI 55 kW | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1498 | 1968 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 84 při 4500-600 | 55 při 2250-4500 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 220 při 1750-3000 | 350 při 1375-2000 |
Převodovka | šestistupňová, ručně řazená | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4601/1855/1798 | 4601/1855/1798 |
Rozvor (mm) | 2755 | 2755 |
Zavazadlový prostor (l) | 760 | 760 |
HMOTNOSTI: | ||
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1563/587 | 1630/590 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1400/750 | 1400/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 182 | 187 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 11,9 | 11,2 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
6,7/5,0/5,7 | 6,0/3,9/4,7 |
Emise CO2 (g/km) | 129 | 123 |
CENA: | ||
549 183 Kč (včetně DPH) | 519 000 Kč (včetně DPH) |