Až dosud tvořilo vrchol nabídky stylové SUV DS 7. Letos představený přírůstek ztělesňuje nového krále a nejde jen o vyšší číslici 9. Téměř pět metrů dlouhý sedan dává jasně najevo, že v oblasti luxusu a designu hodlá nabízet to nejlepší.
DS 9 je postavený na modernizované modulární platformě EMP2 V2.3 s mohutným, téměř třímetrovým rozvorem (2895 mm). Spíše než toho si ale všimnete naprosto jedinečného francouzského designu s odkazy na slavnou řadu Citroën DS. Dominantou přídě je mřížka chladiče s trojrozměrnou texturou a gilošovaný dekor „Clous de Paris“ ve tvaru šavle na kapotě, který byl dosud používán jen v interiéru vozů DS. Boční linii střechy zdobí chromovaná lišta, jež se pyšnil i model DS z roku 1955. Hladké boční linie zvýrazňují zapuštěné kliky a 19“ litá kola.
Neméně pozornosti bylo věnováno také osvětlovací technice. V horní části lišty zadního okna je vpravo a vlevo obrysové osvětlení, detail, který odkazuje na ukazatele směru slavné řady Citroënu DS. Součástí standardní výbavy jsou full LED světlomety v krystalickém designu s adaptivní funkcí i natáčením. Diodové jsou také mlhovky. Zadní svítilny zdobí šupinatá textura.
Interiér a vnitřní prostor
Zatímco většina pozornosti bývá věnována cestujícím vpředu, DS 9 nechce ochudit ani posádku na zadních sedadlech. Rozvor 290 cm slibuje nadprůměrný prostor pro nohy, který je doplněn mimořádně komfortní výbavou. Zadní sedadla mají možnost vyhřívání i ventilace. Nechybí ani komfortní loketní opěrka s ovladačem masážní funkce a USB konektory. Ve své třídě ojedinělé jsou i nastavitelné opěrky hlavy Lounge.
Celý interiér je čalouněn prémiovou a na mnoha místech ručně šitou kůží. Najdeme ji například na volantu a po celé ploše palubní desky. Sedala doplňuje motiv hodinkového pásku Bracelet. Ten skvěle ladí s tlačítky ve formě krystalů. Celkový dojem dotváří stropnice potažená alcantarou a 12 palců široká dotyková obrazovka multimediálního zařízení. To je již v základu vybaveno 3D navigací, hlasovým ovládáním a upozorňováním na měřené úseky. Stejný rozměr má i digitální přístrojový panel řidiče se širokými možnostmi konfigurace. Hudební nadšenci si pravděpodobně připlatí za prémiovou soustavu Focal se 14 reproduktory a subwooferem v ceně 40 000 Kč. Vzhledem k integrovanému zrcadlení obrazovky chytrého telefonu se jistě bude hodit i jeho bezdrátové nabíjení v ceně 8000 Kč (u vyšší výbavy v ceně).
Pro DS 9 zvolila automobilka zajímavou politiku výbavových linií. Základní Performance Line sází na dynamickou notu v šedém odstínu se záplavou alcantary a černé perforované kůže. Pro exteriér jsou charakteristické detaily v černém provedení a loga „Performance Line“. Vyšší úroveň Rivoli, inspirovaná pařížskou čtvrtí Tuileries, nabízí tři různé styly interiéru. Základní a dvě příplatková provedení Opera ve vínovém nebo černém odstínu.
Motory a technologie
Kromě exkluzivního vzhledu přináší úroveň Rivoli také vyšší úroveň ochrany díky rozšířenému bezpečnostnímu paketu zahrnujícím aktivní udržování v jízdním pruhu, sledování bdělosti řidiče, monitoring mrtvého úhlu, sledování dopravního značení a autonomní nouzové brzdění spolu s adaptivním tempomatem aktivním do 180 km/h. Parkování usnadní zadní kamera se záběrem v úhlu 180°C. Výčet nejdůležitějších prvků zakončují přední sedadla s vyhříváním, odvětráváním, i masážní funkcí.
Jedinou neelektrifikovanou motorizací je základní 1.6 PureTech 225 s výkonem 165 kW, pohonem předních kol a osmistupňovým automatem. Jinou převodovku ani DS 9 nenabízí. Alternativou jsou plug-in hybridní verze ve dvou úrovních. Se slabší E-Tense 225 se DS 9 ukázala poprvé. Kombinuje výše zmíněnou šestnáctistovku laděnou na 133 kW s elektromotorem o výkonu 80 kW. Díky baterii s kapacitou 11,9 kWh ujede vůz v čistě elektrickém režimu 46 až 50 km (WLTP). Díky režimu E-Save si lze část energie nechat pro poslední část cesty, například pro dojezd do centra metropole. Baterii lze nabít za 1 hod 45 min pomocí palubní nabíječky o výkonu 7,4 kW zapojené přes kabel dodaný na přání do domácí nebo veřejné dobíjecí stanice. Vrcholem je plug-in hybridní ústrojí s celkovým výkonem 264 kW a pohonem všech kol. Benzinový motor byl laděn přímo divizí DS Performance.
Upevnit si pozici vrcholného modelu pomáhá DS 9 armáda asistentů a nových technologií. Dobrým příkladem je systém snímající silnici před vozem a v závislosti na jejím stavu aktivně nastavuje parametry odpružení každého kola.
Na delších cestách si můžete odpočinout a část řízení přenechat na vozu samotném díky autonomní technologii druhé úrovně. DS 9 velkou měrou pomáhá také s intuitivním nalezením parkovacího místa, kam následně samostatně zajede.
V noci řidiči pomáhá vyspělá technologie nočního vidění spolu s LED adaptivními světlomety. Ty díky modulům otáčivým v úhlu 180° dokážou přizpůsobit paprsek světla z hlediska šířky i dosahu podmínkám na silnici a rychlosti vozu. V závislosti na okolí fungují v několika specifických režimech.
Technické údaje DS 9
Nejlevnější zážehová verze | |
1.6 PureTech 225 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Řadový čtyřválcový zážehový motor pohání přední kola |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 165/5500 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 300/1900 |
Převodovka | Samočinná 8stupňová |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4934/1932/1460 |
Rozvor (mm) | 2895 |
Zavazadlový prostor (l) | 510 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní hmotnost (kg) | 1615 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | x/1500 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 236 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,1 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
6,9 |
Emise CO2 (g/km) | 155 |
CENA: | |
1 325 000 Kč (včetně DPH) |