Přestože emisní limity tlačí menší značky k ústupu od konvenčních pohonů, DS, coby člen gigantu Stellantis, se svým DS 7 Crossback stále odolává. K dispozici sice jsou dvě verze plug-in hybridu, ale konzervativní řidiči mohou i nadále zvolit benzinovou i naftovou variantu.
Že se jedná o prémiový segment, je patrné už při prvním pohledu do ceníku, kdy základní verze začíná nad milionem korun. Design se od první premiéry změnil jen minimálně, coz dokládá jeho nadčasové ztvárnění. K dispozici je osm odstínů karoserie doplněných čtyřmi efektními sadami litých kol ve velikostech 19 a 20 palců. Vedle široké masky chladiče jsou dominantou přídě full-LED adaptivní světlomety dostupné za příplatek, nebo ve standardu od druhé výbavové linie. Trojici světelných segmentů v designu kostek ledu doplňují dynamické směrovky. Samozřejmostí je automatické přepínání potkávacího a dálkového módu s dosvitem až 520 metrů. Světelný paprsek se také upravuje v závislosti na poloze volantu, rychlosti i okolních podmínkách, například při silném dešti.
Interiér a vnitřní prostor
K dispozici jsou tři úrovně výbavy od sportovní Performace Line, přes elegantní Rivoli až po opulentní Louvre. V každém případě dostanete prémiové kožené čalounění, v případě Performace Line doplněné alcantarou. Pocit výjimečnosti doprovází dekorové lišty s ozdobnými texturami v hliníkovém či leštěném provedení. Klenotem palubní desky jsou hodiny B.R.M R180 umístěné v horní části.
Řidič má před sebou standardně dodávaný digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 12,3 palců. Ve stejné úrovni jej doplňuje dotyková obrazovka multimediálního zařízení s navigací a digitálním příjmem rozhlasových stanic. V případě verze E-Tense je doplněno rozhraním správy hybridního pohonu E-Remote.
Ergonomicky přívětivé obestavění interiéru a široké rozsahy nastavení sedadla i volantu zajišťují komfortní pozici všem typům postav. Pohodlí však nebylo upřeno ani cestujícím na zadních sedadlech. Také ona mají příjemné anatomické tvarování a měkké výplně.
Motory a technologie
Nejlevnější DS 7 Crossback má pod kapotou vznětový čtyřválec 1.5 BlueHDi. Motor překvapí solidním točivým momentem 300 Nm, výkon 95 kW nabízí jen na průměrnou dynamiku (0-100 km/h za 10,7 s). Temperamentnější řidiči si zřejmě rádi připlatí 30 000 korun za znatelně živější zážehovou verzi 1.6 PureTech se 133 kW (0-100 km/h za 8,9 s). Ještě rychlejší, ale znatelně dražší jsou dva hybridní pohony s výkony 165 a 221 kW. Výkonnější verze má dva elektromotory a tím pádem i pohon všech kol a tak pokoření stokilometrové rychlosti je otázkou necelých 6 s.
Výhodou konvenčních motorizací je schopnost táhnout větší brzděné přívěsy o hmotnostech 1550 (zážehový 1.6 PureTech) a 1450 kg (vznětová 1.5 BlueHDi).
Ke všem vozům dává automobilka pětiletou záruku omezenou nájezdem 100 000 km.
V základní výbavě DS 7 Crossback najdeme tempomat s omezovačem rychlosti, aktivní protikolizní asistent, rozpoznávání dopravních značek i varování při vyjetí z pruhu.
Pro poskytnutí prémiového zážitku z jízdy je DS 7 Crossback vybaven systémem DS aktive scan suspension, kdy kamera skenuje povrch vozovky a v rozpětí od 5 do 20 m nastavuje parametry elektronicky řízeného podvozku. Najdeme jej standardně u hybridů a u třetího a čtvrtého stupně výbavy. Připlatit si lze za adaptivní tempomat s funkcí stop&go, autonomní udržování ve zvoleném jízdním pruhu, automatické parkování i pokrokový systém nočního vidění.
Technické údaje DS 7 Crossback
Nejlevnější zážehová verze | Nejlevnější vznětová verze | |
1.6 PureTech 180 EAT8 | 1.5 BlueHDi 130 EAT8 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Řadový čtyřválcový přeplňovaný zážehový motor | Řadový čtyřválcový přeplňovaný vznětový motor |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 | 1499 |
Největší výkon (kW/ot.) | 133/5500 | 95/3750 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 250/1650 | 300/1750 |
Převodovka | samočinná 8stupňová | samočinná 8stupňová |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4573/1906/1625 | 4573/1906/1625 |
Rozvor (mm) | 2738 | 2738 |
Zavazadlový prostor (l) | 555/1752 | 555/1752 |
HMOTNOSTI: | ||
Provozní hmotnost (kg) | 1503 | 1575 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1550/750 | 1450/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 220 | 195 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,9 | 10,7 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
6,9-7 | 5,2-5,3 |
Emise CO2 (g/km) | 156-157 | 138-139 |
CENA: | ||
1 045 000 Kč (včetně DPH) | 1 015 000 Kč (včetně DPH) |