První generace Opelu Mokka se zařadila mezi oblíbená SUV nejen v Evropě, ale i České republice. Stála přitom někde na pomezí malých aut a kompaktů a zajímavá byla třeba nabídkou pohonu všech kol. U SUV podobné velikosti ne vždy nabízeného. Druhá generace, která se poprvé představila loni, o tuto výhodu přišla. Přesedlala totiž na techniku shodnou s Peugeotem 2008 nebo Opelem Corsa.
Interiér a vnitřní prostor
Platforma CMP, jak zní označení modulárního technického základu, přinesla řadu inovací. Tou nejdůležitější je rozšíření pohonu o čistě elektrickou verzi. Nicméně velikostí si s ní pak německé SUV příliš nepolepšilo. Mokka se mezigeneračně dokonce zkrátila, byť to jde spíše na vrub méně robustním nárazníkům – z plnohodnotného SUV se stal spíše městský crossover. Především se ale prakticky neprodloužil rozvor náprav. Mezigenerační dva milimetry rozhodně zásadní rozdíl nepřinášejí.
Interiér je tedy podobně prostorný, jako u předchozí generace. Prostor pro kolena lze na zadních sedadlech označit za průměrný. Podobné je to i se zavazadlovým prostorem, kde 350 litrů neurazí, rodiny ale výrazně nepotěší. Po sklopení opěradel pak lze využít solidních 1105 litrů.
Interiér i vnější design ale s novou generací výrazně prokoukl. Pryč jsou doby středových panelů s nespočtem tlačítek, v Rüsselsheimu teď frčí displeje. Mokka dostala soustavu dvou spojených obrazovek – jedna je pro sdružené přístroje, druhá dotyková – pro multimediální systém. V základní výbavě jsou sedmipalcové. Nejvyšší výbava pak nabízí desetipalcový pro multimediální systém kombinovaný s dvanáctipalcovým displejem přístrojové desky standardně. Středový panel je také natočen mírně k řidiči, v jeho spodní části pak chválíme praktická tlačítka pro ovládání ventilace.
Motory a technologie
Nová platforma s sebou mimo jiné přinesla paletu moderních pohonných jednotek. Ty jsou stejné jako v sourozenecké corse nebo Peugeotech 208 a 2008. Znamená to, že nejlevnější mokka má přeplňovanou tříválcovou dvanáctistovku s výkonem 74 kW a ručně řazenou šestistupňovou převodovkou.
Stejný motor, jen s 96 kW, se pojí nejen s ručním řazením, ale i samočinným osmistupňovým ústrojím. V minulé generaci si mokka musela vystačit se šesti automaticky řazeným stupni. Výkon 96 kW zároveň představuje i vrchol spalovací nabídky. A to proto, že jediný turbodiesel 1.5 CDTI má maximálně 81 kW a pojí se vždy se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Opel, potažmo malá auta koncernu PSA (dnes součást skupiny Stellantis) tak zatím na naftové agregáty úplně nezanevřela. Vedle spalovacích motorů nabízí Opel Mokka také plně elektrickou verzi Mokka-e. Ta má 100 kW a na jedno nabití ujede 324 km. Ani v jejím případě ale nedostanete pohon obou náprav.
Vedle nových motorů přineslo přesedlání na nový technický základ rovněž výrazně rozšířenou nabídku asistenčních systémů. Už ve standardu má auto varování před vybočením z jízdního pruhu a varování před čelní havárií s nouzovým brzděním a detekcí chodců. Kromě toho umí přečíst i dopravní značky. Ve vyšších verzích dále nechybí sledování mrtvých úhlů nebo adaptivní tempomat. Zároveň může mít mokka, na segment malých aut poměrně netradičně, přední diodová světla Matrix. To znamená, že dálkové svícení neoslňují protijedoucí auta. Umí je vykrýt. Jejich cena je 20 tisíc korun u dvou prostředních výbav, v nejvyšší jsou ve standardu. Levnější verze, od necelých 490 tisíc korun, mají standardně běžná diodová světla.
Technické údaje Opel Mokka
Nejlevnější zážehová verze | Nejlevnější vznětová verze | |
1.2 Turbo Start/Stop Edition | 1.5 CDTI Start/Stop Edition | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1199 | 1499 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 74 při 5750 | 81 při 3750 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 205 při 2750 | 250 při 1750 |
Převodovka | šestistupňová, ručně řazená | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4151/1791/1534 | 4151/1791/1534 |
Rozvor (mm) | 2557 | 2557 |
Zavazadlový prostor (l) | 350/1105 | 350/1105 |
HMOTNOSTI: | ||
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1270/430 | 1295/445 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1200/620 | 1200/640 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 188 | 190 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 10,6 | 10,8 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
5,5-5,7 | 4,4-4,5 |
Emise CO2 (g/km) | 124-129 | 114-118 |
CENA: | ||
489 990 Kč (včetně DPH) | 529 990 Kč (včetně DPH) |