Současná generace Insignii, coby dlouholeté manažerské stálice, je posledním modelem postaveným ještě na původní platformě Opelu. Všechny ostatní už sdílejí společný základ v rámci skupiny PSA. Tím se odlišuje například od sourozeneckého Peugeotu 508.
Už od první generace postavila automobilka image tohoto modelu na bohatém vnitřním prostoru a vysokém jízdním komfortu. Obě tyto vlastnosti se postupně zdokonalovaly do té míry, že si Insignia loni vystačila jen s faceliftem zaměřeným především na nové technologie. Designové změny se omezily pouze na nové tvary denního svícení a předních světlometů, které jsou již v základu vybaveny LED technologií. Za příplatek, nebo u vyšších verzí jsou k dostání adaptivní světlomety řady Matrix. Jejich přítomnost oceníte především v noci, kdy 84 samostatně ovládaných diod umí skvěle osvětlit okraj vozovky a zároveň odstínit protijedoucí vůz. Řízení světelného paprsku se navíc mění podle zvoleného režimu, například pro dálnice.
Insignii si můžete pořídit jako elegantní sedan s křivkami kupé, nebo si přidat 30 000 Kč na rodinně založené kombi prostorné jako stodola. Milovníky svižné jízdy potěší možnost výkonné verze GSi a to pro sedan i kombi.
Interiér a vnitřní prostor
Insignia jako jedna z prvních začala nabízet ergonomická sedadla s ortopedickým vedením zad oceněná certifikací AGR. Stala se tak synonymem pro příjemně tvarované sedačky vhodné pro dlouhé cesty, které si však stále uchovávají sportovní vzhled. Interiér se stále drží konzervativního stylu s řadou analogových tlačítek, a jde tak vstříc konzervativně orientovaným řidičům. Ti navíc oceňují jejich snadno dostupné a přehledné rozmístění.
Základní výbava zahrnuje 7“ dotykovou obrazovku s možností zrcadlení chytrého telefonu , digitálním příjmem a bluetooth. Ten lze za příplatek rozšířit navigací, nebo rovnou nahradit o palec větší sestavou Multimedia Navi Pro. Díky online připojení má posádka přístup k aktuálním dopravním informacím.
Je dobré si připomenout, že Insignia mezigeneračně narostla o 73 mm na délce, na rozvoru o 92 mm na velkorysých 2829 mm. Toho si všimnou zejména cestující vzadu v oblasti prostoru pro nohy, kde Insignia exceluje na špici segmentu. Základní objem zavazadlového prostoru činí u sedanu 490 litrů, které lze po sklopení druhé řady zvětšit na 1450 litrů. V případě kombíku se posouváme na 560 až 1665 litrů.
Motory a technologie
Stejně velkorysá je i nabídka pohonných jednotek. Základní verze sází výhradně na dieselovou patnáctistovku s výkonem 90 kW, kterou můžete mít s manuální i osmistupňovou automatickou převodovkou. Zajímavostí je, že ve srovnání se svým předchůdcem je o slušných 50 kg lehčí. Alternativou je dvoulitr laděný na 128 kW, který vedle obou převodovek lze mít i s pohonem všech kol. Pokud se rádi pohybujete ve vyšších otáčkách, k chuti vám přijde dvojice zážehových dvoulitrů laděných na 125 a 147 kW spojených výhradně s devítistupňovým automatem. Provedení GSi charakterizuje vrcholný benzinový dvoulitr s výkonem 169 kW a pohonem všech kol.
Zatímco ostatní automobilky ladí jízdní vlastnosti pomocí „čarovných“ vzduchových podvozků se spoustou jízdních režimů, Insignia zvládá komfortní a plavnou jízdu i s konvenčním podvozkem. Pokud však trváte na adaptivní sestavě, sáhněte po vrcholném benzínu, nebo si za ni připlaťte u výkonnějšího dieselu.
Při modernizaci kladla automobilka důraz na krok s dobou v oblasti nových technologií. Novinkou je digitální couvací kamera kombinovaná s příplatkovým asistentem pro couvání. Ten detekuje objekty ve vzdálenosti do 20 metrů a úhlu 90 stupňů na obou stranách vozu. Během jízdy řidiče podporuje vylepšený systém udržování vozu v jízdním pruhu, aktivní protikolizní asistent kombinovaný s adaptivním tempomatem, čtení dopravních značek nebo praktický head-up displej.
Technické údaje Opel Insignia
Nejlevnější zážehová verze | Nejlevnější vznětová verze | |
2.0 Turbo S/S | 1.5 CDTI S/S | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Řadový čtyřválcový zážehový motor | Řadový čtyřválcový vznětový motor |
Zdvihový objem (cm3) | 1998 | 1496 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 124/4250 | 90/3250 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 350/1500 | 300/1750 |
Převodovka | Samočinná 9stupňová | manuální 6stupňová |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4897/1863/1455 | 4897/1863/1455 |
Rozvor (mm) | 2829 | 2829 |
Zavazadlový prostor (l) | 490 | 490 |
HMOTNOSTI: | ||
Provozní hmotnost (kg) | 1670 | 1580 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 750/2000 | 730/1500 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 228 | 205 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,7 | 11,4 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
7,9 | 5,1 |
Emise CO2 (g/km) | 179 | 134 |
CENA: | ||
859 990 Kč (včetně DPH) | 769 990Kč (včetně DPH) |