22 října, 2024

Opel Mokka-e

Jednou ze zásadních novinek druhé generace Opelu Mokka se s přechodem na novou platformu koncernu PSA stala čistě elektrické verze.

Právě technický základ platformy CMP umožnil jednoduchou vestavbu výkonných akumulátorů. Stejný technický základ tak mokka sdílí se sesterským Peugeotem e-208 a e-2008.

Interiér a vnitřní prostor

Když Opel novou mokku ukázal, udělal to poměrně mazaně. Elektrickou verzi totiž oděl do zelené, čímž dal jasně najevo, jaký typ pohonu vozí v útrobách. Jinak by totiž jeden při pohledu na benzinovou nebo naftovou verzi a jejich elektrický protějšek nedokázal poznat rozdíl. Dokonce dobíjecí konektor je tam, kde u normální verze hrdlo palivové nádrže. Snad jen bystré oko si tak poradí s drobnými detaily, mezi nimi třeba označením Mokka-e.

A žádné velké změny nejdou vidět ani v interiéru. Samozřejmě, multimediální systém ukazuje různé údaje, relevantní právě jen pro elektromobil, a digitální budíky zobrazují třeba zbývající energii v akumulátoru. Celkově ale ani tady nenajdete nějaké výrazné množství změn. Mokka dostala soustavu dvou spojených obrazovek – jedna je pro sdružené přístroje, druhá dotyková – pro multimediální systém. V základní výbavě jsou sedmipalcové. Nejvyšší výbava pak nabízí desetipalcový pro multimediální systém kombinovaný s dvanáctipalcovým displejem přístrojové desky standardně. Středový panel je také natočen mírně k řidiči, v jeho spodní části pak chválíme praktická tlačítka pro ovládání ventilace.

Prostor pro cestující se od klasické mokky nezměnil, akumulátory ukrojily jen část zavazadlového prostoru, který se zmenšil o 40 l (310, respektive 1060 litrů).

Motory a technologie

Kdo sleduje malá auta koncernu PSA (a kompaktní Citroën C4 na stejné platformě CMP), asi ho nepřekvapí, že elektrický pohon v Opelu Mokka má 100 kW a 260 Nm. Jedná se tak o nejvýkonnější a papírově též nejrychlejší verzi celé nabídky německého SUV. Stovku pokoří za rovných devět vteřin. Baterie má kapacitu 50 kWh a automobilka uvádí dojezd 324 km na jedno nabití.

Dobíjet akumulátor v útrobách auta lze několika způsoby. Samozřejmě jej připojíte k běžné domácí zásuvce (240 V), jenže plnou kapacitu získáte až po dni čekání (21 hodin). Alternativu představují rychlejší veřejné dobíjecí stanice nebo Wallboxy. Z rychlodobíjecí stanice pak lze mokku nabíjet výkonem až 100 kW, takže 80 procent kapacity baterie je k dispozici za zhruba půl hodiny

Vedle elektrického pohonu přineslo přesedlání na nový technický základ rovněž výrazně rozšířenou nabídku asistenčních systémů. Ta se přitom shoduje se spalovacími verzemi. Už ve standardu má auto varování před vybočením z jízdního pruhu a varování před čelní havárií s nouzovým brzděním a detekcí chodců. Kromě toho umí přečíst i dopravní značky. Ve vyšších verzích dále nechybí sledování mrtvých úhlů nebo adaptivní tempomat. Zároveň má mokka přední diodová světla Matrix. To znamená, že dálkové svícení neoslňují protijedoucí auta. Umí je vykrýt. Jejich cena je 20 tisíc korun u dvou prostředních výbav, v nejvyšší jsou ve standardu. Levnější verze, od necelých 890 tisíc korun, mají standardně běžná diodová světla.

Technické údaje Opel Mokka-e

  Nejlevnější elektrická verze
  Edition
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Syncrhonní elektrický motor, pohon předních kol
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 100
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 260
Převodovka samočinná s pevným převodovým poměrem
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4151/1791/1534
Rozvor (mm) 2557
Zavazadlový prostor (l) 310/1060
HMOTNOSTI:
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 1598/417
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 150
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 9
Kombinovaná spotřeba (kWh/100 km) 17,4-18,0
Emise CO2 (g/km) 0
CENA:
  889 990 Kč (včetně DPH)

Fotogalerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit