IONIQ 5 je pro Hyundai přelomový. Je totiž prvním modelem nové značky IONIQ, zasvěcené bateriovým elektromobilům. IONIQ 5 je zkonstruován na základě speciální platformy pro elektromobily koncernu Hyundai Motor Group, nesoucí označení E-GMP (Electric-Global Modular Platform).
IONIQ 5 se díky tomu vyznačuje jedinečnými proporcemi na dlouhém rozvoru a inovativním vnitřním designem s ekologickými materiály v interiéru. Kromě toho nabízí také skvělé výkony ve spojení s ultra rychlým nabíjením, pokročilou konektivitu a asistenčními systémy, díky nimž bude životní styl založený na elektromobilitě ještě lepší a bezpečnější.
Jedinečný vnější design modelu IONIQ 5 s celkovou délkou 4635 mm je charakterizován profilem inspirovaným modelem Pony s rozvorem náprav 3000 mm. Mimořádně dlouhý rozvor vyžaduje sofistikovanější přístup, aby se předešlo protaženému vzhledu vozu.
Příď vozu se vyznačuje kapotou ve tvaru lastury, která je u vozu společnosti Hyundai použita vůbec poprvé. Její výhodou je optimalizace aerodynamiky díky minimálním spárám mezi jednotlivými panely karoserie. Přední nárazník je definován přitažlivými tvary s motivem písmene V, na který harmonicky navazují osobitá světla pro denní svícení, vytvářející nezaměnitelnou světelnou kompilaci. Zapuštěné kliky dveří se automaticky vysouvají a přispívají k čistému designu bočních ploch a lepší aerodynamické účinnosti. Široké střešní sloupky C, inspirované studií elektromobilu „45“, dávají modelu IONIQ 5 impozantní vzhled, který je snadno rozpoznatelný i z velké dálky.
Interiér a vnitřní prostor
Interiérem se line motiv „životního prostoru“ a nejpozoruhodnějším způsobem ho ztělesňuje pohyblivá středová konzola „Universal Island“, kterou lze posunout dozadu až o 140 mm. Posuvná konzola spolu s plochou podlahou, pod níž jsou uloženy akumulátory, zvětšuje volnost pohybu uvnitř vozidla.
IONIQ 5 je také vybaven elektricky nastavitelnými sedadly vpředu. Cestující si u nich mohou nastavit optimální polohu, v níž si budou užívat pocitu podobajícímu se stavu beztíže. Hyundai zmenšil tloušťku předních opěradel o 30 procent, čímž vznikl ještě větší prostor pro cestující ve druhé řadě.
Na mnoha místech v interiéru, s nimiž přicházejí cestující do kontaktu – například sedadla, čalounění stropu, výplně dveří, podlaha a loketní opěrky – nacházejí uplatnění ekologické materiály z trvale udržitelných zdrojů, jakými jsou recyklované lahve PET nebo příze z rostlinných materiálů (bio PET), ale i přírodní vlny, ekologicky zpracované kůže pomocí rostlinných extraktů či bio laky s rostlinnými výtažky.
Široká, konfigurovatelná, dvojitá zobrazovací plocha zahrnuje 12″ dotykový displej informačního a zábavního systému a 12″ digitální přístrojový panel bez kapličky, který si mohou zákazníci individualizovat podle svých požadavků. IONIQ 5 je prvním modelem společnosti Hyundai, vybaveným vyspělým head-up displejem s volitelnými funkcemi rozšířené reality (AR HUD), který čelní okno takřka přemění v displej.
Motory a technologie
Zákazníci mají na výběr ze dvou sad akumulátorů s kapacitou 58 kWh nebo 72,6 kWh a dvou variant elektrického pohonu. V prvním případě pohání zadní kola elektromotor o výkonu 125 kW umístěný vzadu, ve druhém případě zajišťuje jeden elektromotor vpředu a jeden vzadu pohon všech kol. Všechny verze nabízejí výjimečně dlouhý dojezd a dosahují nejvyšší rychlosti 185 km/h.
Na vrcholu nabídky je elektrických pohonů je varianta s pohonem všech čtyř kol (AWD) s baterií o kapacitě 72,6 kWh, poskytující výkon 225 kW a točivý moment 605 Nm. Taková verze se pyšní zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Varianta s pohonem dvou kol (2WD) a baterií o kapacitě 72,6 kWh poskytuje dojezd 470 až 480 km dle WLTP.
Platforma E-GMP, použitá u modelu IONIQ 5, podporuje nabíjecí infrastruktury s napětím 400 V i 800 V. Platforma nabízí kromě 400 V nabíjení standardně také možnost nabíjení s napětím 800 V, a to bez potřeby dodatečných komponentů nebo adaptérů. Vícenapěťový nabíjecí systém je patentovanou technologií. První systém svého druhu na světě používá elektromotor a měnič napětí k převodu napětí ze 400 V na 800 V, aby byla zajištěna kompatibilita a stabilita nabíjení.
Po připojení k nabíječce o výkonu 350 kW lze akumulátory modelu IONIQ 5 nabít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut. Uživatelům v tomto případě stačí nabíjet svůj IONIQ 5 jen pět minut pro získání dojezdu 100 km podle WLTP.
IONIQ 5 nabídne inovativní funkcí V2L, umožňující zákazníkům používat nebo nabíjet za jízdy či u stojícího vozu jakákoli elektrická zařízení, například elektricky poháněná jízdní kola, skútry nebo campingové vybavení, a poslouží tak doslova jako pojízdná nabíječka.
Technické údaje Hyundai Ionic 5
Nejlevnější verze | |
ECO 58 kWh | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Synchronní elektromotor s permanentním magnetem |
Kapacita baterie (kWh) | 58 |
Největší výkon (kW/) | 125 |
Největší točivý moment (Nm) | 350 |
Převodovka | Stálý redukční převod |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4635 / 1890 / 1605 |
Rozvor (mm) | 3000 |
Zavazadlový prostor (l) | 531 vzadu + 57 vpředu |
HMOTNOSTI: | |
Provozní hmotnost (kg) | 1905-1985 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | neuvádí / 750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 185 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,5 |
Spotřeba paliva (kWh/100 km) | 16,7 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: |