Málokterý model ušel během pár let tak dlouhou cestu jako Hyundai Tucson. Přejmenoval se na ix35 a zase zpět, několikrát kompletně změnil design i techniku. Dnes se nepodbízí cenou nebo lacinou reklamou, místo toho dokáže v přeplněné třídě rodinných SUV zaujmout jedinečným designem a nabídne bezkonkurenčně nejširší paletu pohonů.
Čtvrtá generace Tucsonu není pouhou evolucí té předchozí. Z hlediska designu totiž představuje pro značku Hyundai doslova revoluci. Karoserie je v porovnání s předchůdcem celkově větší a širší, a její design kombinuje ostré hrany a dynamické proporce s pestrým střídáním ploch.
Nejnápadnějším prvkem je maska chladiče s „parametrickými skrytými světly“, díky nimž model vytváří skutečně silný první dojem. Jakmile jsou světla vypnuta, jeví se jako pokrytá tmavými geometrickými vzory, které díky perfektnímu začlenění do mřížky chladiče téměř nelze rozeznat od LED světel pro denní svícení. Nejmodernější technologie osvětlení s průsvitným zrcadlovým efektem zajišťuje, že se tmavý chrom na masce chladiče po zapnutí světel pro denní svícení přemění v pomyslné drahokamy.
Zadní světla se skrytými parametrickými detaily pokračují ve stejném designovém duchu. I zadní nárazník nese detaily tvořené parametrickými vzory s trojrozměrným efektem a kombinuje je se sportovními ozdobnými prvky. Čtvrtá generace Tucsonu je navíc prvním modelem značky Hyundai, který má skrytý zadní stěrač umístěný pod spoilerem.
Interiér a vnitřní prostor
Interiér se v souladu s dnešní dobou plně digitalizoval, a výrobce se podle svých slov „zřekl fyzických ovladačů a tlačítek“. Pro někoho, kdo v autě šílí z toho, že se pro každý jednoduchý pokyn musí proklikat složitým menu, to zní varovně, ale v praxi se není třeba ničeho bát. Hyundai na to šel totiž chytře, a i když tlačítka nejsou fyzická, spousta je určena jen pro jednu konkrétní funkci. Takže třeba klimatizace se ovládá úplně klasicky, jen zkrátka člověk nemačká plastový čudlík, ale digitálně provedené tlačítko. Stejně tak pod hlavním 10,25“ displejem multimediálního a navigačního systému jsou digitální tlačítka pro přímou volbu základních funkcí. Samotná obrazovka je kvalitně graficky provedená a rychle reagující.
Nový Tucson se proti svému předchůdci zvětšil a patří na špičku své třídy. Cestující na sedadlech vzadu dostali o 26 mm větší prostor pro nohy. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil v závislosti na motorizaci až o 107 litrů, takže uživatelé mají k dispozici prostor o objemu až 616 litrů se vzpřímenými zadními sedadly nebo až 1799 litrů po jejich sklopení.
Motory a technologie
V čem tucson nemá konkurenci, to je nabídka pohonů. Kromě toho, že je k dispozici jako „předokolka“ nebo „čtyřkolka“, v benzinové i dieselové verzi (v běžné nebo mildhybridní variantě), tak nabízí ještě i plug-in hybridní verzi a dokonce klasický hybrid.
Hybridní varianta zahrnuje nový přeplňovaný zážehový motor „Smartstream“ 1.6 T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct injection) s přímým vstřikováním a elektromotor o výkonu 44,2 kW (60 k), napájený ze sady akumulátorů Li-Pol o kapacitě 1,49 kWh. Hybridní varianta je k dispozici s pohonem předních nebo všech kol ve spojení s šestistupňovou samočinnou převodovkou (6AT). Pro zcela nový Tucson se jedná o nejsilnější variantu o výkonu 169 kW (230 k), navíc s nízkými emisemi a potěšením z jízdy.
Nový Tucson je vybaven moderní soustavou sedmi airbagů, jejíž součástí je i nový centrální boční airbag pro přední řadu sedadel, jedinečný v rámci segmentu. Zabraňuje vzájemnému kontaktu řidiče a spolujezdce vpředu v případě boční kolize, čímž minimalizuje riziko vážných poranění obou cestujících. Po aktivaci airbagů při čelním nebo bočním nárazu přichází automaticky ke slovu funkce multikolizního brzdění. Toto automatické nouzové brzdění snižuje riziko sekundárních, resp. vícenásobných kolizí.
Tucson je vybaven kompletní paletou asistenčních systémů, z nichž za zmínku stojí především asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), který zvukově upozorní řidiče na bezprostředně hrozící kolizi s vozidlem, cyklistou nebo chodcem vpředu. Pokud řidič včas nereaguje a nezačne brzdit, systém brzdy automaticky aktivuje, aby zabránil nehodě. Zahrnuje také asistenta pro odbočování, který rozšiřuje ochranu i na kolize na křižovatkách. Tato funkce detekuje protijedoucí vozidla při odbočování vlevo na křižovatce a vozidlo zabrzdí, pokud je kolize pravděpodobná.
Technické údaje Hyundai Tucson
Nejlevnější zážehová verze | Nejlevnější vznětová verze | |
1,6 T-GDI 110 kW | 1,6 CRDi 85 kW | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Řadový čtyřválcový zážehový motor | Řadový čtyřválcový vznětový motor |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 | 1598 |
Největší výkon (kW/ot.) | 110 / 5500 | 85 / 4000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 250 / 1500-4000 | 280 / 1500-3000 |
Převodovka | manuální 6stupňová | manuální 6stupňová |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4500 / 1865 / 1650 | 4500 / 1865 / 1650 |
Rozvor (mm) | 2680 | 2680 |
Zavazadlový prostor (l) | 577 | 546 |
HMOTNOSTI: | ||
Provozní hmotnost (kg) | 1500-1650 | 1552-1703 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1650/750 | 1650/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 189 | 175 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 10,3 | 12,1 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
7,6/5,1/6,1 | 5,0 /4,0/ 4,4 |
Emise CO2 (g/km) | 139 | 112 |
CENA: | ||
529 990 Kč (včetně DPH) | 599 990 Kč (včetně DPH) |