Poprvé v pětapadesátileté historii Mustangu rozšiřuje Ford tuto modelovou řadu o elektromobil. Nové SUV Mustang Mach-E s čistě elektrickým pohonem se zrodilo ze stejných svobodomyslných ideálů, které přivedly na svět i nejprodávanější sportovní kupé na světě.
Mustang Mach-E je na první pohled Mustang. Dlouhá, dramaticky tvarovaná kapota, charakteristicky tvarovaná záď, agresivní světlomety i nezaměnitelné třídílné zadní svítilny, to vše jsou typické znaky legendárního sportovního vozu. Zásluhou důmyslného obestavění pak vůz nabízí překvapivě hodně místa na zadních sedadlech i v zavazadlovém prostoru.
Interiér a vnitřní prostor
Po nasednutí do Fordu Mustang Mach-E uvítá řidiče interiér, který se nepodobá žádnému dosavadnímu modelu značky Ford. Zatímco v posledních dekádách směřovaly automobilové interiéry k přidávání více tlačítek, více funkcí, více prvků, Ford nyní zvolil reduktivní přístup. Vsadil na design vycházející z lidských potřeb a přirozenosti, zbavil interiér rušivých prvků a vytvořil holistický prostor.
Účelem reduktivního designu je zajistit řidiči komfortnější a jednodušší prostředí. V případě Mustangu Mach-E to znamená mimo jiné velkou středovou obrazovku, která sdružuje na jednom místě řadu ovládacích prvků. Hladká palubní deska s integrovaným reproduktorem je nejnovějším výsledkem dlouhodobé snahy o to, aby řízení a cestování automobilem bylo co nejpříjemnější. Například díky bezdrátovému nabíjení telefonů a digitálnímu návodu k obsluze se lze obejít bez kabelů a papíru.
V Mustangu Mach-E slaví premiéru nová generace komunikačního a zábavního systému SYNC. Má moderní uživatelské rozhraní, dokáže se učit podle preferencí řidiče a díky aktualizacím na dálku se bude postupně vylepšovat. Obrazovka o úhlopříčce 15,5 palce se obejde bez komplikované struktury menu a lze ji ovládat gesty, která má zažitá každý majitel chytrého telefonu.
Aby využili prostorových výhod elektrického pohonu skutečně na maximum, designéři Fordu úzce spolupracovali se zákazníky. Výsledkem je vůz s proporcemi SUV, který pohodlně pojme pětici dospělých i jejich zavazadla. Zadní zavazadlový prostor má kapacitu 402 litrů. Po sklopení sedadel vzroste až na 1 420 litrů a nabídne tak spoustu prostoru pro zavazadla nebo třeba campingové vybavení.
Další překvapení ukrývá Mustang Mach-E pod kapotou. Jedná se o úložný prostor s vypouštěcí zátkou. Při objemu sto litrů je dostatečně velký na běžné příruční zavazadlo a díky možnosti snadného vypláchnutí se hodí k převozu zabláceného sportovního oblečení, plážové výbavy apod.
Motory a technologie
Mustang Mach-E bude nabízen ve variantách se standardním a prodlouženým dojezdem (liší se kapacitou vysokonapěťového akumulátoru) a s pohonem zadních nebo všech kol. Varianta s větším akumulátorem a pohonem jedné nápravy by podle předběžných údajů měla nabídnout dojezd až 600 km.
Pro konfiguraci s prodlouženým dojezdem a pohonem všech kol Ford předběžně počítá s nejvyšším výkonem 248 kW (337 k) a točivým momentem 565 Nm. Ještě oslnivější parametry nabídne speciální sportovní model GT: 342 kW (465 k), 830 Nm a zrychlení z nuly na 100 km/h za méně než pět sekund.
Mustang Mach-E ve variantě s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol nabídne podle předběžných údajů dojezd až 600 km podle homologačního cyklu WLTP3. Vůz je koncipovaný tak, aby zbavil veřejnost obav z nedostatečného dojezdu a umožnil nekomplikované cestování na dlouhé vzdálenosti. Pro variantu s prodlouženým dojezdem se rozhodlo 85 procent zákazníků, kteří si Mustang Mach-E předobjednali.
Nejnovější testy Fordu ukazují, že elektrický Mustang Mach-E se na rychlonabíječce IONITY nabíjí tempem přibližně 119 km dojezdu za 10 minut. Oproti předběžným počítačovým simulacím tak zkoušky v reálném světě přinesly výsledek lepší o 26 km, respektive téměř 30 procent. Hodnota 119 km/10 min platí pro Mustang Mach-E ve variantě s pohonem zadních kol (RWD) a větší trakční baterií. Model s pohonem všech kol (AWD) by měl dosáhnout průměrné nabíjecí rychlosti 107 km/10 min. 1 Obě varianty pohonu, RWD i AWD, se pak nabijí z 10 na 80 procent maximální kapacity baterie za 45 minut. Se standardní baterií se bude Mustang Mach-E podle předběžných odhadů nabíjet tempem 91 km/10 min v případě pohonu zadních kol, respektive 85 km/10 min u varianty AWD. Nabití z 10 na 80 procent v tomto případě potrvá 38 minut.
Technické údaje Ford Mustang Mach-E
Nejlevnější elektrická verze | |
MACH-E | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Elektromotor |
Kapacita baterie (kWh) | 75,7 |
Největší výkon (kW) | 198 |
Největší točivý moment (Nm) | 430 |
Převodovka | Bezestupňová |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4713 / 1881 / 1624 |
Rozvor (mm) | 2984 |
Zavazadlový prostor (l) | 402 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní hmotnost (kg) | 2182 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | x/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 180 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 6,8 |
Spotřeba paliva (kWh/100km) | neuvádí |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
1 299 900 Kč (včetně DPH) |