Aktuální osmá generace manažerského vozu Audi A6 přinesla do své třídy řadu technických inovací. Elegantní sedan, kombi Avant či terénnější varianta Allroad pohánějí výkonné motory, vybavené mild-hybridní technologií pro úporu paliva a emisí CO2.
Audi A6 zaujme na první pohled dynamickou elegancí vytříbeného vnějšího designu. Stejně jako modely A8 a A7 Sportback je i A6 výrazným reprezentantem aktuálního designérského stylu značky Audi. Manažerská limuzína dává napnutými plochami, ostrými hranami a markantními liniemi nezaměnitelně najevo svůj charakter, založený na sportovní eleganci, vyspělé technice a vysoké kvalitě. Celkový dojem umocňuje nezaměnitelný světelný design. Vrcholná verze světlometů pracuje s inovativní technikou HD Matrix LED.
Interiér a vnitřní prostor
V porovnání s předchůdcem je nové Audi A6 jen nepatrně větší, v interiéru je však ještě velkorysejší, ať se jedná o prostor pro nohy vzadu, nebo více místa pro hlavu a ramena na předních i zadních sedadlech. Do širšího zavazadlového prostoru lze napříč uložit dva golfové bagy, přestože jeho objem zůstává s 530 litry beze změny. Zadní víko se otvírá na přání elektricky na povel daný pohybem nohy.
Interiér důsledně sází na digitalizaci. Zcela digitální systém MMI touch response umožňuje intuitivní ovládání, které si může uživatel individualizovat.
Na přání je k dispozici sada dvou dotykových displejů rozhraní MMI High s ovládáním touch response s úhlopříčkami 10,1″ a 8,6″, které jsou elegantně zakomponovány do palubní desky a středové konzoly. Digitální rozhraní je na přání možné rozšířit o 12,3″ displej přístrojové desky Audi virtual cockpit, který je jinak součástí systému MMI Navigation plus. Díky standardní možnosti individualizace lze vytvořit až sedm uživatelských profilů s nastavením dle priorit konkrétních řidičů. Funkce, které jsou pro řidiče zásadní, lze v rámci nabídky MMI stejně jako u chytrého telefonu uspořádat přetažením na požadované místo.
Nově vyvinutá sedadla umocňují charakter modelu Audi A6 jako limuzíny pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Mimořádně vysoký komfort nabízí v mnoha směrech nastavitelná sedadla vpředu, včetně individuálně přizpůsobitelných bočních polštářů, která mohou být na přání doplněna funkcemi odvětrávání a masáže.
Motory a technologie
Pro Audi A6 existuje možnost výběru z šesti různých motorizací. Dvoulitrový diesel má výkon 120 nebo 150 kW, třílitrový šestiválec 170 nebo 210 kW. Z benzínových motorizací je na výběr dvoulitrový motor o výkonu 180 kW nebo třílitrový motor 55 TFSI o výkonu 250 kW.
Všechny motory jsou standardně vybaveny novou technologií částečně hybridního pohonu (tzv. mild hybrid), která může v reálném dopravním prostředí přispět ke snížení spotřeby paliva až o 0,7 litrů na 100 km. Řemenem poháněný generátor zapalování spolupracuje s akumulátorem Li-Ion, do kterého ukládá energii získanou v rámci rekuperace brzdné energie, což je řešení, které přispívá k svižnější akceleraci, vyšší efektivitě a lepšímu jízdnímu komfortu. Standardem pro všechny motory je automatická převodovka, a to buď sedmi nebo osmistupňová.
Dlouhý je seznam asistenčních pomocníků. Systémy automatického parkování, Park pilot a Garage pilot jsou součástí asistenčního paketu Parking, který je jedním ze tří balíčků asistenčních systémů. Dalším z paketů je asistenční balíček City zahrnující nového Asistenta pro průjezd křižovatkou, který sleduje situaci v křižovatce a v případě nebezpečí varuje řidiče prostřednictvím vizuální a akustické výstrahy, a pokud je to nutné, i krátkým pulzováním brzd. Dále sem patří také Upozornění na nebezpečí při vystupování, které varuje řidiče a ostatní členy posádky před nebezpečím v podobě vozidel blížících se zezadu po stranách vozu. V neposlední řadě je zde balíček asistenčních služeb Tour, jehož součástí jsou Adaptivní asistent řízení, který Vám znatelně pomůže například ve chvílích, kdy se dopravní tok zpomalí nebo při změně jízdního pruhu, a také Prediktivní asistent efektivity podporující úsporný způsob řízení.
Technické údaje Audi A6
Nejlevnější zážehová verze | Nejlevnější vznětová verze | |
45 TFSI S Tronic | 35 TDI S tronic | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Řadový čtyřválcový zážehový motor | Řadový čtyřválcový vznětový motor |
Zdvihový objem (cm3) | 1984 | 1968 |
Největší výkon (kW/ot.) | 195 / 5250-6500 | 120 / 3250-4200 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 370 / 1600-4300 | 370 /1750 – 3000 |
Převodovka | automatická 7stupňová | automatická 7stupňová |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4939 / 2110 / 1457 | 4939 / 2110 / 1457 |
Rozvor (mm) | 2924 | 2924 |
Zavazadlový prostor (l) | 530 | 530 |
HMOTNOSTI: | ||
Provozní hmotnost (kg) | 1720 | 1715 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2000 / 750 | 2000 / 750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 250 | 224 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 6,8 | 9,3 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
x / x / 6,6-7,0 | x /x/ 4,4-4,8 |
Emise CO2 (g/km) | 151-160 | 116-126 |
CENA: | ||
1 558 900 Kč (včetně DPH) | 1 427 900 Kč (včetně DPH) |