Audi Q5 je již mnoho let nejprodávanějším SUV v prémiovém segmentu střední třídy na evropských trzích. Nedávno na trh dorazila i varianta Q5 Sportback kombinující tradiční tvar SUV s dynamickými stylistickými prvky kupé.
Nový model má oslovit zákazníky, kteří oceňují expresivní design a technické inovace stejně jako sportovní charakter a vysokou úroveň praktické využitelnosti. Exteriér modelu Audi Q5 charakterizuje osmiúhelníková maska chladiče Singleframe. Modernizované Audi Q5 je s vnější délkou 4,68 metru o 19 milimetrů delší – především díky delším nárazníkům. Jeho šířka 1,89 metru a výška 1,66 metru zůstávají beze změn. Mezi nejlepší ve své třídě se řadí součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,30.
Silnou stránkou modelu Audi Q5 je vyvážený podvozek, který uspokojí náročné požadavky na sportovní charakteristiku i komfort. Víceprvkové zavěšení předních a zadních kol je výjimečně lehké, čímž vylepšuje nejen ovladatelnost, ale také hospodárnost. Na přání dodává Audi pro Q5 dynamické řízení, které mění převod až o 100 procent v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu otočení volantu.
Součástí sériové výbavy je systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který ovlivňuje charakteristiku mnoha technických komponentů. Řidič má na výběr až sedm provozních režimů, včetně módů off-road a all-road (se vzduchovým odpružením). Asistent pro sjíždění strmých svahů podporuje řidiče na úsecích s velkým sklonem.
Interiér a vnitřní prostor
Design interiéru je zaměřen na horizontální linie, čímž vzniká pocit rozlehlého prostoru a lehkosti. Elegantní oblouk ozdobného obložení odděluje horní a spodní části přístrojové desky. Největší pozornost přitom přitahuje dotykový displej MMI s akustickou zpětnou vazbou. Zákazníci si mohou pro model Q5 vybrat také tři varianty interiéru: základní, design selection a S line. Jednotlivé varianty lze navíc libovolně kombinovat s pakety vnější výbavy.
Dlouhý rozvor náprav 2,82 metru vytváří velkorysý vnitřní prostor. Na přání se dodávají podélně posuvná zadní sedadla Audi plus s nastavitelným sklonem opěradel. V této variantě má zavazadlový prostor objem 550 až 1550 litrů.
Motory a technologie
Zákazníci si mohou pro Q5 vybrat čtyři různá nastavení podvozku. Alternativou standardního podvozku je sportovní podvozek. Standardní podvozek s vinutými pružinami je k dispozici také s elektronicky řízenými tlumiči a širokým rozsahem charakteristik od komfortní až po dynamickou. Adaptivní vzduchové odpružení dokáže měnit nejen tlumicí sílu, ale také světlou výšku karoserie v pěti krocích, čímž posouvá jízdní vlastnosti modelu Q5 na ještě vyšší úroveň.
Na českém trhu je základem modernizované Q5 verze 35 TDI. Jen o stupínek výše stojí provedení 40 TDI. Jeho dvoulitrový vznětový čtyřválec poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 400 N.m. Hliníkový blok válců má o cca 20 kilogramů nižší hmotnost než kliková skříň předchozího motoru. Klikový hřídel je o 2,5 kilogramu lehčí. K nízké spotřebě paliva přispívá i částečně hybridní systém (MHEV).
Nad provedením 40 TDI stojí v hierarchii ještě vznětová verze 50 TDI, vrcholem nabídky je benzinové provedení 50 TFSIe quattro s výkonem 220 kW (299 k). Linie S line pak nabídne provedení 55 TFSIe quattro s výkonem až 270 kW (367 k). Nabídka navíc zahrnuje i provedení SQ5 Sportback TDI quattro s výkonem 251 kW (341 k). Obě plug-in hybridní verze označené písmenem e nabízejí při častém využívaní nabíjení ze zásuvky nejen výjimečné dynamické hodnoty, ale i zajímavé hodnoty spotřeby sahající dle technických tabulek na 1,8-1,9 l/100 km. O pohone této verze se stará zážehový čtyřválec 2.0 TFSI s nejvyšším výkonem 185 kW je zde zkombinován se synchronním elektromotorem s permanentním magnetem o výkonu 105 kW. Kapacita baterie je 14,1 kWh a umožňuje dojezd na jedno nabití až 40 km.
Technické údaje Audi Q5
Nejlevnější zážehová verze | Nejlevnější vznětová verze | |
45 TFSI quattro | 35 TDI | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon všech kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1984 | 1968 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 195 při 5250-6500 ot./min | 120 při 3250-4200 ot./min |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 370 při 1600-4500 | 380 při 1500-2750 |
Převodovka | sedmistupňová, automatická | sedmistupňová, automatická |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4682/2140/1662 | 4682/2140/1662 |
Rozvor (mm) | 2819 | 2819 |
Zavazadlový prostor (l) | 520 | 520 |
HMOTNOSTI: | ||
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1835/610 | 1810/610 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2400/750 | 2000/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 240 | 213 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 6,1 | 9 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
x/x/8,4-9,7 | x/x/5,6-6,6 |
Emise CO2 (g/km) | 192-220 | 147-173 |
CENA: | ||
1 549 900 Kč (včetně DPH) | 1 363 900 Kč (včetně DPH) |