Jedním z vrcholů nabídky Fordu na českém trhu je luxusní sedmimístné SUV Ford Explorer. Plug-in hybrid s možností jízdy výhradně na elektrický pohon vyniká prvotřídním komfortem a výraznými terénními schopnostmi.
Na českém trhu nováček, v USA model s dlouhou tradicí. Po celých 29 let úspěšného působení na americkém trhu si Explorer zachovává některé designové rysy. Návrháři proto pamatovali na vizuální kontinuitu i v případě jeho nejnovější generace. Působivý příklad tradičního prvku reprezentují černé sloupky karoserie. Klesající linie střechy a krátký přední převis udělují Exploreru sportovní siluetu. Standardně jezdí na dvacetipalcových kolech z lehké slitiny.
Ford v Evropě prodává pouze plug-in hybridní verzi, která okouzlí výkonem (336 kW), prostorem i komfortem, emise CO2 jsou však o něco vyšší, než-li 50 g/km a tak nelze získat registrační značku EL, která opravňuje k řadám výhod včetně parkování v modrých zónách.
Interiér a vnitřní prostor
Explorer Plug-In Hybrid měří více než pět metrů na délku, dva metry na šířku a bezmála dva metry na výšku. Proto nabízí až sedmi cestujícím ve třech řadách sedadel velkorysý prostor.
Úctyhodné vnější rozměry Exploreru se odrážejí ve velkorysé nabídce prostoru až pro sedm dospělých. Cestující v první a druhé řadě mají k dispozici přes metr prostoru nad sedáky, stejně velkorysý je i prostor mezi opěradly. Prostor pro nohy je tak přímo královský. Mimořádná je i šířka interiéru v úrovní ramen, která přesahuje 1,5 metru. Sklopením sedadel ve druhé a třetí řadě lze získat zavazadlový prostor o objemu až 2274 litrů. Sedadla ve třetí řadě se přitom ovládají elektricky. Úhrnný objem odkládacích prostor v kabině dosahuje 123 litrů.
V mimořádně prostorném, luxusním, komfortně zařízeném interiéru naleznou řidiči moderní prvky, například na výšku orientovanou dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 10,1 palce nebo digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3 palce. Rodiny ocení flexibilní řešení sedadel včetně funkce snadného nastupování na třetí řadu, k němuž postačí jedna ruka.
Třetí řadu sedadel tohoto velkého SUV lze považovat za plnohodnotnou. Dospělí cestující se zde nepotřebují uskromnit. Mezi opěradly je 83 cm, šířka interiéru v oblasti ramen je pro dva cestující přes jeden metr a 96 cm od sedáku ke stropu.
Motory a technologie
Ford Explorer Plug-in Hybrid je v nabídce pro Evropu v jediné verzi, který kombinuje zážehový motor 3.0 EcoBoost V6 s elektromotorem, generátorem a 13,6kWh lithium-ion trakčním akumulátorem, který se nabíjí z vnějšího zdroje, nebo rekuperací během jízdy. S výkonem 336 kW (457 k) a točivým momentem 825 Nm je Explorer nejvýkonnějším hybridním modelem v nabídce značky Ford.
K plnému nabití trakčního akumulátoru z vnějšího zdroje pod napětím 230 V postačuje necelých 6 hodin. Nástěnná nabíječka Ford Connected Wallbox nebo veřejná nabíjecí stanice ze sítě FordPass Charging Network zkrátí dobu nabíjení na méně než 4 hodiny 15 minut.
Sériově je vybaven inteligentním pohonem všech kol, kterému sekunduje desetistupňová samočinná převodovka. K dispozici má sedm přepínatelných jízdních režimů. Komfortně odveze sedm dospělých, utáhne přívěs o hmotnosti 2500 kg, a přitom nabízí dle normy NEDC dojezd až 48 kilometrů (42 dle WLTP) v elektrickém režimu s nulovými emisemi. V praxi se lze dojezdu 40 km přiblížit. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se pohybují od 2,9 l/100 km NEDC (3,1 l/100 km WLTP), respektive 66 g/km NEDC (71 g/km WLTP).
Řízení vozu usnadňují systémy jako adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, s rozpoznáváním dopravních značek a vedením uprostřed jízdního pruhu nebo nový couvací brzdový asistent. Varianty ST-Line i Platinum jsou vybaveny audiosystémem B&O se 14 reproduktory, dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 10,1 palce, třízónovou elektronicky řízenou klimatizací nebo zabudovaným modemem FordPass Connect modem.
Technické údaje Ford Explorer
Nejlevnější verze | |
ST-Line | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Benzinový plug-in hybrid V6 |
Zdvihový objem (cm3) | 2999 |
Největší výkon (kW/ot.) | 336 / 5750 |
Největší točivý moment (Nm) | 825 |
Převodovka | desetistupňová samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 5049 / 2285 / 1778 |
Rozvor (mm) | 3025 |
Zavazadlový prostor (l) | 635 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní hmotnost (kg) | 2466 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2500/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 230 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 6 |
Spotřeba paliva (l/100km) | 10,4 |
Emise CO2 (g/km) | 71 |
CENA: | |
2 010 900 Kč (včetně DPH) |