BMW iX3 spojuje aktuálně nejzajímavější trendy – elektromobilitu a vyšší typ karoserie SAV. Letošní rok přinesl významnou modernizaci, kdy inženýři stavěli na nejnovější platformě osazenou pátou generací technologie BMW drive. Tento základ sdílí i s ostatními modely iX a iX4.
Designem se nová iX3 přidává k modelům iX a iX4. Rozměrné ledvinky doprovázejí LED světlomety s neoslňujícím asistentem dálkových světel BMW SelectiveBeam. Laserové světlomety BMW Laserlight s dosvitem až 650 metrů lze objednat jako volitelnou výbavu. Inženýři při své snaze o co nejlepší aerodynamiku dosáhli na velmi solidní hodnotu cx 0,29.
Pro sportovnější design je každé BMW iX3 standardně dodáváno s paketem M Sport zahrnujícím přední nárazník se spodním otvorem vybaveným aktivní klapkou regulující přívod vzduchu. Standardem jsou devatenáctipalcová aerodynamická kola, ale je možnost si připlatit za dvacetipalcová kola v černé barvě.
Interiér a vnitřní prostor
Pro dosažení hodnotnějšího dojmu z interiéru jsou sportovní sedadla součástí standardní výbavy. Ergonomicky přívětivé prostředí dotváří digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 12,3 palce a stejně velký je i displej multimediálního zařízení. Jeho nové verze jsou výrazně rychlejší a to jak odezvou, tak zpracováváním dat. Výpočty trasy s aplikací BMW Maps jsou nyní rychlejší a řidiče v reálném čase detailně informují o dopravní situaci a ideální cestě. V případě elektromobilů byl kladen důraz na spolehlivost predikce dojezdového času, a to pro silnice nižších tříd.
Užívání vozu na cestách zpříjemňuje hlasová služba Amazon Alexa pracující s hovorovou řečí. Z vozu je také možné ovládat kompatibilní zařízení chytré domácnosti. V závislosti na okolí komunikuje BMW iX3 s posádkou i na dálku. Ta má pod dohledem informace o jeho poloze, zamknutí/odemknutí dveří nebo záznamy z jeho okolí (Remote 3D View).
K dispozici jsou dvě úrovně výbav – Inspiring a Impressive, které se liší nejen prvky, ale celkovým stylem.
Motory a technologie
Pohonné ústrojí BMW iX3 tvoří elektromotor a převodovka spojené do jednoho kompaktního celku umístěného v rámu zadní nápravy. Tím se dosáhlo zvýšení hodnoty výkonu o přibližně 30 % ve srovnání s předchozí technologií BMW eDrive. Novinka se může pochlubit výkonem plných 210 kW s točivým momentem 400 Nm dostupným od téměř nulových otáček. Díky tomu dokáže BMW iX3 akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a dosáhnout elektronicky omezenou maximální rychlost 180 km/h.
Lithium-iontová baterie se skládá ze 188 samostatně regulovaných bateriových článků, které jsou seskupeny do 10 modulů. Umístění v podlaze minimalizovalo dopady na vnitřní prostor a výrazně přispělo ke snížení těžiště. Baterie má využitelnou kapacitu 74 kWh (celkovou pak 83 kWh), s níž dle metodiky WLTP ujede až 460 km.
Nabíjení
Součástí každého v Evropě prodaného vozu je karta BMW ChargingCard a nabíjecí kabel Mode 3 pro veřejné nabíjecí stanice a univerzální rychlonabíječkaFlexible Fast Charger. Tu lze připojit k domácí i průmyslové zásuvce a nabíjet tak výkonem až 11 kW. Na delších cestách lze BMW iX3 nabíjet výkonem až 150 kW, kdy to z 10 na 80 % zvládne za 32 minut. Desetiminutové vysokorychlostní nabíjení prodlouží dojezd o 100 km (WLTP).
BMW Charging umožňuje přístup k více než 200 000 veřejných nabíjecích míst v Evropě, provozovaných více než 500 provozovateli nabíjecí infrastruktury, s jedinou registrací. Součástí sítě BMW Charging jsou také vysokorychlostní nabíjecí stanice IONITY.
Díky programu BMW Charging a standardizované tarifní struktuře je nabíjení finančně atraktivní. Zákazníci si mohou vybrat základní tarif Flex nebo Active, který vyhovuje jejich preferencím. K dispozici je také doplňkový balíček IONITY Plus. Tarif Active nabízí pevné ceny za kWh střídavého i stejnosměrného proudu v celé síti bez ohledu na cenu inzerovanou na nabíjecím místě. Sazby pro zákazníky v České republice například činí 7 Kč/kWh pro nabíjení střídavým proudem, 12,50 Kč/kWh pro nabíjení stejnosměrným proudem a 7,90 Kč/kWh na stanicích IONITY (s balíčkem IONITY Plus). To znamená, že náklady na energii jsou pro řidiče BMW iX3 při využívání veřejných dobíjecích stanic přibližně o 25 % nižší ve srovnání s výdaji za srovnatelný vůz vybavený vznětovým motorem.
Asistenční systémy nového BMW iX3 jsou neustále aktualizovány pomocí dálkových datových balíčků. Kromě systému varování před překážkou, či ukazatele rychlostních limitů včetně indikátoru zákazu předjíždění, doplňují standardní výbavu nového BMW iX3 také funkce DrivingAssistant Pluszahrnující asistent jízdy v pruzích s podporou zúžených úseků, schopnost samostatně zastavit v označené křižovatce, nebo pomoci řidiči s nouzovým vyhýbacím manévrem.
Technické údaje BMW iX3
Nejlevnější provedení | |
iX3 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Elektromotor s permanentním magnetem |
Kapacita akumulátoru (kWh) | 83 (využitelná 73) |
Největší výkon (kW) | 210 |
Největší točivý moment (Nm) | 400 |
Převodovka | Bezestupňová |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4734/1891/1668 |
Rozvor (mm) | 2864 |
Zavazadlový prostor (l) | 510 |
HMOTNOSTI: | |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 2 255 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 750/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 180 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 6,8 |
Spotřeba energie (kWh/100km) | 21,6 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
1 792 700 Kč (včetně DPH) |