I když nový Opel Astra využívá platformu EMP2 koncernu PSA, stále se dokázal od sourozenců výrazně odlišit. Oproti Peugeotu 308 má i sportovnější podvozek i nastavení posilovač řízení. Zcela jiný je také interiér. Astra také umí jezdit na benzin, naftu, k dispozici je i hybrid a brzdy dorazí také čistě elektrická verze.
Opel Astra si loni připomněl 30 let od premiéry a prvního střetu s úhlavním rivalem Volkswagenem Golf. Zatímco první generace dokázaly rivalovi značně zatápět, v posledních letech kompakt z Rüsselsheimu trochu vyklidil pozice a začal ztrácet technologický dech. To se ale s šestou generací mění. Poprvé je auto dostupné i jako plug-in hybrid, navíc ve dvou karosářských verzích.
Interiér a vnitřní prostor
Opel Astra stojí poprvé na platformě EMP2 a řadí se tak mezi další modely německé značky postavené na technice někdejšího koncernu PSA. To s sebou přináší nejen benzinové a naftové motory z produkce francouzského výrobce, ale rovněž přístup k elektrifikaci. Zatím se jedná o nižší formu v podobě plug-in hybridu, ale už příští rok by mělo dojít i na plně elektrickou variantu. To vše přitom na stejném technickém základě.
Zatímco kombi Space Tourer patří prodlouženým rozvorem na vrchol třídy a s 2 732 mm překonává i etalon v podobě Škody Octavia (2 686 mm) hatchback patří k lepšímu průměru. Jeho 2 675 mm stačí na pokoření Volkswagenu Golf (2636 mm), Škody Scala (2649 mm), i Hyundaie i30 (2650 mm). Na Forda Focuse s rozvorem rovných 2700 mm však ztrácí. I tak nabídne silně nadprůměrný prostor pro cestující na zadních sedadlech.
Číslo navíc není jen samoúčelné, vzadu je skutečně dostatek místa podpořený i velkým kufrem, jehož objem oproti benzinovým a naftovým motorům ale přece jen o kousek klesnul. Hodnota 352 litrů v základním uspořádání je ale pořád výrazně více než co umí Leon či Golf do zásuvky. To samé platí i o maximálním objemu 1268 litrů po sklopení zadních sedadel.
Na první pohled plug-in hybridní variantu pozná designově skutečně jen znalec, především podle dvou víček nádrže. Jinak ale rozdíly viditelné prakticky nejsou, a to ani v kabině. Ta, podobně jako třeba v Mercedesu, sdružuje dvě obrazovky, které alespoň na první pohled vypadají jako propojené. V základu mají oba displeje deset placů: jeden je výstupem budíků, přes druhý se ovládá multimediální systém. Ten se volitelně dodává i s navigací a zájemce jej může doplnit rovněž o průhledový displej, který promítá před řidiče veškeré důležité informace. I přes velký displej ale Opel nezapomněl ani na fyzická tlačítka, kterými se ovládají některé nejdůležitější funkce jako klimatizace.
Motory a technologie
Doposud je v nabídce Astry jediná plug-in hybridní varianta. Ta je složená z benzinové přeplňované šestnáctistovky a elektromotoru, tato kombinace pak má systémově 133 kW. Pohon všech kol je Opelu logicky zapovězen, celá síla tak přes osmistupňový automat proudí na přední kola. Baterie má kapacitu 12,4 kWh a stačí k ujetí nejvýše 60 km čistě na elektřinu. V tomto režimu je přitom nejvyšší rychlost omezena na 135 km/h, jinak umí plug-in hybrid jet i 225 km/h a z 0 na 100 km/h se dostane za 7,6 vteřiny, pokud tedy není akumulátor v extra vybitém startu (jízda s vybitým akumulátorem a stálé zrychlování bez možnosti rekuperace).
Výhodou auta je jeho nízká papírová spotřeba na úrovni 1,1 l/100 km a emise v průměru kolem 25 g CO2/km. To pomáhá i Opelu jako automobilce snižovat flotilové emise. Nabíjet se dá nejvýše výkonem 7,4 kW. Ještě letos by měl nabídku doplnit silnější dobíjecí hybrid se systémovým výkonem 165 kW, příští rok už zmíněná čistě elektrická verze. Výhodou plug-in hybridu pak je, že se nabízí už od základní výbavy.
Pokud už je ale Astra plně vybavená, nabízí celou řadu zajímavých technologií. O průhledovém displeji už řeč byla, auto ale umí nabídnout i adaptivní tempomat se samočinným rozjížděním a zastavením (nutná je automatická převodovka), udržování jízdního pruhu, sledování slepého úhlu nebo panoramatický kamerový systém. Novinku představují maticová světla označovaná jako IntelliLux Pixel, která umí svítit stále dálkovými světly a vykrývat protijedoucí vozidla.
Technické údaje Opel Astra Hybrid
Nejlevnější hybridní verze – 1.6 Turbo PHEV | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec v kombinaci s elektromotorem, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 133 při 6000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 360 při 1750 |
Převodovka | osmistupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4374/1860/1442 |
Rozvor (mm) | 2675 |
Zavazadlový prostor (l) | 352/1268 |
HMOTNOSTI: | |
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1678/472 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1450/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 225 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 7,6 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
1,1 |
Emise CO2 (g/km) | 24-26 |
CENA: | |
909 990 Kč (včetně DPH) |