Model EV6 je pro značku Kia revolučním elektromobilem postaveným na nové platformě e-GMP. Je to tedy první, který je od základů stavěný jako elektromobil a zároveň má moderní elektrickou platformu s 800voltovou architekturou. Díky té má například velmi rychlé nabíjení.
Interiér a vnitřní prostor
Nová elektrická platforma přinesla nejen lepší efektivitu pohonu nebo téměř trojnásobný maximální výkon nabíjení, ale také prostorovou efektivitu. Proto je interiér tohoto kompaktního crossoveru velmi prostorný. Podlaha je rovná bez středového tunelu, délka i šířka je s ohledem na vnější proporce automobilu nadprůměrná. U předních sedadel tak mohla být využita prostorově náročnější relaxační poloha. Po stisknutí příslušného ovladače se sedadlo řidiče či spolujezdce přizvedne a zakloní, čímž vznikne ideální poloha pro odpočinek. Ten si lze dopřát například při čekání na ostatní cestující nebo během nabíjení. Dalším benefitem je 10,5litrová odkládací schránka.
Interiér působí téměř prémiově, zdobí ho kvalitní materiály i dílenské zpracování na vysoké úrovní.
Základní objem klasického zavazadlového prostoru je nadprůměrný (520 litrů dle VDA). Sklopením zadních sedadel (dělených v poměru 60:40) lze prostor zvětšit na 1300 litrů. Pod přední kapotou je pak další zavazadlový prostor. U verze s pohonem zadních kol nabízí 52 litrů, u verze 4×4 je díky dalšímu elektromotoru zmenšen na 20 litrů. Ale i do tohoto prostoru se vejdou veškeré nabíjecí kabely.
Motory a technologie
Elektromotor je u verze s pohonem jedné nápravy umístěn na zadní nápravě a má výkon 168 kW, což vozu o hmotnosti okolo dvou tun dává obstojnou dynamiku, byť to není zrovna král sprintů. V tomto si pravděpodobně lépe povede verze s pohonem všech kol a mnohem vyšším výkonem, přičemž v budoucnu má přijít i ostrá verze GT. Běžnému řidiči ale i tato základní naprosto stačí a navíc dobře odladěný podvozek i zásluhou nízkého těžiště auta odvádí velmi dobrou práci. Hezky drží v zatáčkách a zároveň příjemně překvapil komfortem verze Earth. Tato základní verze má ale také přeposilované řízení, které nebude vyhovovat sportovněji zaměřeným řidičům. Verze GT-line má ale kromě sportovnějších tvarů i tvrdší podvozek a tužší řízení, takže si každý může vybrat mezi komfortem a sportovnějšími vlastnostmi.
Akumulátory o využitelné kapacitě 77,4 kWh podle výrobce stačí na ujetí 528 km (dle metodiky WLTP). Dle našich zkušeností je při teplotě pod bodem mrazu dojezd v kombinovaném režimu 370 km, v rámci jarního testování při teplotě +12 °C jsme s kiou ujeli 415 kilometrů, při výrazně defenzivní jízdě a při rychlostech do 100 km/h se pak lze dostat k hranici 500 km.
Kia EV6 drtí konkurenční modely rychlostí nabíjení. Lithium-iontový polymerový akumulátor je možné pomocí rychlonabíječky nabíjet výkonem až 240 kW. Je to díky 800voltové architektuře a v této třídě to absolutně nemá konkurenci. Při testu ještě v zimních teplotách mírně nad bodem mrazu ale bylo znát snížení nabíjecího výkonu. Ani na stanici Ionity jsme se nedostali na udávaných 240 kW, nýbrž jen na kratší chvilku dosáhli výkonu 235 kW. I na tento výkon jsme se museli postupně dostat z počátečních 150 kW. Ale také u konkurenčních značek je to podobná řehole dostat se na udávaný nejvyšší nabíjecí výkon. I zde se na něj akumulátor dostává pomalu a při nabíjení nad 75 % začne opět významně klesat.
Příznivci outdoorových aktivit bezpochyby uvítají funkci napájení externích spotřebičů o příkonu až 3,6 kW pomocí jednoduchého adaptéru, který změní vnější nabíjecí zástrčku na síťovou zásuvku. Praktický nabíjecí port umístěný pod zadními sedadly uvnitř kabiny umožňuje cestujícím nabíjet mobilní zařízení z akumulátoru vozidla bez potřeby dalších adaptérů. EV6 tak poslouží jako pojízdná nabíječka.
EV6 používá nejnovější technologii pro jízdu po dálnici s asistentem pro vybočení z pruhu, ve prospěch co nejvyšší bezpečnosti a pohodlí při jízdě na dálnicích. Asistent na bázi pokročilého adaptivního tempomatu propojeného s navigací a funkcí regulace rychlosti v zatáčkách je schopen zpomalovat vozidlo při projíždění zatáček a po změně situace opět obnovit přednastavenou rychlost.
Kamery a senzory neustále monitorují prostor kolem vozu, čímž prakticky eliminují mrtvé úhly. O potenciálních rizicích je řidič informován na digitálním panelu. Díky těmto systémům dokáže Kia zaparkovat prostřednictvím dálkového ovládání. Řidič tak nemusí být vůbec ve voze, což ocení v úzkých parkovacích místech.
Technické údaje Kia EV6
Nejlevnější elektrická verze – EV6 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Synchronní elektromotor, pohon zadních kol |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 168 při 0 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 350 při 0 |
Převodovka | Stálý redukční převod |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4680/1880/1550 |
Rozvor (mm) | 2900 |
Zavazadlový prostor (l) | 572 |
HMOTNOSTI: | |
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1835/515 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1600/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 185 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 7,3 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (kWh/100 km) |
16,5-17,2 |
Dojezd (km) | 528 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
1 275 980 Kč (včetně DPH) |