Ceed, více jak deset let je v Česku nejprodávanější kia a na starém kontinentu představuje téměř třetinu evropských prodejů značky. Ceed byl zároveň první, který nabídl sedmiletou tovární záruku na prvních 150 000 kilometrů. Nyní je tento stěžejní model po modernizaci.
Nadprůměrná záruka byla klíčovým prvkem, který změnil vnímání značky v očích zákazníků. Dnes už Kia nekonkuruje zavedeným evropským značkám pouze cenou. I když i ta je nadále velmi přívětivá.
Vzhled modelu Ceed navazuje na sportovní a emotivní charakter fastbacku Stinger. Design modelu se zrodil v evropském návrhářském studiu Kia ve Frankfurtu pod vedením evropského šéfdesignéra Gregory Guillauma a vedoucího návrháře Kia Petera Schreyera. Ve druhé polovině loňského roku prošel ceed kondičním faceliftem, který charakterizuje menší maska chladiče s leskle černým povrchem a matným chromovaným dekorem. Verzi s plug-in hybridním pohonem poznáte podle úplného vyplnění s markantní povrchovou úpravou v kontrastním tónu. Samozřejmostí pro všechny verze jsou full LED světlomety.
Základní verze obouvá šestnáctipalcová kola, vrcholné provedení GT-Line a GT nabízí 18 palců. Modernizace navíc přinesla nové barevné odstíny a celkem třináct barev.
Interiér a vnitřní prostor
V interiéru ceed nabízí mimořádnou ergonomii a vysoce kvalitní materiály. Přístrojová deska je rozumným kompromisem mezi plně digitálními provedeními a jejich „přetlačítkovanými“ předchůdci. Přístrojový štít je klasický s dvěma asymetrickými tubusy a palubním počítačem uprostřed. Vše je přehledné a dobře čitelné. Standardní jednoduchý pětipalcový displej autorádia se dá ve dvou nejvyšších stupních výbavy nahradit moderní osmipalcovou barevnou dotykovou obrazovkou, která je rovnou spojená se zadní parkovací kamerou. Základní tlačítka pro vstup do jednotlivých sekcí (rádio, navigace…) naštěstí zůstala klasická, stejně jako se standardním způsobem ovládá klimatizace.
Modernizace přinesla čtyři nová provedení čalounění. Verze GT-line a GT dostaly novou hlavici řadicí páky a stranou nezůstal ani volič samočinné převodovky.
Vedle přístrojového štítu najdeme bezrámečkový centrální displej o velikosti 10,25″ s funkcemi infotainmentu, navigace a telematiky. Nový software podporuje dálkové propojení s vozidlem přes mobilní aplikaci Kia Connect. V rámci uživatelské přívětivosti se zlepšilo propojení přes bluetooth, hlasové ovládání i propojení navigace s kalendářem. Ve spojení s chytrým telefonem poskytne vůz vhodnou trasu pro „poslední kilometr cesty“. Je-li flotila ceedů sdílena více osobami, má uživatel možnost si zálohovat do cloudu předvolby aplikace Kia Connect a přenášet nastavení mezi jednotlivými vozy.
Litry v zavazadlovém prostoru mají v nižší střední třídě v Česku pořád velkou váhu při rozhodování o nákupu a Ceed SW si toho je vědom. Ačkoli se v aktuální generaci nezměnil rozvor (2650 mm), kombík je téměř o 10 centimetrů delší. Tím se o pětinu zvětšil prostor pro zavazadla na 625 litrů. Po sklopení zadních sedadel nabídne až 1 694 litrů.
Motory a technologie
Základní pohonnou jednotkou je zážehový tříválec 1.0 T-GDI 74 kW, doplněná výkonnější variantou 88 kW. Do fleetu je jako dělaný naftový mild-hybridní čtyřválec 1.6 CRDi o výkonu 100 kW, který je možné kombinovat i se sedmistupňovou samočinnou převodovkou.
Alternativou je zážehový čtyřválec 1.5 litru T-GDi a lze jej kombinovat buďto s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou (6MT), nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (7DCT). Moderní jednotka 1,5 litru T-GDi s maximem výkonu 118 kW k při 5500 1/min je o 14 procent výkonnější než předchůdce o objemu 1.4 litru T-GDi (140 k). O 4,5 procenta též narostl nejvyšší točivý moment (253 Nm v pásmu 1500–3500 1/min) a současně klesla spotřeba.
Plug-in hybridní verze využívá zážehový motor 1.6 GDi o výkonu 141 koní v kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Elektromotor napájí akumulátor s kapacitou 8,9 kWh, který by měl vystačit na 57 km bezemisní jízdy.
Kia Ceed SW se výrazně zlepšila i v jízdních vlastnostech. Vzpěry McPhersson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu si dokáže poradit se všemi nerovnostmi, v zatáčkách drží snadno zvolenou jízdní stopu.
Omlazený ceed s vylepšeným paketem systémů na podporu řízení (ADAS) přináší vyspělé bezpečnostní funkce i prvky na podporu řízení a parkování. Například sledování mrtvého úhlu je nahrazeno systémem aktivního odvrácení kolize. V případě kolize při změně pruhu vyšle systém varování řidiči a v krajní situaci je schopen i zasáhnout do řízení.
Technické údaje Kia Ceed SW
Nejlevnější zážehová verze – 1.0 T-GDI | Nejlevnější vznětová verze – 1.6 CRDi | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 998 | 1482 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 74 při 4500 – 6000 | 100 při 4000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 172 při 1500 – 4000 | 280 při 1500 – 3000 |
Převodovka | šestistupňová, ručně řazená | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4600/1800/1465 | 4600/1800/1465 |
Rozvor (mm) | 2650 | 2650 |
Zavazadlový prostor (l) | 625 | 512 |
HMOTNOSTI: | ||
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1386/546 | 1500/460 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1000/500 | 1500/650 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 183 | 200 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 12 | 10,4 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) (l/100 km) |
5,2-6,4 | 4,5 |
Emise CO2 (g/km) | 119-145 | 118-127 |
CENA: | ||
459 980 Kč (včetně DPH) | 579 980 Kč (včetně DPH) |