Tiguan platí v nabídce Volkswagenu za prodejně jeden ze stěžejních modelů. Z počátku se i druhá generace nabízela jen se vznětovými nebo zážehovými motory, spolu s modernizací před dvěma lety ale i do Evropy zavítala plug-in hybridní verze.
Tiguan eHybrid má stejné pohonné ústrojí, které je možné najít třeba u Octavia RS iV nebo Golfu GTE. Je škoda, že Volkswagen prozatím své SUV do zásuvky nabízí jen s krátkou karoserií. To by se ale mělo změnit s příchodem nového hybridního systému.
Interiér a vnitřní prostor
Rozpoznat plug-in hybridního tiguana od klasického se zážehovým nebo vznětovým motorem, není vůbec jednoduché. Prakticky jediné, čím se SUV do zásuvky prozrazuje, je dobíjecí konektor v levém předním blatníku, který tak doplňuje klasickou nádrž s hrdlem pro změnu v pravém zadním blatníku. Plug-in hybrid se také nabízí v Česku výhradně s krátkou karoserií a ve výbavě R-Line, což znamená řadu sportovněji vypadajících doplňků od nástavců prahů přes jiné nárazníky až k zadnímu difuzoru a decentnímu spoileru na víku zavazadlového prostoru. Také kola jsou standardně 19palcová a světla plně diodová.
Ani v interiéru není na první pohled nijak možné odlišit, že auto nemá pod kapotou čistě spalovací motor, ale zážehovou jednotku doplněnou o elektromotor. Snad jen ukazatele v digitálním přístrojovém panelu a multimediálním systému, říkající řidiči spotřebu energie, případně režim používání pohonného ústrojí, prozradí, že je něco jinak. Digitální kokpit, jak virtuálním budíkům VW říká, má úhlopříčku 10,25 palce, centrální dotyková obrazovka zabudovaná do středového panelu má osm palců. Standardní výbavou je i navigace, na rozdíl třeba od golfu nebo elektrických modelů ID.3 má pak tiguan standardně ještě stále i některá fyzická tlačítka. Třeba pro ovládání hlasitosti. Až u příplatkového displeje s 9,2palcovou obrazovkou tato tlačítka zmizí.
Na vnitřním prostoru se ale použití plug-in hybridního pohonu trochu podepsalo. Vnější rozměry jsou u všech motorizací stejné, což platí i pro rozvor náprav s délkou 2680 mm. Vzadu je tak stále dostatek místa, navíc podpořený i sklopným opěradlem spolujezdce. Ovšem v zavazadlovém prostoru má eHybrid „jen“476 až 1516 litrů, zatímco zážehová nebo vznětová verze se chlubí 615 až 1655 litry. Baterie a další komponenty se někam zkrátka vejít musí a mimo jiné prostor pod podlahou je tak v tomto případě zbytným.
Motor a použité technologie
Kdo trochu sleduje techniku používanou napříč koncernem Volkswagen, toho pohonné ústrojí Tiguanu eHybrid příliš nepřekvapí. Skládá se ze zážehové čtrnáctistovky TSI o výkonu 110 kW a elektromotoru o výkonu nejvýše 85 kW. Celkově tak má SUV k dispozici 180 kW a 400 Nm, což jsou hodnoty stejné jako u Octavie RS iV, která patří do okruhu aut, s nimiž eHybrid pohonné ústrojí sdílí.
Akumulátor má využitelnou kapacitu 10,4 kWh, což stačí na elektrický dojezd maximálně 49 km. V praxi se ale dojezd pohybuje mezi 40 a 45 km. Nabíjení z 3,6kW zásuvky pak sto procent kapacity akumulátoru dodá za 3 hodiny a 40 minut, z 2,3kW zásuvky to pak zabere rovných pět hodin. Pokud se plug-in hybridní ústrojí využívá správně, mohl by tiguan dosáhnout na úroveň papírové spotřeby kolem dvou litrů na 100 km.
Ani použité technologie se nijak od standardního tiguanu neodlišují. Standardem jsou mimo jiné nouzové brzdění, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, pomocník pro jízdu v pruhu nebo sledování dopravy za vozidlem. Mezi příplatky pak nechybí 360stupňový kamerový systém nebo maticová diodová světla s vykrýváním protijedoucích vozidel.
Technické údaje Volkswagen Tiguan eHybrid
Nejlevnější plug-in hybridní verze – 1.4 TSI eHybrid | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec v kombinaci s elektrickým motorem, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1395 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 180 při 5000 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 400 při 2550 |
Převodovka | šestistupňová, samočinná dvouspojková |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4511/1859/1681 |
Rozvor (mm) | 2680 |
Zavazadlový prostor (l) | 476/1516 |
HMOTNOSTI: | |
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1736/614 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1800/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 205 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 7,5 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
1,5-2,1 |
Emise CO2 (g/km) | 35-48 |
CENA: | |
1 189 900 Kč (včetně DPH) |