Když se Škokda Karoq objevila poprvé, mile nás v rámci prvního redakčního testu překvapila vnitřním prostorem, jízdními vlastnostmi, ale i rozumným TCO. Nyní přichází na trh omlazená verze, která dolaďuje techniku a žehlí vrásky. Na svých přednostech nic nemění.
Škoda Karoq se před pěti lety trefila do vkusu zákazníků a tak zájem předstihl původní očekávání. S modernizací, která se ukázala na sklonku loňského roku, tak mladoboleslavský výrobce spíše jen žehlil vrásky a dolaďoval techniku. I tak se Hlavním smyslem modernizace bylo vyladění především z pohledu spotřeby a tedy i emisí. Změn je ale jinak celá řada. Z Karoqu stala po třetí generaci Octavie další čtyřkoká škodovka, která navíc šetří každý gram emisí. Její praktická stránka ale rozhodně nezmizela.
Výčet změn omlazeného karoqu je potřeba začít na aerodynamicky optimalizované karoserii. Ačkoliv jich není moc, právě tam jsou nejviditelnější. Začíná to už u předních světlometů, které mohou být nově diodové maticové, což znamená, že umí vykrývat protijedoucí vozidla a mohou tak svítit stále dálkovými světlomety. Právě tato verze světel také nabízí rozdělenou grafiku: v horní části jsou dálková a ve spodní potkávací světla, což po octavii třetí generace vytváří dojem další čtyřoké Škody. Upravený tvar světel je i v zadní části, kde se také myslelo na aerodynamiku. Proto nechybí nový nárazník s difuzorem. Lepší obtékání vzduchu zajišťují u některých verzí také 18palcová kola s aerodynamickými doplňky, rozšířená pak byla i paleta barev.
Interiér a vnitřní prostor
To v interiéru tolik změn neproběhlo, respektive Škoda upravovala karoq postupně, takže už dříve se dočkal dvouramenného volantu nebo multimediálního systému s celodotykovým ovládáním. Ten má úhlopříčku 9,2 palce a pojí se i s navigací. Menší osmipalcová obrazovka, základ výbavy, má stále i otočné ovládání hlasitosti. Dodávají se i digitální budíky s úhlopříčkou 10 palců, v takovém případě je to ale součást vyšších výbav, případně příplatků. Jednu další novinku ale kabina nabízí, ekologičtější čalounění látkou složenou z částečně recyklovaných i recyklovatelných materiálů.
Rozvor náprav o délce 2638 mm se ani s modernizací nezměnil. Mezi kompaktními SUV jsou rozhodně i auta s větší délkou mezi koly, i tak je ale v zadní části karoqu místa dost. Tím spíš, že mezi příplatkovou výbavou figuruje systém posuvných zadních sedaček, takzvaný VarioFlex. Ten podle výbavy přijde na 20 až 30 tisíc korun, ovšem dokáže zvětšit objem zavazadlového prostoru až na 588 litrů v pětimístném uspořádání. Anebo ho také, pro více prostoru pro kolena vzadu, dokáže zmenšit na 479 litrů. Běžná verze má každopádně 521 litrů prostoru.
Motory a použité technologie
Až na určitou optimalizaci ve vypouštění emisí oxidu uhličitého se použité motory pod kapotou karoqu nezměnily. Žádná elektrifikace se tak nekoná, SUV má poctivé zážehové nebo vznětové agregáty. Začíná se u litrového přeplňovaného tříválce o výkonu 81 kW. Ten se dodává výhradně s ručním řazením. To silnější patnáctistovka TSI s výkonem 110 kW je v tomto jiné kafe, dělá se i se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG.
Vrcholný dvoulitr TSI, dostupný jen pro verzi Sportline, jde ale ještě o kousek dál. Má totiž výkon 140 kW a standardně je kombinován se samočinným řazením. Ovšem zatímco předchozí zážehové motory jsou předokolky, dvoulitr má ve standardu pohon všech kol. Výkon na všechna kola umí přenášet také vznětový dvoulitr TDI ve své silnější verzi s výkonem 110 kW. Opět u toho musí být samočinné řazení, ruční je vyhrazeno stejnému motoru s pohonem přední nápravy. Základem naftové nabídky je pak dvoulitr TDI naladěný na 85 kW. Ten se dodává s ručním i samočinným řazením.
Technologicky představuje Karoq dobrý standard Škody i koncernu Volkswagen. V základní výbavě nechybí nouzové brzdění i kolenní airbag řidiče. Vyšší výbavy přihazují třeba i adaptivní tempovat a mezi příplatky nechybí pomocník pro jízdu v pruhu i koloně nebo zadní boční airbagy.
Technické údaje Škoda Karoq
Nejlevnější zážehová verze – 1.0 TSI Ambition | Nejlevnější vznětová verze – 2.0 TDI Ambition | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 999 | 1968 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 81 při 5500 | 85 při 2750-4250 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 200 při 2000-3000 | 300 při 1600-2500 |
Převodovka | šestistupňová, ručně řazená | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4390/1841/1603 | 4390/1841/1603 |
Rozvor (mm) | 2638 | 2638 |
Zavazadlový prostor (l) | 521/1630 | 521/1630 |
HMOTNOSTI: | ||
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1290/600 | 1408/665 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1200/680 | 1900/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 191 | 193 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 11,2 | 10,6 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
5,7-6,4 | 4,7-5,2 |
Emise CO2 (g/km) | 130-145 | 123-135 |
CENA: | ||
638 900 Kč (včetně DPH) | 688 900 Kč (včetně DPH) |