Kombi nižší střední třídy dlouho odolávaly pokusům o výraznější elektrifikaci a vrcholem byly mildhybridní nebo hybridní pohony. Se stále přísnějšími evropskými limity už ale i oblíbená rodinná auta musejí umět jezdit na elektřinu. Alespoň částečně jako plug-in hybridy. Právě jejich počet začal v poslední době růst a mezi nejnovější přírůstky patří Peugeot 308 SW Hybrid.
Interiér a vnitřní prostor
Verze se zážehovým i vznětovým agregátem stojí na stejné platformě jako plug-in hybrid (v budoucnu se k nim přidá ještě čistý elektromobil), což znamená, že z hlediska vnitřního prostoru se toho až tolik nemění. Zůstává rozvor náprav o délce 2732 mm, který ve třídě kompaktních aut patří jasně k největším. To samozřejmě napomáhá i místu na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor se o něco zmenšil, má 548 až 1574 litrů, což je ovšem způsobeno především absencí dvojité podlahy a místa pod ní. Mimochodem třeba Octavia Combi, která má u verzí se spalovacím motorem více prostoru nebo 308 SW, je v plug-in hybridní verzi menší než 308 SW Hybrid.
Čím se Peugeot rozhodně odpoutává od konkurence, a nezměnila to ani elektrifikace, to je vnější i vnitřní design. Zvenku jde o první auto francouzského výrobce s novým logem, které je navíc umístěno na velké masce, vizuálně propojené s hlavními světlomety. Ty už od základu svítí diodově, dvě nejvyšší výbavy mají dokonce maticové diodové světlomety s vykrýváním protijedoucích vozidel. Vzadu pak nechybí symbol tří drápů, opět jsou světla diodová. Vzhledové změny oproti modelům se zážehovým a vznětovým agregátem jsou v podstatě kosmetické a zahrnují především jiná loga a o palec větší kola u základní výbavy.
Také v kabině se toho mnoho oproti konvenčním sourozencům nezměnilo. Nechybí tak řešení zvané i-Cockpit, tedy malý volant a výše posazené budíky, které se poprvé objevilo v roce 2012. Od té doby Francouzi svou chloubu pořádně vycizelovali, takže 308 SW má už v základu digitální přístrojovou desku s deseti palci, které jsou u dvou nejvyšších výbav dokonce trojrozměrné. Na ně navazuje dotyková centrální obrazovka multimediálního systému, která má deset palců. Právě v menu palubního systému se objevuje možnost nastavování plug-in hybridního pohonu. Od druhého stupně výbavy je auto vybaveno ještě virtuálními ovládacími prvky pod obrazovkou, jejichž funkce si může řidič přizpůsobit podle svých požadavků. Na druhou stranu má auto stále i fyzická tlačítka třeba pro nastavování klimatizace, Peugeot také upozorňuje na ortopedická sedadla.
Motory a technologie
Peugeot 308 SW je kromě konvenčních pohonů vybaven dvěma verzemi plug-in hybridního pohonu. Oba mají vpředu přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku doplněnou o elektromotor o výkonu 81 kW. Odlišuje se výkon spalovacího motoru: u slabšího provedení má 110 kW, u silnějšího 132 kW. Dohromady pak má francouzské kombi do zásuvky 133 nebo 165 kW. Vždy jsou tedy poháněná přední kola, a to přes osmistupňovou samočinnou převodovku.
Stejná je pro obě výkonové verze i baterie s kapacitou 12,4 kWh. Ta stačí na maximální kombinovaný dojezd 59 nebo 60 km podle verze. Dobíjení je možné nejvýše 7,4 kW, pak je plná kapacita k dispozici za méně než dvě hodiny. Průměrná spotřeba paliva je 1,1 až 1,2 l/100 km, pokud se auto využívá v ideálním mixu elektrického a zážehového agregátu.
Několik technologických vychytávek v podobě třeba 3D budíků už jsme zmínili výše. 308 SW má každopádně sadu asistenčních systémů včetně nouzového brzdění, sledování slepého úhlu, adaptivního tempomatu, udržování jízdního pruhu nebo sledování dopravy při couvání. Podle výbavy jsou asistenty standardní, nebo příplatkovou výbavou.
Technické údaje Peugeot 308 SW Hybrid
Nejlevnější plug-in hybridní verze – HYBRID 180 e-EAT8 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec v kombinaci s elektromotorem, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 133 při 4250 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 360 při 1750 |
Převodovka | osmistupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4636/1852/1442 |
Rozvor (mm) | 2732 |
Zavazadlový prostor (l) | 548/1574 |
HMOTNOSTI: | |
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1659/511 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1450/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 225 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 7,7 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
1,1 |
Emise CO2 (g/km) | 25-26 |
CENA: | |
950 000 Kč (včetně DPH) |