21 listopadu, 2024

Škoda Karoq

Škoda Karoq prošla loni poměrně zásadní modernizací. Největší změny se týkaly techniky. Řada úprav na aerodynamice i motorech pomohla snížit spotřebu paliva. Karoq tak nyní patří ve svém segmentu k nejúspornějším SUV na trhu.

 

Škoda Karoq příjemně překvapí vnitřním prostorem a mimořádně povedeným podvozkem. Je komfortní, velmi dobře filtruje i větší nerovnosti, nezklame ani při sportovní jízdě, kde se pozitivně projevuje nápadně nízká provozní hmotnost. Základní verze 1.5 TSI se 110 kW váží necelých 1,4 tuny!

Karoq i nadále nabízí širokou nabídku pohonných jednotek s výkony od 85 do 140 kW, nechybí ani dvě výkonové verze vznětových motorů, volit lze pohon předních nebo všech kol. Škoda Karoq je k dispozici ve výbavových stupních Ambition, Style, Style Exclusive a také ve verzi SPORTLINE a SPORTLINE Exclusive. Nyní se přidala také cenově zvýhodněná verze Fresh s cenou od 665 900 Kč včetně DPH.

Modernizace se výrazněji podepsala na šestiúhelníkové masce chladiče a novém nárazníku s aerodynamicky tvarovanými výkroji. Níže jsou integrované další clony řady Air Curtain usměrňující tok vzduchu kolem vozu. Obdobné prvky mají i 18palcová litá kola. V kombinaci s pohonem všech kol je karoq poprvé vybaven aerodynamickými kryty palivové nádrže, které zakrývají také zadní nápravu a pomáhají snižovat odpor vzduchu pod vozem. Nápadné je tak snížení aerodynamické hlučnosti při vyšších rychlostech.

Na masku chladiče navazují přední světlomety, které jsou užší než u předchůdce. Poprvé je na přání dostupná adaptivní Matrix LED varianta. Top LED zadní světla s krystalickým designem jsou součástí standardní výbavy, jsou vybavena animovanými ukazateli směru a jedinečným uvítacím efektem.

Škoda Karoq nabízí devět barev karoserie, včetně nových metalických odstínů oranžová Phoenix a šedá Graphite. V nabídce jsou dále metalické odstíny stříbrná Brilliant, červená Velvet, bílá Moon, modrá Lava a černá Magic a nemetalické barvy modrá Energy a šedá Steel.

Interiér a vnitřní prostor

Interiér nabízí širší spektrum barev a materiálů včetně nových dekorů. Součástí standardní výbavy jsou sedadla s černým látkovým potahem. Pro výbavový stupeň Style je na přání k dispozici také čalounění z mikrovlákna Suedia a kůže v černé barvě. Nejvyšší výbava Sportline přináší sportovní sedadla čalouněná vzorovanou látkou Thermoflux s kontrastním prošíváním. Všechna sedadla se vyznačují ergonomicky exemplárním vedením.

Vyšší úroveň komfortu modernizovaného karoqu přináší na přání dostupná třízónová automatická klimatizace Climatronic. Od výbavového stupně Style je poprvé k dispozici elektricky ovládané sedadlo spolujezdce s pamětí, které je součástí komfort paketů. K dispozici jsou také elektricky ovládané bederní opěry řidiče a spolujezdce a variabilní systém zadních sedadel VarioFlex se zadní lavicí, kterou tvoří tři samostatná sedadla dělená v poměru 40:20:40. Ta lze jednotlivě posouvat nebo zcela vyjmout.

Objem zavazadlového prostoru dosahuje se standardními sedadly hodnoty 521 l. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem zavazadlového prostoru na 1 630 l. V kombinaci se systémem zadních sedadel VarioFlex, který je k dispozici na přání, činí objem zavazadlového prostoru 588 l, resp. 1 605 l při sklopených zadních sedadlech. Po vyjmutí zadních sedadel naroste objem zavazadlového prostoru až na 1 810 litrů.

Infotainmenty Bolero, Amundsen a Columbus, které patří do třetí generace modulární platformy infotainmentu koncernu Volkswagen, nabízí digitální DAB tuner a jsou prostřednictvím zabudované karty eSIM vždy online. Systémy Bolero a Amundsen mají dotykový displej o velikosti 8″ a díky stálému připojení k internetu umožňují příjem web rádia. Systémy se ovládají na dotykovém displeji, pomocí otočných ovladačů a tlačítek na volantu nebo pomocí digitální asistentky Laura. Ta je vybavena online podporou a rozumí pokynům v celkem 15 jazycích. Amundsen je také vybaven navigací a nabízí Wi-Fi hotspot. Vrcholný systém Columbus, který má displej o velikosti 9,2″, lze ovládat i gesty. Mapové podklady a software systému se aktualizují bezdrátově online. S duchem digitalizace se proměnil také standardně dodávaný 8palcový virtuální kokpit. Od výbavy Style se chlubí propracovanější verzí s úhlopříčkou 10 palců.

Motory a technika

Základní Čtyřválcový benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW je vybaven technologií aktivního řízení válců, která při nízké zátěži automaticky odpojuje dva válce a tím dále snižuje spotřebu. Dle preferencí si jej můžete od základní verze objednat se šestirychlostním manuálem, nebo sedmistupňovým DSG. Pokud hledáte dynamičtější svezení, přijde vhod dvoulitrové TSI laděné na 140 kW. Přirozeně je dodávané s automatem a pohonem všech kol.

Vznětové motory sázejí na osvědčenou řadu dvoulitrů, přičemž slabší s výkonem střídmých 85 kW je dostupný také s oběma typy převodovek. Jeho 110kW dvojče je spojené pouze se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Diesely EA288 Evo jsou vybaveny systémem úpravy výfukových plynů SCR, který pomáhá snižovat emise oxidů dusíku. Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue před dva redukční

Součástí standardní výbavy je Front Assist s funkcí nouzové brzdy a prediktivní ochranou chodců. Travel Assist, který je k dispozici na přání, sdružuje několik asistenčních systémů a jeho součástí je například Prediktivní tempomat. Pokud je karoq vybaven samočinnou převodovkou DSG, dokáže systém vůz samočinně zastavit, a jestliže stání nepřekročí dobu tří sekund, zajistí také opětovný automatický rozjezd vozidla.

Součástí Travel Assistu je i vylepšená verze Rozpoznávání dopravních značek, dále Adaptivní vedení v jízdním pruhu, které rozpozná nejen jízdní pruhy, ale i žluté čáry při stavebních pracích nebo dopravní kužely, Asistent při jízdě v koloně a Nouzový asistent. Travel Assist také pomocí Detekce držení volantu minimálně každých 15 sekund kontroluje, zda má řidič neustále ruce na volantu, a v případě náhlé zdravotní indispozice řidiče tak dokáže zjistit, že vozidlo nikdo neovládá. Pokud taková situace nastane, zasáhne Nouzový asistent, který zapne varovná světla a v rámci jízdního pruhu, ve kterém automobil jede, začne brzdit až do úplného zastavení.

Technické údaje Škoda Karoq

  Nejlevnější zážehová verze – 1.5 TSI/110 kW Nejlevnější vznětová verze –  TDI 2.0/85 kW
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 1498 1968
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 110 při 5000-6000 85 při 2750-4250
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 250 při 1500-3500 300 při 1600-2500
Převodovka šestistupňová, ručně řazená šestistupňová, ručně řazená
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4390/1841/1603 4390/1841/1603
Rozvor (mm) 2638 2638
Zavazadlový prostor (l) 588/1605 588/1605
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1399-1617/378-596 1483-1702/375-587
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1500/690-700 1500/740
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 211 193
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 8,8 10,6
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
6,1-6,7 4,7-5,2
Emise CO2 (g/km) 138-151 123-135
CENA:
  715 900 Kč (včetně DPH) 715 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit