Model Enyaq je vlajkovou lodí mladoboleslavského výrobce, který se chlubí nejmodernějšími koncernovými technologiemi. Coupé je navíc mimořádně pohledný elektromobil s elegantně svažující se střechou a s nadprůměrně velkým vnitřními prostorem.
Škoda Enyaq Coupé iV se vyrábí společně s modelem Enyaq iV v hlavním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Jedná se tak o jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které nejsou vyráběny v Německu.
Vzhledem k použití stejného základu jsou rozdíly ve velikosti minimální. Délka činí 4653 mm, šířka 1 879 mm a výška 1 622 mm. Rozvor je velkorysých 2770 mm. Sportovní linie vozu zajišťují skvělou aerodynamiku s hodnotou součinitele odporu vzduchu cx 0,234. Dynamický vzhled dále umocňují velká kola z lehké slitiny o průměru od 19″ do 21″. Novinka rozšířila paletu laků o oranžovou Phoenix a šedou Graphite. Odstín zelená Mamba je v rámci modelové řady vyhrazen pro verzi Enyaq Coupé RS iV.
Od modelu Enyaq iV se verze kupé odlišuje specifickým předním nárazníkem a pozvolně klesající linií střechy od sloupku B k zádi s ostře lomenou hranou. Pro zvýraznění dominanty střechy automobilka použila dosud největší panoramatické okno. Sportovnější šmrnc dodává vozu snížení výšky o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu. Pro Enyaq Coupé iV jsou samozřejmostí například skvěle svítící přední světlomety LED s technologií Matrix už od výbavy Sportline.
Interiér a vnitřní prostor
Dlouhý rozvor a rovná podlaha zajišťují dostatek místa před koleny, a i přes svažující se střechu je prostor nad hlavou srovnatelný s vozem Škoda Octavia Combi. V tomto ohledu patří mezi nejprostornější kupé na trhu. Vnitřní prostor se tak nachází přesně mezi modely Kodiaq a Karoq.
Od druhé verze Sportline jsou standardem elektricky ovládané páté dveře s bezdotykovým ovládáním. Nízká nákladová hrana ulehčuje přístup do zavazadlového prostoru, který se svým objemem 570 litrů nenechává zahanbit.
Součástí standardní výbavy je 5,3″ virtuální kokpit doplněný centrální dotykovou obrazovkou infotainmentu s integrovanou navigací. Verze RS ještě potěší head-up displejem. Zajímavostí je rovnou třízónová klimatizace a indukční nabíjení telefonu.
Coupé zároveň do interiéru přináší řadu nových materiálů. Luxusní hnědá kůže v odstínu Cognac s kontrastními detaily v béžové barvě Stone vyhoví velmi náročným klientům se smyslem pro šetrnou výrobu. Namísto chemikálií je v procesu zpracování kůže použit extrakt z olivových listů, díky čemuž je výroba ekologičtější. Kůže přitom u vybraných verzí pokrývá i palubní desku. Alternativou je černá kůže či kombinace s tkaninou z mikrovlákna. Vybrat si můžete i čistě látkové čalounění vyrobené z recyklovaných PET lahví.
Motory a technika
Jelikož kupé hraje na více dynamickou notu, nenabízí vstupní motorizaci iV 60 se 132 kW. Tím pádem začínáme až na 150kW verzi iV80, s níž se pojí 82kWh akumulátor. Pokud bydlíte v horách, nebo prostě máte rádi rychlejší svezení, pravděpodobně sáhnete po verzi iV 80X s pohonem všech kol. Přítomnost dvou elektromotorů také znamená posunutí výkonu na 192 kW se 425 N.m točivého momentu.
Absolutním vrcholem je Enyaq Coupé RS iV naladěný na 220 kW s točivým momentem 460 Nm. První čistě elektrický vůz RS značky Škoda zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 s. Tato verze dosahuje jako jediná nejvyšší rychlosti 180 km/h. Maximální hmotnost přípojného vozidla činí 1400 kg při 8% stoupání.
S představením verze kupé přišla automobilka také s modernizovaným softwarem managementu baterie. S použitím hojně rozšířeného wallboxu Škoda iV Charger o výkonu 11 kW dobijete vůz za 7 hodin a 30 minut. Stejného nabíjecího výkonu dosáhnete i s CEE adaptérem doplněným 400V zásuvkou nebo adaptérem Schuko pro běžné 230V zásuvky. Se stejnosměrným nabíjecím proudem lze dosáhnout výkonu až 135 kW. Pokud použijete 50 kW nabíječku, potrvá nabití z 10 na 80 % hodinu a 10 minut.
Update má také zefektivnit termoregulaci akumulátoru. Pokud řidič zadá do navigace trasu se zastávkou na nabíjení, vůz s předstihem upraví jeho teplotu na optimální hodnotu. V multimediálním zařízení se objevila možnost ochrany baterie, která ji nenabije na víc jak 80 % kapacity a zajistí lineárnější proces.
S enyaqem vybaveným pohonem všech kol se budete na kluzkém povrchu cítit sebejistěji díky nově odladěnému pohonu všech kol. V novém režimu “Traction” nabídne do rychlosti 20 km/h stálý pohon všech kol a omezí zásahy systému protiprokluzu kol.
Enyaq Coupé iV nabízí všechny asistenční systémy vozů Škoda. Adaptivní tempomat spolu s asistentem změny jízdního pruhu, antikolizním asistentem, asistentem pro předjíždění, asistentem pro vyhýbání v městském prostředí, adaptivním vedením v pruhu, které rozpoznává i práce na silnici, asistentem při jízdě v koloně a nouzovým asistentem tvoří Asistovanou jízdu 2.5, která podporuje řízení v podélném i příčném směru.
Asistovaná jízda 2.5 dokáže vůz samostatně zastavit, opět ho rozjet a v případě dopravní zácpy i automaticky následovat vozidla jedoucí vpředu. Po aktivaci ukazatele směru pomáhá nově systém i s přejetím do jiného pruhu. Systém je aktivní na dálnicích při rychlosti nad 90 km/h. Systém také podporuje řízení při jízdě ve stísněných podmínkách. Na obrazovkách vozu zobrazuje Asistovaná jízda 2.5 okolí vozu, aby měl řidič vždy přehled o tom, které objekty senzory vozu zaregistrovaly. Aktuální verze nabízí také asistenci pro jízdu v úzkých pruzích v městském prostředí na základě aktuálních online dat z jiných vozidel.
Technické údaje Škoda Enyaq Coupé iV
Nejlevnější elektrická verze – Coupé iV 80 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Asynchronní a synchronní elektromotor, pohání přední a zadní kola |
Zdvihový objem (cm3) | x |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 150 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 310 |
Převodovka | Stálý redukční převod |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4653/1879/1607 |
Rozvor (mm) | 2764 |
Zavazadlový prostor (l) | 570/1004 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 2119/ 485 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1000/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 160 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,5 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
15,4 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
829 900 Kč (včetně DPH) |