21 listopadu, 2024

Fiat Ducato

Fiat Ducato, etalon mezi velkými dodávkami, nabízí jednu z nejbohatších nabídek verzí na trhu včetně elektrického pohonu s různou kapacitou akumulátorů. Je také největším dodavatelem podvozků pro výrobce obytných automobilů. Navíc nabízí i velmi atraktivní TCO.

Fiat Ducato je už od počátku 80. let jednou z dodávek, kterou Italové vyvíjejí spolu s Peugeotem a Citroënem. Ironicky se před pár lety všechny tři automobilky spojily v jeden koncern Stellantis.

Elektrické ducato sice ještě vychází z třetí generace dodávek představené poprvé v roce 2006, po řadě výrazných modernizací byste to ale možná vizuálně ani technicky nepoznali. Verze se vznětovými motory pak využívá výrazně modifikovanou platformu.

Interiér a nabízené varianty

Co Ducato a potažmo i všechny jeho sourozence zdobí, je různorodost nabízených verzí. Začíná se u klasické skříňové dodávky s délkou necelých pět metrů, výškou 2,25 metru a nákladovým prostorem o objemu 8 m3. Pak jsou ale k dispozici ještě další dvě délky, delší model má skoro šest metrů, a dvě výšky střechy. Nejvíce tak klasické Ducato uveze 13 m3 nákladu, maximální užitečná hmotnost je pak až 1512 kilogramů. Potřebujete více? Pak je v nabídce Ducato Maxi s délkami od 5,4 do 6,4 metru a výškami od 2,53 do 2,77 metru. Verze Maxi uveze 11,5 až 17 m3 nákladu, užitečná hmotnost je až 1425 kilogramů. Objednat lze dodávku i v prosklené nebo poloprosklené verzi, druhá jmenovaná může mít ve druhé řadě volitelně další čtyři sedačky. Tím ale počet provedení nekončí, Ducato i Ducato Maxi se dělají také jako valník či podvozek s jednoduchou nebo dvojitou kabinou. K tomu navíc existuje možnost přestavět si Ducato podle svých představ třeba i rovnou Fiatem a jeho užitkovou divizí Professional.

Pracoviště řidiče, to je oč u velkých dodávek a nákladních aut běží především. Právě řidiči v nich totiž budou trávit hodiny a hodiny času, proto je potřeba, aby byly ovládací prvky tam, kde je čekají a nechyběly ani odkládací prostory. A přesně to Ducato splňuje nanejvýš dokonale. Začíná to už řadící pákou, která je na vyvýšením místě palubní desky blízko volantu. Zrcadlově je na druhém konci středového panelu jeden z několika držáků nápojů. Nechybí velká odkládací polička před spolujezdcem doplněná ještě o uzavíratelnou schránku, ve spodní části středového panelu jsou další držáky na nápoje a nabíjecí porty, uprostřed středové konzole pod panelem klimatizace zase nechybí praktická polička. Fiat může mít ale třeba i držák na tablet.

Standardně je i nejlevnější Ducato vybaveno manuální klimatizací, rádiem s pětipalcovou obrazovkou nebo sedadlem řidiče s loketní i bederní opěrkou. Vpředu je pak u spolujezdce dvousedadlo, které je ale volitelně možné zaměnit za jediné místo pro spolujezdce. Volitelný je ale třeba také druhý čelní airbag, standardně má Ducato vak jen pro řidiče. Užitkový Fiat ale umí být i za fešáka s až desetipalcovou dotykovou obrazovkou navigace nebo sedmipalcovými digitálními budíky.

Motory a technologie

Pohled do technických údajů je jasný, Ducato v kterékoliv verzi prakticky jinak než se čtyřválcovým turbodieselem 2.2 Multijet nekoupíte. Celkem jsou v nabídce tři varianty. Základní má 88 kilowattů a je kombinovaná výhradně s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou. Prostřední má 103 kW a vrcholná pak 132 kW. U těchto dvou už je vedle ručního řazení na výběr i devítistupňová samočinná převodovka. Poháněná jsou ve všech případech přední kola, verze 4×4 se neobjevuje ani mezi příplatky.

Stejně jako třeba sesterský Opel Movano, nabízí se i ducato rovněž s plně elektrickým pohonem. S výkonem 90 kilowattů ale o kdovíjakého rychlíka nejde a ani dojezdem nepatří k premiantům – menší baterie s 47 kWh znamená podle verze 216 až 235 kilometrů na jedno nabití, větší s 79 kWh pak podle verze 260 až 283 kilometrů. Data platí pro klasický furgon, elektrická verze se dělá i jako podvozek či valník.

Pokud si zákazník připlatí, není na tom Ducato co se technologií týče, vůbec špatně. Může mít sledování mrtvého úhlu, panoramatický kamerový systém, nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo čtení dopravních značek. K tomu se nabízí třeba i nezávislé topení Webasto. Většina prvků je ale sdružená ve volitelné pakety, nejde za něj tady připlatit samostatně, ale je potřeba vybrat třeba i několik paketů najednou.

Technické údaje Fiat Ducato

  Nejlevnější vznětová verze – 2.2 MTJ L1H1
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 2184
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 88 při 3500
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 320 při 1400-2500
Převodovka šestistupňová, ručně řazená
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4963/2050/2254
Rozvor (mm) 3000
Nákladový prostor (m3) 8
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1970/1070
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 2500/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 148
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) XXX
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
7,4-8,6
Emise CO2 (g/km) 194-226
CENA:
  717 900 (bez DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit