Původně anglická značka MG se do Evropy vrací ve velkém stylu a v oblasti elektromobilů dokonce nabízí velmi pokroková a přitom cenově dostupná řešení. Takový je i hatchback MG4, který byl počátkem roku uveden i na český trh.
Automobilka MG bývala chloubou britského autoprůmyslu, v polovině první dekády 21. století ale spolu s celým Roverem spadla do finančních potíží, a skončila v čínských rukou. Na řadu let se tak z evropských trhů úplně vytratila, poslední roky se ale zase vrací. A ve velkém stylu, jako jednomu z mála čínských výrobců se MG daří navyšovat tržní podíl. Jednou z hlavních zbraní má být elektrický hatchback MG4, který nabízí zajímavou kombinaci velikosti, dojezdu a ceny.
Interiér a vnitřní prostor
Kompaktní elektrický hatchback za méně než 800 tisíc korun na trhu chyběl a MG4 se navíc tváří, že nechce být jen do počtu. Naopak jde tvrdě proti Volkswagenu ID.3, již stálici mezi elektromobily. Rozhodně se ho snaží překonat vnitřním prostorem, podobně jako on má totiž MG platformu určenou specificky pro elektromobily, což se pozitivně podepsalo třeba na absenci středového tunelu. Rozvor náprav s délkou 2705 milimetrů rozhodně není z nejkratších, a to i při délce poměrně skromných ani ne 4,3 metru. Vzadu je tedy místa tak akorát, zavazadlový prostor s 363 litry pak za konkurencí zaostává jen lehce.
Multimediální systém spolupracuje se specifickou aplikací pro chytré telefony. Ovládání infotainmentu ale není zcela intuitivní a je potřeba si na něj zvykat. Navíc nekomunikuje česky. Velmi průměrná je také odezva na pokyny nebo rychlost párování telefonu. Je zajímavé, že u kombi MG5 byl infotainment vstřícnější.
Interiér je zajímavě minimalistický: obrazovka multimediálního systému rozměru 10,25 palce (nechybí Apple CarPlay a Android Auto), sedmipalcová obrazovka přístrojů a absolutní minimum ovladačů.
Podobně je na tom i design karoserie. Je svébytný a s jiným modely nezaměnitelný.
MG4 v tomto ohledu ušlo dlouhou cestu, navíc má už v základu třeba kompletní sestavu diodových světel nebo 17palcová litá kola.
Motory a technika
Na českém trhu je MG4 aktuálně dostupné ve dvou variantách: obě mají pohon zadních kol, byť čtyřkolka přijde relativně brzy, verze Xpower už má po premiéře. Základní „čtyřka“ má výkon 125 kilowattů a lithium fosforovou baterii s využitelnou kapacitou 50,8 kWh. Automobilka udává, že na jedno nabití ujede pětidveřový hatchback 350 kilometrů. A světe div se, této hodnotě dle metodiky WLTP se lze v praxi celkem snadno přiblížit.
Dobíjet je možné stejnosměrným proudem nejvyšším výkonem 117 kilowattů. Osmdesát procent kapacity je pak k dispozici za 40 minut.
Silnější verze má výkon 150 kilowattů, ale především jinou baterii. Nikl mangan kobaltový akumulátor má využitelnou kapacitu 61,7 kWh a dle WLTP má stačit na ujetí 450 kilometrů. I v tomto případě se k této hodnotě lze v praxi i se zapnutou klimatizací snadno přiblížit. V třeskutých mrazech už to ale bude horší.
Jiný akumulátor přináší i rychlejší nabíjení až 135 kilowatty, takže stejnosměrným proudem se MG z deseti na osmdesát procent kapacity dostane za 35 minut. Dobíjení je samozřejmě možné i střídavým proudem, u menší baterky ale maximálně 6,6 kilowatty a u větší nejvýše 11 kilowatty.
Na čem si MG dalo hodně záležet, to je výbava vozu. Ačkoliv je základní cena necelých 780 tisíc, kompakt si stejně vozí nouzové brzdění, pomocníka pro jízdu v pruhu, adaptivní tempomat nebo pomocníka pro jízdu v koloně. Výhodou i nevýhodou zároveň je, že výbavy jsou pevně dané, až na příslušenství se nedá za nic připlatit.
Technické údaje MG 4
Nejlevnější elektrická verze – Emotion | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Syncrhonní elektromotor s permanentním magnetem, pohon zadních kol |
Zdvihový objem (cm3) | xxx |
Největší výkon (kW) | 125 |
Největší točivý moment (Nm) | 250 |
Převodovka | jednostupňová, s fixním převodem |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4287/1836/1504 |
Rozvor (mm) | 2705 |
Zavazadlový prostor (l) | 363/1177 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1635/449 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 500/500 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 160 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 7,7 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
17 |
Dojezd (km) | 350 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
779 960 Kč (včetně DPH) |