Osmá generace manažerského vozu Audi A6 přinesla před pěti lety do své třídy řadu technických inovací. Od roku 2018 sice uplynula spoustu času, ale s průběžnými modernizacemi udržuje A6 krok s moderními trendy prémiového segmentu. Poslední facelift proběhl loni v létě, i když ve velmi střídmém pojetí.
Například nové BMW řady 5 se pro někoho může zdát v některých ohledech zajímavější, devátá generace A6 je už ale na dohled, a právě pro ni si Audi schovává všechny trumfy.
Nicméně stávající generace i přes své vrásky patří stále k tomu nejlepšímu, co lze v daném segmentu koupit. Mimořádná je nabídka karoserií, motorů i výbav. Elegantní sedan, kombi Avant či terénnější varianta Allroad pohánějí výkonné spalovací motory v kombinaci s hybridní nebo mild-hybridní technologií.
Audi A6 zaujme na první pohled dynamickou elegancí vytříbeného vnějšího designu. Manažerská limuzína dává napnutými plochami, ostrými hranami a markantními liniemi nezaměnitelně najevo svůj charakter, založený na sportovní eleganci, vyspělé technice a vysoké kvalitě. Celkový dojem umocňuje nezaměnitelný světelný design. Vrcholná verze světlometů pracuje s inovativní technikou HD Matrix LED. V rámci modernizace přibyly nové odstíny karoserie.
Interiér a vnitřní prostor
Každá nová Audi A6 byla nepatrně větší. Jinak tomu nebylo ani u osmé generace, která na zadních sedadlech přidala více prostoru pro kolena, hlavu i ramena. Do širšího zavazadlového prostoru lze napříč uložit dva golfové bagy, přestože jeho objem zůstává s 530 litry beze změny. Zadní víko se otvírá na přání elektricky na povel daným pohybem nohy.
Interiér důsledně sází na digitalizaci. Systém MMI touch response umožňuje intuitivní ovládání, které si může uživatel dále individualizovat. Na přání je k dispozici sada dvou dotykových displejů (rozhraní MMI High) s ovládáním touch response s úhlopříčkami 10,1″ a 8,6″, které jsou elegantně zakomponovány do palubní desky a středové konzoly. Digitální rozhraní je na přání možné rozšířit o 12,3″ displej přístrojové desky Audi virtual cockpit. Díky standardní možnosti individualizace lze vytvořit až sedm uživatelských profilů s nastavením dle priorit konkrétních řidičů. Funkce, které jsou pro řidiče zásadní, lze v rámci nabídky MMI stejně jako u chytrého telefonu uspořádat přetažením na požadované místo.
Ortopedicky navržená sedadla umocňují charakter modelu Audi A6 jako limuzíny pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Mimořádně vysoký komfort nabízí v mnoha směrech nastavitelná sedadla vpředu, včetně individuálně přizpůsobitelných bočních polštářů, která mohou být na přání doplněna funkcemi odvětrávání a masáže.
Motory a technnika
Pro Audi A6 existuje možnost výběru z šesti různých motorizací. Dvoulitrový diesel má výkon 120 nebo 150 kW. Základní verze je spojená s pohonem předních kol, u silnějšího derivátu máte na výběr i pohon všech kol. Třílitrový šestiválec se 180 nebo 210 kW už se dodává pouze jako čtyřkolka. Stejná strategie byla použita i u benzinových motorů. Zde je na výběr dvoulitrový motor o výkonu 195 kW, opět s možností výběru pohonu předních nebo všech kol, nebo třílitrový motor 55 TFSI o výkonu 250 kW dodávaný jako čtyřkolka.
Všechny motory jsou standardně vybaveny technologií částečně hybridního pohonu (tzv. mild hybrid), která může v reálném dopravním prostředí přispět ke snížení spotřeby paliva až o 0,7 litrů na 100 km. Řemenem poháněný generátor zapalování spolupracuje s akumulátorem Li-Ion, do kterého ukládá energii získanou v rámci rekuperace brzdné energie, což je řešení, které přispívá k svižnější akceleraci, vyšší efektivitě a lepšímu jízdnímu komfortu. Standardem pro všechny motory je samočinná převodovka, a to buď sedmi nebo osmistupňová.
Alternativou je dvojice plug-in hybridů TFSI e 50 a 55 quattro S tronic. Slabší varianta nabídne systémový výkon 220 kW se 450 Nm. Se silnější verzí dostanete 270 kW a 500 Nm. Síla je přenášena na všechna kola skrze sedmistupňový automat.
Dlouhý je seznam asistenčních pomocníků. Systémy automatického parkování, Park pilot a Garage pilot jsou součástí asistenčního paketu Parking, který je jedním ze tří balíčků asistenčních systémů. Dalším z paketů je asistenční balíček City zahrnující nového Asistenta pro průjezd křižovatkou, který sleduje situaci v křižovatce a v případě nebezpečí varuje řidiče prostřednictvím vizuální a akustické výstrahy, a pokud je to nutné, i krátkým pulzováním brzd.
Dále sem patří také Upozornění na nebezpečí při vystupování, které varuje řidiče a ostatní členy posádky před nebezpečím v podobě vozidel blížících se zezadu po stranách vozu. V neposlední řadě je zde balíček asistenčních služeb Tour, jehož součástí jsou Adaptivní asistent řízení, který Vám znatelně pomůže například ve chvílích, kdy se doprava zpomalí nebo při změně jízdního pruhu, a také Prediktivní asistent efektivity podporující úsporný jízdní styl.
Technické údaje Audi A6
Nejlevnější zážehová verze – 45 TFSI | Nejlevnější vznětová verze – 35 Tdi | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1984 | 1968 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 195 při 5250-6500 | 120 při 3250-4400 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 370 při 1600-4500 | 370 při 1750-3000 |
Převodovka | sedmistupňová, samočinná | sedmistupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4939/1886/1457 | 4939/1886/1457 |
Rozvor (mm) | 2924 | 2924 |
Zavazadlový prostor (l) | 530 | 530 |
HMOTNOSTI: | ||
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1780/- | 1715 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2000/750 | 2000/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 250 | 224 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 6 | 9,2 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
7,3-8,2 | 5,1-6 |
Emise CO2 (g/km) | 165-186 | 133-156 |
CENA: | ||
1 646 900 Kč (včetně DPH) | 1 513 900 Kč (včetně DPH) |