21 listopadu, 2024

BMW iX1

Chcete elektromobil BMW, ale sumy se blíží hranici 1,8 milionů korun, což je pro vás příliš? I přestože elektromobily obecně zatím nejsou tolik levnou záležitostí, má mnichovská automobilka řešení v podobě iX1.

Nejde přitom o žádného prcka do města s malým dojezdem a osekanou výbavou. Za částku jen o pár desítek tisíc korun přesahující milionovou hranici je totiž možné koupit BMW iX1.

Interiér a vnitřní prostor

Pokud trochu znáte nabídku BMW, pak jistě alespoň přibližně víte, jak velké BMW iX1, vycházející z klasické spalovací X1, je. Jedná se o kompaktní SUV, auto, které bez problémů zastane i roli jednoho vozu třeba v mladé nebo méně početné rodině. Je to SUV, které má na délku přesně 4,5 metru a mezi nápravami 2692 milimetrů. Je tak podobně velké jako třeba Hyundai Tucson nebo Kia Sportage. Zavazadlový prostor má 490 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 1495 litrů, což jsou hodnoty jistě obstojné. Nicméně tady je potřeba si přiznat, že klasické spalovací verze umí nabídnout více. Je to daň za to, že si auto v útrobách vozí akumulátor.

Technický základ iX1 je totiž shodný se spalovacími nebo plug-in hybridními sourozenci. Auto nestojí na dedikované platformě pro elektroauta. I to ale umožnilo udržet ceny v rozumné výši, protože se tím trochu rozmělní vstupní náklady do vývoje vozu. Každopádně elektrické SUV s modrobílou vrtulí rozhodně není malým autem.

Navzdory příznivé ceně, už jen s ohledem na to, že jde pořád o auto z prémiového segmentu, nějak ošizené na výbavě není. Nechybí sdružený displej, který zahrnuje 10,25palcové digitální přístroje společně s 10,7palcovým multimediálním systémem. Standardní výbavou je také zabudovaná navigace, ovšem co naopak chybí jsou fyzická tlačítka. Na středovém tunelu je jich naprosté minimum pro ovládání jízdních režimů nebo hlasitosti audiosystému, naopak třeba teplotu klimatizace je možné ovládat výhradně přes dotykovou obrazovku. Na druhou stranu výborně funguje volitelná rozšířená realita, která dokáže pokyny z navigace promítnout do skutečného provozu a řidiči tento obraz ukazuje na přístrojovém štítu.

Motory a technika

BMW nabízí svůj nejlevnější elektromobil ve dvou verzích. Základní má jeden elektromotor pohánějící přední kola, dražší pak dva elektromotory s pohonem 4×4. Základní model se jmenuje eDrive20 a je to ta verze, která stojí 1,06 milionu korun. Nabízí výkon 150 kW a z 0 na 100 km/h zrychluje za 8,6 vteřiny. To je mezi elektromobily běžný standard. Baterie má využitelnou kapacitu 64,8 kWh a podle cyklu WLTP s ní mnichovský model ujede na jediné nabití 474 kilometrů. Opět se jedná o hodnotu standardní v této hladině velikosti akumulátoru.

Verze xDrive30 už se chlubí výkonem 230 kW, který autu uděluje akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,6 vteřiny. Velikost baterky se nemění, což se vzhledem k větší síle samozřejmě podepisuje na dojezdu. Ten klesne na nejvyšších papírových 439 kilometrů. Maximální nabíjecí výkon je vždy 130 kW u stejnosměrného a 11 kW u střídavého proudu. To znamená z 10 na 80 procent se papírově dostane iX1 za 29 minut, pokud budete dobíjet střídavým proudem, pak z 0 do 100 procent to zabere 6,5 hodiny.

Jak už jsme naznačili výše, iX1 má mezi příplatky třeba skvěle fungující rozšířenou realitu. Verze s pohonem všech kol disponuje také adaptivním M podvozkem, obě verze pak mají nouzové brzdění, pomocníka pro jízdu v pruhu nebo pomoc při parkování ve formě couvací kamery a parkovacích senzorů.

Technické údaje BMW iX1

  Nejlevnější elektrická verze – BMW iX1 eDrive20
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Synchronní elektromotor, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) xxx
Největší výkon (kW) 150
Největší točivý moment (Nm) 250
Převodovka samočinná, s pevným převodem
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4500/1845/1642
Rozvor (mm) 2692
Zavazadlový prostor (l) 490/1495
HMOTNOSTI:  
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1940/570
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 750/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 170
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 8,6
Spotřeba energie
(kombinovaná) (kWh/100 km)
15,4-17,2
Emise CO2 (g/km) 0
CENA:
  1 059 500 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit