Volkswagen Passat je dlouhodobým členem firemních flotil na manažerských pozicích. Aby také ne, když se třiceti miliony prodaných kusů napříč generacemi patří mezi nejžádanější modely značky. Začátkem roku se na trhu objevila jeho v pořadí devátá generace využívající benefity nové platformy MQB Evo. Ta přináší nové jízdní asistenty, větší požitek z digitalizace a nové pohony včetně plug-in hybridů s elektrickým dojezdem 100 km.
Preference trhu před časem rozhodly o vypuštění sedanu z nabídky, tedy kromě čínského trhu, kde jsou stále oblíbené. V Evropě koupíte pouze praktický Variant, jehož tvary se hodně zakulatily. To je dáno celkovou aerodynamickou optimalizací. Ve srovnání s elektrickou ID.7 ale tak nabídne ostřejší rysy, zejména po stranách nárazníku, světlech a hraně kapoty. Možná ještě důležitější je proměna vnějších rozměrů. Nový Passat je v rámci segmentu obří. Na délku přibylo 144 mm, dále je o 20 mm širší a rozvor se protáhl o 50 mm.
Interiér a vnitřní prostor
Díky mezigeneračnímu zvětšení mají cestující daleko více místa na nohy a zavazadlový prostor se zvětšil o 40 litrů na celkových 690 litrů. Po sklopení opěradel hodnota naroste na 1920 litrů.
Interiér deváté generace vychází ze zcela nového konceptu, který díky platformě MBQ Evo nabídne více funkcí i digitální zábavy prostřednictvím softwaru MIB4. Ten je spojený se standardní dotykovou obrazovkou s úhlopříčkou 12,9 palce, můžete mít i 15palcové provedení, které je skutečnou dominantou palubní desky. Struktura systému i grafika je velice podobná elektrické rodině ID.. Sestavu doplňuje 10,25palcový digitální přístrojový štít kombinovaný s head-up displejem.
Vzhledem k předpokladu trávení dlouhých hodin na cestách věnuje passat mimořádnou pozornost pohodlí. Základní sedadla poskytují velmi dobré vedení, ale lze si připlatit za variantu ergoActive nastavitelnou ve 14 směrech, masážní funkcí, ventilací i vyhříváním.
Zajímavostí je, že ve voze je mnoho komfortních prvků již připravených a záleží na majiteli, jestli si je objedná rovnou, nebo dodatečně během užívání. Jde například o online služby We Connect a We Connect Plus pro, navigaci, vyhřívání sedadel nebo automatické přepínání světlometů.
Motory a technika
Hlavní novinkou nového Passatu je přidání dvou plug-in hybridních pohonů. Ty jsou dodávány s výkony 150 a 200 kW. Díky baterii s využitelnou kapacitou 19,7 kWh ujede vůz v elektrickém režimu 1000 kilometrů. Výsadou je i výkonné nabíjení podobné elektromobilům. Passat zvládne 11kW wallbox i 50kW rychlonabíječku.
Základní verze spoléhá na mild-hybridní čtyřválce 1.5 eTSI s výkonem 110 kW. Fleety ale bude nejvíce zajímat řada dvoulitrových dieselů dodávaných s výkony 90, 110 a 142 kW. V posledním zmíněném případě je možné objednat pohon všech kol. Vždy dostanete automat DSG se sedmi rychlostmi. Plug-in hybridy mají o stupeň méně.
Vedle pohonů passat exceluje i na poli jízdních asistentů. V základu najdete adaptivní tempomat, omezovač rychlosti, držení v jízdním pruhu, asistenta rozjezdu do kopce, protikolizního asistenta, parkovací senzory a rozpoznávání značek.
Novinkou je parkovací systém, který dokáže za přítomnosti venku stojícího majitele sám zaparkovat, či vyparkovat. Dokáže se také ze zadaného bodu naučit a uložit si posledních 50 metrů cesty, například po příjezdové cestě pod přístřešek. Druhou velkou novinkou je nová generace adaptivního podvozku přinášející komfort vyšší třídy.
Volkswagen dává na passata záruku pět let omezenou nájezdem 150 000 km.
Technické údaje Volkswagen Passat
Nejlevnější zážehová verze – 1,5 TSI EVO mHEV | Nejlevnější vznětová verze – 2.0 TDI | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec,mildhybridní systém, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1498 | 1968 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 110 | 110 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 250 při 1500-3500 | 360 při 1600-2750 |
Převodovka | semistupňová, samočinná | semistupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4971/1849/1484 | 4971/1849/1484 |
Rozvor (mm) | 2841 | 2841 |
Zavazadlový prostor (l) | 690/1920 | 690/1920 |
HMOTNOSTI: | ||
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1647/558 | 1753/567 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1600/750 | 2000/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 222 | 223 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9,5 | 9,3 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
5,4-5,5 | 5,0-5,2 |
Emise CO2 (g/km) | 123-125 | 130-132 |
CENA: | ||
899 900 Kč (včetně DPH) | 1 175 900 Kč (včetně DPH) |