Volkswagen Tiguan patří dlouhodobě mezi globálně nejlépe prodávané modely. Od vstupu na trh v roce 2007 se pro něj rozhodlo 7,6 milionu zákazníků. V pořadí třetí generace staví poprvé na platformě MQB Evo, což oblíbenému SUV přináší prostornější interiér a kvalitnější techniku.
Rozměrově se nový Tiguan prodloužil o tři centimetry ve prospěch vnitřního prostoru, ale o tom až za chvíli. Výška i šířka zůstaly zachovány. Naopak po designové stránce se změnilo hodně. Tiguan dostal zcela novou příď s centrální černou lištou, která opticky spojuje revoluční HD LED světlomety. Ty zde mají premiéru a původně byly vyvinuty pro modely vyšších tříd, například Touareg. Každý ze světlometů využívá 19 200 diod pro dokonalé rozprostření světelného paprsku. LED vytváří zajímavý podpis také na zádi. Přední nárazník má postranní výklenky a díky systému větrných clon se Tiguan pyšní koeficientem odporu vzduchu 0,28. Vzhled exteriéru se v detailech odvíjí od výbavy a výběru kol dostupných v průměrech od 17 do 20 palců. Vedle standardních úrovní výbav zvyšují atraktivitu specifické akční linie.
Interiér a vnitřní prostor
Usednout za volant láká nově pojatá palubní deska s 10,25palcovým digitálním kokpitem a velkorysou dotykovou obrazovkou multimediálního zařízení s úhlopříčkou 15 palců. Novinkou je volič převodovky schovaný na pravé straně pod volantem, jehož podoba kopíruje elektrickou rodinu ID.. Na středové konzoli se tím pádem uvolnilo místo pro různě velké úložné prostory.
Fyzická tlačítka tu prakticky nenajdete. Jedinou výjimkou je centrální digitalizovaný ovladač pro nastavení hlasitosti audia, jízdního režimu, či ambientního osvětlení. Po stranách ho lemuje tlačítko parkovací brzdy a startování motoru. Teplota klimatizace a hlasitost rádia se nastavuje na osvětlené liště pod infotainmentem.
Každá výbava má i specifické čalounění. Podle toho se sedadla a výplně dveří obléknou do kvalitní látky, umělé kůže nebo mikrovlákna. Novinkou jsou nová sedadla ergoActive Plus s nastavitelnou bederní opěrkou ve čtyřech směrech a 10komorovým systémem pro tlakovou bodovou masáž. Sestava je doplněna klimatizací i výhřevem sedadel. Vyhřívaná mohou být i zadní sedadla v kombinaci s čelním sklem. Vzhledem k tomu, že se tiguan prodloužil o 30 mm, vzrostl základní objem zavazadelníku o 37 litrů na 652 litrů.
Motory a technika
Díky platformě MQB Evo přechází Tiguan v případě zážehových motorů na elektrifikované verze. Základem je mild-hybridní TSI o objemu 1.5 litru s výkonem 96 kW a jeho výkonnější 110kW nadstavba. Tento motor je dostupný také jako plug-in hybrid schopný ujet v bezemisním režimu téměř 100 kilometrů. Druhou mimořádnou vlastností je možnost rychlého nabíjení na DC stanici.
Navzdory modernímu přístupu si Tiguan zachovává fleetovou stálici v podobě konvenčního dvoulitrového dieselu. Jeho základní provedení disponuje výkonem 110 kW a v případě jeho 142kW alternativy dostanete i pohon všech kol. Na manuální převodovku zapomeňte, většinou dostanete sedmistupňové DSG, jedině u plug-in hybridu má o rychlost méně.
Nový Tiguan dále přináší novou generaci adaptivního podvozku DCC. Už v základu je vůz vybaven manažerem jízdní dynamiky, který ovládá funkce elektronických uzávěrek diferenciálů a nastavení adaptivních tlumičů.
Z asistenčních systémů najdeme v základu asistenta pro udržení a změnu jízdního pruhu, systém nouzového brzdění, čtení dopravních značek a couvací kameru. Připlatit si lze za automatické zaparkování vozu nebo vyjetí z parkovacího místa, které může řidič řídit zvenku pomocí aplikace v chytrém telefonu, nebo asistované manévrování s přívěsem.
Technické údaje Volkswagen Tiguan
Nejlevnější zážehová verze – 1,5 eTSI EVO mHEV | Nejlevnější vznětová verze – 2.0 TDI | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec,mildhybridní systém, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1498 | 1968 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 96 | 110 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 220 při 1500-3500 | 360/1600-2750 |
Převodovka | sedmistupňová, samočinná | sedmistupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4539/1842/1646 | 4539/1842/1646 |
Rozvor (mm) | 2676 | 2676 |
Zavazadlový prostor (l) | 652/1650 | 652/1650 |
HMOTNOSTI: | ||
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1673 | 1698 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1600/750 | 2000/750 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 198 | 207 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 10,6 | 9,4 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
6,1 | 5,3 |
Emise CO2 (g/km) | 139 | 140 |
CENA: | ||
799 900 Kč (včetně DPH) | 1 073 900 Kč (včetně DPH) |