21 listopadu, 2024

Škoda Enyaq

Škoda Enyaq je nyní po modernizaci. Spotřeba řadou úprav lehce klesla. Patrnější je znatelné navýšení výkonu elektromotoru, a tak základní verze 85 pokoří 100 km/h za pouhých 6,7 sekundy.

V nabídce se nově objevuje také verze Tour 50, která díky menšímu akumulátoru (52 kWh) a slabšímu elektromotoru (125 kW) stlačila cenu těsně pod 900 000 korun s DPH.

Škoda místo velkých faceliftů zvolila strategii postupného vylepšování každého modelového ročníku. U předchozího provedení dostal enyaq vylepšený řídicí software, který umožnil například funkci automatického párování s nabíjecí stanicí. Nyní je akumulátor s kapacitou 82 kWh sice stejný, ale díky možnosti jednoduché ruční aktivace regulace teploty pro následné nabíjení lze zkrátit nabíjení.

Interiér a vnitřní prostor

Dlouhý rozvor a rovná podlaha zajišťují dostatek místa pro nohy i ve druhé řadě sedadel. O prostoru nad hlavou u klasické verze nelze pochybovat, ale Enyaq je velkorysý i v případě Coupé se svažitou střechou. V tomto ohledu zapadá přesně mezi modely Karoq a Kodiaq.

Jelikož modernizace se soustředila zejména na techniku, interiér si zachovává identickou podobu. Najdete tu 5,3palcový virtuální kokpit, s možností rozšíření o head-up displej a 13palcový infotainment s novými funkcemi, asistentkou Laurou a navigací. Dále výbava Enyaq zahrnuje dvouzónovou klimatizaci, výškově nastavitelná přední sedadla s bederní opěrkou, kompletní LED světlomety a mnoho dalšího. Nezapomnělo se ani na Simply Clever prvky jako deštník ve dveřích nebo škrabka na led. 

Škoda opustila klasický koncept úrovní výbavy. Místo toho si vybíráte atmosféru vnitřku danou specifickými kombinacemi čalounění a dekorů. Těch je osm a využívají i ekologicky vyrobené materiály, třeba umělou kůži nebo tkaninu s vlákny vyrobenými z PET lahví. Základní objem zavazadlového prostoru činí 585 litrů. Po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 40/60 se dostanete až na 1710 litrů. 

Motory a technika

Enyaq po faceliftu nabízí dvě kapacity akumulátoru a tří výkonové verze. V Česku tedy základ tvoří nově verze Tour s akumulátorem o využitelné kapacitě 52 kWh, který pohání elektromotor o výkonu 125 kW. Láká na cenu 899 000 Kč s DPH. Reálný dojezd bude lehce nad 300 km.

Středně výkonná verze nabízí akumulátor o kapacitě 82 kWh (využitelných je 77 kWh) a elektromotor, jehož výkon se zvýšil ze 150 na 210 kW. Enyaq je výrazně živější, stokilometrovou rychlost pokoří o 2 sekundy dříve (6,7 s). Vzhledem k nárůstu výkonu se změnilo označení modelu na Enyaq 85 a omezovač maximální rychlosti se posunul ze 160 na 180 km/h. Zde je zajímavé, že díky verzi Tour došlo u této varianty ke zlevnění o znatelných 125 900 korun (cena od 1 129 000 Kč).

Zajímavostí je, že stejný výkon, tedy 210 kW, má i dvoumotorová verze, přestože je na přední nápravě vybavena druhým elektromotorem o výkonu 80 kW. Identickou sestavu využívá i Enyaq RS s navýšeným výkonem na 250 kW. Kombinovaná spotřeba je u dvoumotorové varianty vyšší (20,5 kWh/100 km), a tak jsme na plně nabitý akumulátor ujeli o 35 km méně (370 km). Velkou výhodou verze 4×4 je ale možnost tahat přívěsy o hmotnosti až 1400 kg. Verze se zadním pohonem zvládne jen 1000 kg. Při teplotách pod bodem mrazu je pak nutné počítat s nárustem spotřeby o 2 kWh/100 km a snížením dojezdu o dalších 30 až 40 km.

Nejlevnější verze Enyaq 50 umožňuje rychlonabíjení stejnosměrným proudem DC výkonem až 100 kW. Z 10 na 80 % se akumulátor nabije za 25 minut. Dražší verze 85 umožňuje nabíjení až 135 kW, přičemž dobíjení většího akumulátoru o kapacitě 82 kWh (využitelná kapacita 77 kWh) zabere 29 minut. Pokud jsme neaktivovali systém regulace teploty pro následné nabíjení, prodloužilo se nám nabíjení o 3 až 10 minut. Záleželo na aktuální teplotě akumulátoru, kterou ovlivňuje především jízdní styl, délka jízdy a samozřejmě i venkovní teplota. Domácí nabíjení střídavým proudem AC je možné pomocí wallboxu s výkonem až 11 kW.

Technické údaje Škoda Enyaq 

  Nejlevnější elektrická verze – Enyaq 85
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Synchronní elektromotor s elektrickým buzením, pohon zadních kol
Zdvihový objem (cm3) xxx
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 210
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 545
Převodovka samočinná, jednostupňová
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4649/1879/1621
Rozvor (mm) 2770
Zavazadlový prostor (l) 585/1710
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 2311/588
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1400/-
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 180
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 6,7
Spotřeba energie
(kombinovaná) (kWh/100 km)
14,9-15,9
Emise CO2 (g/km) 0
CENA:
  1 324 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit