V nové generaci kony se automobilce podařilo pozoruhodným způsobem spojit bohatý vnitřní prostor, novodobé technologie a výkonné motorizace s futuristickým designem. Elektrická verze přitom získala vlastní identitu.
U elektromobilu totiž závisí na aerodynamice nejvíce. Proto je Kona Electric hladší a pyšní se koeficientem odporu vzduchu 0,27. Díky pixelovým světlometům, mohutné stavbě karoserie a velkým kolům je na silnici nepřehlédnutelná. Nová Kona oproti své předchozí generaci významně povyrostla (je v závislosti na provedení minimálně o 150 mm delší, o 25 mm širší, o 20 mm vyšší, rozvor byl prodloužen o 60 mm).
Interiér a vnitřní prostor
Nová Kona již v základní výbavě disponuje celou řadou moderních technologií. Každý vůz je vybaven integrovanou navigací nové generace s 12,3“ dotykovým displejem a funkcí bezdrátových automatických aktualizací mapových podkladů, softwaru hlavní navigační jednotky i všech řídících jednotek vozu. Jako první vůz v nabídce značky v Evropě navíc kona umožňuje odemykání, zamykání a startování kompatibilním chytrým mobilním telefonem či hodinkami, pomocí digitálního klíče.
Ergonomickou optimalizací prošly ovladače na palubní desce v blízkosti volantu a pod něj se nastěhoval i volič převodovky. Díky tomu se na středovém tunelu uvolnilo místo pro odkládací prostory a držáky nápojů. Z užitného hlediska potěší zvětšený zavazadlový prostor objemu 466 litrů a dělená opěradla zadních sedadel v poměru 40:20:40. Míra otevření elektrického víka pátých dveří je nastavitelná. Zavazadlový prostor narostl o znatelných 114 l. Nyní mají kony ve všech verzích zavazadlový prostor stejně velký, jen v případě elektrické varianty nelze mít rezervu. Na druhou stranu pod přední kapotou nabízí další prostor, kam se s přehledem vejdou všechny nabíjecí kabely
Motory a technika
V ceníku kona startuje těsně pod milionem se 100kW elektromotorem a akumulátorem s využitelnou kapacitou 48,6 kWh. Ta udává dojezd 380 km při spotřebě 14,6 kWh/100 km. Silnější verze vyjde dráž o 140 000 Kč, ale zato má výkon 150 kW a 64,8kWh akumulátor. Tím pádem se dojezd prodlužuje na 510 km při prakticky identické spotřebě. Dobrým pomocníkem na cestách je možnost napájet externí příslušenství výkonem 3,6 kW. Od druhé úrovně výbavy má Kona Electric tepelné čerpadlo. Kryt nabíjecího portu je standardně vyhřívaný.
Na celé auto je poskytována tovární záruka 5 let bez omezení ujetých kilometrů. Záruka na akumulátor je 8 let nebo 160 000 km.
Pro větší bezpečnost je nová Kona vybavena protikolizním asistentem s podporou úhybného manévru a systémem částečně autonomní jízdy včetně předjíždění. Za zmínku ještě stojí chytrý tempomat spolupracující s navigací i čtením dopravních značek a monitoring mrtvého úhlu.
Technické údaje Hyundai Kona Electric
Nejlevnější elektrická verze – Electric | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Synchronní elektromotor s permanentními magnety, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | xxx |
Největší výkon (kW) | 114,6 |
Největší točivý moment (Nm) | 255 |
Převodovka | jednostupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4355/1825/1580 |
Rozvor (mm) | 2660 |
Zavazadlový prostor (l) | 466/1300 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1765/420 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 300/300 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 162 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,8 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
14,6 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
989 990 Kč (včetně DPH) |