Peugeot 3008 je prvním modelem využívající zcela novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis. Ta mu otevírá nové možnosti z hlediska palubní techniky, pohonů i jízdních asistentů. S novou generací mění 3008 i tvar karoserie, kdy dříve tradiční SUV dostává zkosenou záď typu fastback. Vůz profituje z domácí výroby ve francouzské továrně Sochaux.
Peugeot si dává záležet na designu u všech svých modelů a u 3008 to platí dvojnásob. Na první pohled zaujme výrazná příď s typickým lvím podpisem, ačkoliv tvar světel prošel celkovou obměnou a spojuje je černá lišta s nápisem Peugeot. Pod ní se nachází bezrámová maska s novým logem. Výsledkem aerodynamické optimalizace je koeficient Cx 0,28.
Peugeot 3008 se dodává v šesti lacích karoserie, černě lakovanými zpětnými zrcátky a detaily v šedém odstínu, který z ekologického hlediska nahradil chrom. Verze GT mají automaticky střechu a spodní lem karoserie v černém laku. Futuristický dojem umocňují kola s geometrickým vzorem a průměry 19 až 20 palců.
Interiér a vnitřní prostor
Rozměrově je 3008 jeden z nejkompaktnějších automobilů segmentu C, přesto nabízí velmi prostorný interiér ve stylu i-Cockpit. Ten reprezentuje panoramatická obrazovka rozměru 21 palců mírně zakřivená směrem k řidiči. Tvoří ji dva desetipalcové displeje. Levý zobrazuje veškerá jízdní data, navigaci a informuje o činnosti jízdních asistentů. Pravá dotyková obrazovka poskytuje přístup ke všem prvkům infotainmentu v personalizovaném a přehledném prostředí. Snadno si nastavíte klimatizaci, spárování s telefonem, audio i chytrou navigaci s plánovačem tras.
Pod sestavou obrazovek se nachází černá lišta sdružující výdechy ventilace, volič převodovky a dotykový panel zkratkových personalizovatelných ovladačů i-Toggles poskytujících přístup k deseti nevyužívanějším funkcím. Díky tomuto zjednodušení má středový tunel čistou podobu s pěticí tlačítek ovládání klimatizace. Ta neustále kontroluje kvalitu vzduchu a informuje o ni na středovém displeji. Za příplatek můžete mít i aktivní čistění vzduchu.
Z ergonomického hlediska je třeba zmínit nový volant s přirozeněji umístěnými tlačítky. Pak tu jsou ergonomicky tvarovaná sedadla čalouněná ekologickou látkou. Tu lze případně vyměnit za kůži Nappa nebo alcantaru. Sedadla mají certifikát AGR a ve verzi GT jsou vybavena vyhříváním, chlazením, masážní funkcí a poprvé i přizpůsobitelnými bočnicemi. Příjemnou atmosféru navozuje náladové osvětlení a audiosystém Focal.
Každodenní užívání rovněž zpříjemní 17 odkládacích prostor o celkovém objemu 34 litrů. Jedná se například o snadno přístupné bezdrátové nabíjení telefonu ve středové konzole, chladicí prostor pod středovou loketní opěrkou, držák na brýle na stropní konzole, držáky na nápoje a schránka před sedadlem spolujezdce apod. Navzdory splývavé zádi mají všechny verze zavazadlový prostor o objemu 520 litrů.
Motory a technika
Nová platforma STLA Medium s modifikovanými nápravami nabízí ideální řešení pro hybrid, plug-in hybrid i plně elektrickou verzi. Bohužel, plug-in hybrid na českém trhu nekoupíte. To znamená, že základem je hybrid založený na zážehovém tříválci o objemu 1.2 litru o výkonu 100 kW a točivém momentu 230 Nm. Pomáhá mu 15,6kW elektromotor přidávající dalších 51 Nm. Akumulátor má kapacitu 8,9 kWh. Díky chytrému řízení pohonu si hybrid vystačí s 5,5 litry paliva na 100 kilometrů.
Elektromobil je globálně dodávaný s jedním motorem o výkonu 157 kW, dvěma motory o výkonu 240 kW a jako verze s prodlouženým dojezdem, která má místo 73kWh akumulátoru větší 98kWh sadu. Díky tomu se dojezd posouvá z 525 na 700 km. Na kapacitu akumulátoru minimálně 70 % dává Peugeot záruku 8 let nebo 160 000 km.
U nás je elektrická verze dostupná pouze v základní sestavě, tedy s jedním motorem a menším akumulátorem. Standardně je e-3008 vybaveno třífázovou palubní nabíječkou s výkonem 11 kW, ale můžete si připlatit za silnější s 22 kW. Pro rychlé nabití lze využít DC stanici se 160 kW, přičemž identifikace vozu probíhá automaticky. Dojezd prodlužuje tříúrovňová rekuperace. Na výletu lze využít možnost napájet externí příslušenství.
Z asistenčních systémů řidiče podpoří aktivní protikolizní asistent rozpoznávající chodce a cyklisty, hlídání jízdního pruhu a možností poloautomatické změny, sledování dopravních značek s doporučenou úpravou rychlosti, monitoring bdělosti řidiče a mrtvého úhlu, adaptivní tempomat a asistent rozjezdu do kopce. Jízdu na nezpevněném povrchu usnadni kontrola trakce s režimy pro sníh, bláto a písek.
S Peugeotem 3008 lze komunikovat i na dálku. Přes chytrý telefon zjistíte jeho polohu, ovládáte zámky, světla i klakson, nastavíte teplotu i proces nabíjení a máte přehled i o servisních prohlídkách.
Technické údaje Peugeot 3008
Nejlevnější zážehová verze – Hybrid 136 e-DCS6 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný tříválec + elektromotor, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1199 |
Největší výkon splaovacího/elektrckého motoru | 100 + 15,6 |
Největší točivý moment spalovacího/elektrického motoru | 230 + 51 |
Převodovka | šestistupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4542/1895/1641 |
Rozvor (mm) | 2739 |
Zavazadlový prostor (l) | 520/1480 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1648/432 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1200/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 201 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 10,2 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
5,5 |
Emise CO2 (g/km) | 124 |
CENA: | |
790 000 Kč (včetně DPH) |