Značka DS sází na zajímavý vnější design, luxusní provedení interiéru a také rozmanitou nabídku motorů. Jasně to dokazuje kompaktní hatchback DS 4, který se ve druhé generaci nabízí s benzinovým, naftovým i plug-in hybridním pohonem. A je jisté, že si ho s žádným jiným kompaktem na silnici nespletete.
Interiér a vnitřní prostor
Vybavíte si ještě první generaci DS 4? Auto s poněkud zavalitým designem vycházející z běžné C4 ještě zažilo éru, kdy byly modely DS prodávané pod značkou Citroën. Vnější vzhled sázel na obliny, v zadních dveřích pak byla dokonce pevná okna. Aktuální DS 4 však s tímto poněkud nestandardním modelem sdílí jen to jméno. Jinak jde designově o zcela jiné auto.
A platí to i pro interiér, který sází na typické kosočtverce, kvalitní materiály a infotainment. Desetipalcová centrální obrazovka je standardem, stejně jako sedmipalcový displej přístrojové desky. Tato sestava provází všechny dostupné výbavy, jen u těch vyšších je v autě i integrovaná navigace. Mnohé jistě potěší, že ne všechno se ovládá dotykově přes obrazovku, DS 4 si zachovala i některá klasická fyzická tlačítka. Podle výbavy se také liší materiál čalounění sedaček a palubní desky. V té nejvyšší doplňuje čalounění hnědou kůží dekory potažené jemnou kůží Nappa.
V útrobách byste pak našli techniku, která se nikterak neodlišuje od té v Peugeotu 308 nebo třeba Opelu Astra. Ostatně v Rüsselsheimu se DS 4 také vyrábí. Znamená to platformu EMP2, která dává hatchbacku délku 4,4 metru a rozvor náprav protažený na 2675 mm, což je hodnota na segment nižší střední třídy nadprůměrná. Solidní je také objem zavazadlového prostoru. Verze se spalovacími motory má 430 litrů, hybridní verze postrádají prostor pod podlahou zavazadlového prostoru.
Motory a technologie
Stejně jako nepřekvapila platforma, může jen těžko překvapit pohled pod kapotu, který je koncernově sjednocený. V čase nicméně DS 4 o některý motory přišla, takže dnes je základem tříválcová dvanáctistovka o výkonu 96 kW. Na někdejší čtyřválcovou zážehovou šestnáctistovku zapomeňte, tu odnesly emise a také silnější zájem zákazníků o tříválec. Ten je standardně spojený s osmistupňovou samočinnou převodovkou, ručně si u tohoto originálního Francouze nezařadíte. A i když auto přišlo o silnější zážehové agregáty, s tříválcem nabízí stále solidní dynamiku. Stokilometrovou rychlost pokoří za 10,4 sekundy a rozjede se na 210 km/h. To jsou velmi solidní hodnoty na základní motorizaci. Kombinovaná spotřeba je dle metodiky WLTP 6,1 l/100 km.
Že je DS 4 stále v nabídce s naftovým motorem, může být pro leckoho vlastně překvapení, Tím spíše, že spousta konkurentů na vznětové agregáty zanevřela a nahradila je hybridy či plug-in hybridy. Čtyřválcová patnáctistovka BlueHDi nabízí 96 kW, kombinovaná spotřeba je o necelý 1 l/100 km vyšší (5,2 l/100 km).
Z technologického hlediska nabízí už základní model DS 4 nadprůměrný výběr asistentů. Nouzové brzdění a varování před vybočením z jízdního pruhu, nouzové brzdění nebo diodová světla jsou standardem. Vyšší výbavy či příplatky ale otevírají cestu třeba k nočnímu vidění, maticovým diodovým světlům, průhledovému displej nebo aktivním tlumičům se skenováním cesty před autem.
Technické údaje DS4
Nejlevnější zážehová verze – DS 4 1.2 PureTech EAT8 | Nejlevnější vznětová verze – DS 4 BlueHDi EAT8 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1199 | 1499 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 96 při 5500 | 96 při 3750 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 230 při 1750 | 300 při 1750 |
Převodovka | osmistupňová, samočinná | osmistupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | ||
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4400/1830/1470 | 4400/1830/1470 |
Rozvor (mm) | 2675 | 2675 |
Zavazadlový prostor (l) | 430 | 430 |
HMOTNOSTI: | ||
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1352/568 | 1414/586 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1100/710 | 1500/740 |
VÝKONY: | ||
Největší rychlost (km/h) | 210 | 203 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 10,4 | 10,9 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
6,1-6,2 | 5,2-5,3 |
Emise CO2 (g/km) | 137-139 | 137-139 |
CENA: | ||
825 000 (včetně DPH) | 875 000 Kč (včetně DPH) |