V rámci plošné modernizace užitkových vozů skupiny Stellantis Citroën nedávno představil nový Jumper, který má zvýšenou nosnost až 2 tuny. Další výrazná zlepšení se týkala pohonných jednotek, zvýšila se užitná hodnota, snížila se spotřeba díky nižšímu součiniteli odporu vzduchu.
Jumper působí na první pohled moderněji díky nově navržené přídi s upraveným nárazníkem pro lepší aerodynamiku. Navíc má větší plastové plochy, které lépe odolají nástrahám každodenního používání. V noci potěší nové příplatkové LED světlomety, které jsou o 30 % výkonnější než jejich halogenová alternativa. Maska v barvě karoserie, která je pro každou značku skupiny Stellantis specifická, je pak čistě estetickou záležitostí.
Interiér a vnitřní prostor
Interiér jde uživatelskou přívětivostí řidiči ještě více vstříc. Nově koncipovaná palubní deska nabízí v základu analogové přístroje doplněné displejem, ale můžete mít i plně digitální sedmipalcové provedení. Multimediální zařízení má ve standardu pět palců a zahrnuje běžné funkce jako rádio, spárování s telefonem pro handsfree, přehrávání hudby a jeho ovládání přes hlasového asistenta. V příplatkové výbavě najdeme desetipalcovou verzi s bezdrátovým zrcadlením telefonů a 3D navigací. Prostředí menu lze personalizovat pomocí widgetů. Ergonomické novinky korunuje přepracovaný volant.
K hodnotnějšímu vzhledu přispívají kvalitnější materiály včetně obložení dveří. Jumper se dodává s látkovým čalouněním ve třímístné konfiguraci, tedy s dvojsedadlem spolujezdce.
Základní výbava je strohá, protože každý zákazník si vůz dotvoří přesně, dle svých potřeb, pomocí příplatkových balíčků. V nich je obsaženo například vyhřívání sedadel i čelního skla, nezávislé topení, kožený volant, chromované ozdoby interiéru, bezdrátová nabíječka telefonu, digitální zpětné zrcátko, hands-free přístup i startování a mnoho dalšího.
Vylepšit si můžete také nákladový prostor, například plastovou ochranou nebo dřevěnou podlahou. Skříňová verze je k dispozici se dvěma různými rozvory (345 cm a 404 cm) a ve třech délkách (L2, L3 a L4), celkem 6 různých tvarů nabízí od 10 do 17 m3 užitného objemu. Portfolio rozšiřuje výběr ze tří výšek střechy. Jako základ pro speciální přestavby je nový Jumper s rozvorem 404 cm k dispozici také v provedení jako podvozek s jednoduchou kabinou L3 nebo L4 a jako podvozek s dvojitou kabinou L3 nebo L4.
Motory a technika
V oblasti motorů spoléhá jumper hlavně na tradiční vznětový čtyřválec o objemu 2.2 litru. Dostupný je s výkony 88, 103 a 132 kW s točivými momenty 320, 380 a 450 Nm. Ke všem je dodávána šestistupňová ručně řazená převodovka, ale kromě nejslabší verze můžete mít poprvé i osmirychlostní automat. Výhledově bude jumper možné koupit i s vodíkovým pohonem.
V rámci vývoje udělala výrazný krok kupředu elektrická verze ë-Jumper. Ta dostala nový elektromotor s navýšeným výkonem z 90 na 200 kW. Spolu s tím vzrostl i točivý moment a to z 260 na 400 Nm. Výkon lze regulovat přepínáním jízdních režimů Eco (120 kW), Normal (160 kW) a Power (200 kW).
Místo dřívější volby mezi 37 a 70kWh akumulátorerm je nyní dodávána pouze jedna verze se 110 kWh pro dojezd 420 km. Tomu pomáhá rekuperace s nastavitelným účinkem ve čtyřech intenzitách. Nabíjení je možné prostřednictvím 11kW palubní nabíječky, která akumulátor plně nabije za 11 hodin a 45 minut. DC stanice se 150 kW dostane ë-Jumper na 80 % za 55 minut.
Během pracovního dne řidiče podpoří sledování únavy, čtení dopravnách značek, udržování v jízdním pruhu, inteligentní omezovač rychlosti a protikolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů. Jumper je schopen autonomní jízdy v koloně do 30 km/h, dále nabízí parkovací senzory kolem celého vozu a sledování mrtvého úhlu. Manévrování v ulicích města usnadní elektrický posilovač řízení.
Technické údaje Citroën Jumper
Nejlevnější vznětová verze – L2H1, BlueHDi 120, MAN6 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 2184 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 88 při 3500 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 320 při 1400-2500 |
Převodovka | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 5413/2050/2254 |
Rozvor (mm) | 3450 |
Nákladový prostor (m3) | 10 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 2865/635 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2400/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 138-148 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | x |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
7,6-8,3 |
Emise CO2 (g/km) | 200-220 |
CENA: | |
729 900 Kč (bez DPH) |