Modernizovaná třetí generace Mercedesu-Benz Sprinter je lepší zejména o elektronickou výbavu, která je opravdu bohatá. Největší změny se pak udály u elektrické verze, která by si možná zasloužila přívlastek „nová“.
Malý eCitan, středně velké eVito a velký eSprinter. Nabídka elektrických dodávek Mercedesu pokrývá celé spektrum velikostí a s největším eSprinterem i skutečně širokou řádku různých karosářských verzí. Když se podíváte do konfigurátoru značky, ve spojení s různě velkými akumulátory, výkony elektromotorů a výbavami dává dohromady až 132 různých elektrických variant. To je v rámci trhu vůbec nejvíce.
Interiér a vnitřní prostor
Dodávka, nebo podvozek určený pro nástavby. Kdo chce elektrický sprinter, musí si vybrat z této nabídky karosářských variant, která se pak samozřejmě dále větví podle toho, jako délku či délku rozvoru zákazník zvolí, a jestli si třeba nepřiplatí za zvýšenou střechu. Všechno to pochopitelně ovlivňuje dojezd. Standardní délka dosahuje u skříňové verze 5932 milimetrů, prodloužený model má 6967 milimetrů a rozvor náprav 4325 milimetrů. U obou délek je možné volit celkovou hmotnost 3,5 nebo 4,1 tuny. Nákladový prostor pojme od devíti do čtrnácti metrů krychlových nákladu.
Interiér si mnohé půjčuje ze světa osobních mercedesů, jakkoliv celkovým ztvárněním nebo množstvím odkládacích ploch a dalších praktických řešení užitkový původ zamaskuje jen těžko. Každopádně standardem je třeba centrální dotyková obrazovka s uhlopříčkou 10,25 palce zasazená mezi velké kruhové výdechy ventilace. Její součástí je i příprava pro navigaci nebo digitální služby systému MBUX.
Přístroje jsou nadále analogové, ale s displejem mezi nimi. Volant připomíná více osobní auta trojcípé hvězdy, protože nabízí mimo jiné dotykové plochy místo klasických tlačítek. Nejde přitom o nejpřívětivější řešení. Naopak klimatizace má stále na středovém panelu ještě fyzická tlačítka.
Motory a technika
Nový eSprinter nabízí hned tři různé velikostmi akumulátorů. Základem je pak výběr ze dvou výkonových verzí elektromotoru pohánějícího zadní kola. Slabší verze má 100 kW a Sprinter s ní jede maximálně 90 km/h, silnější verze má 150 kW a rychlost také omezenou na 90 km/h. Volitelný omezovač však dokáže „potenciál“ auta odblokovat až na 120 km/h. Zajímavější je nicméně hned trojice různě velkých akumulátorů.
Základem je ten s využitelnou kapacitou 56 kWh, což na dodávku s celkovou hmotností klidně přesahující čtyři tuny, skutečně není mnoho. A vidět je to i na dojezdu, který ovlivňují samozřejmě výkon elektromotoru, délka, výška či celková hmotnost vozu. Ani ta „nejlepší verze“ ale nepřekoná podle Mercedesu 233 kilometrů. Některé verze jsou dokonce pod hranicí 200 kilometrů. Je ale řada zákazníků, které tato nejlevnější verze s tímto dojezdem stačí. Navíc konkurentů znatelně ubylo.
Prostřední velikost 81 kWh už je rozhodně využitelnější i mimo městskou aglomeraci, protože zvládá až 329 kilometrů, byť často se budete pohybovat spíše pod 300 kilometry. Premiantem je ale 113kWh akumulátor, který by měla dle metodiky WLTP zvládnout až úctyhodných 478 kilometrů. Akumulátory je možné nabíjet sterjnosměrným proudem o výkonu až 115 kW. Standardem je ale 50 kW.
Nabídka asistentů i pro dodávku zahrnuje věci jako sledování mrtvého úhlu, aktivní držení v jízdním pruhu, nouzové brzdění nebo tempomat. A hodit se u takhle velkého auta jistě bude couvací kamera. Nechybí ani možnost volby parkovacích senzorů nebo předních diodových světlometů.
Technické údaje Mercedes-Benz eSprinter
Nejlevnější elektrická verze – Mercedes-Benz eSprinter Base středně dlouhý | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Synchronní elektromotor s permanentním magnetem, pohon zadních kol |
Zdvihový objem (cm3) | xxx |
Největší výkon (kW) | 100 kW |
Největší točivý moment (Nm) | 400 |
Převodovka | samočinná, s pevným převodem |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 5932/2020/2331 |
Rozvor (mm) | 3665 |
Nákladový prostor (m3) | 9 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 2578/922 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | neudáváno |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 90 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | neudáváno |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
27,3 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
1 349 000 Kč (bez DPH) |