V rámci plošné modernizace užitkových vozů skupiny Stellantis Fiat nedávno představil nové Ducato, které je s nosností 2 tuny největším členem stáda. Komplexní vylepšení zasáhlo pohonné jednotky, uživatelskou přívětivost, i efektivitu karoserie.
Ducato působí na první pohled moderněji díky nově navržené přídi s upraveným nárazníkem pro lepší aerodynamiku. Navíc má větší plastové plochy, které lépe odolají nástrahám každodenního používání. V noci potěší nové příplatkové LED světlomety, které jsou o 30 % výkonnější než jejich halogenová alternativa. Maska v barvě karoserie, která je pro každou značku skupiny Stellantis specifická, je pak čistě estetickou záležitostí.
Interiér a vnitřní prostor
Interiér jde uživatelskou přívětivostí řidiči ještě více vstříc. Nově koncipovaná palubní deska nabízí v základu analogové přístroje doplněné displejem, ale můžete mít i plně digitální sedmipalcové provedení. Multimediální zařízení má ve standardu pět palců a zahrnuje běžné funkce jako rádio, spárování s telefonem pro handsfree, přehrávání hudby a jeho ovládání přes hlasového asistenta. V příplatkové výbavě najdeme desetipalcovou verzi s bezdrátovým zrcadlením telefonů a 3D navigací. Prostředí menu lze personalizovat pomocí widgetů. Ergonomické novinky korunuje přepracovaný volant.
K hodnotnějšímu vzhledu přispívají kvalitnější materiály včetně obložení dveří. Ducato se dodává s látkovým čalouněním ve třímístné konfiguraci, tedy s dvojsedadlem spolujezdce. Praktickým řešením je sedadlo „Eat&Work“. Tento prvek nabízí otočný stolek, na který lze umístit notebook, talíře nebo tácy s obědem, a držáků na nápoje s odkládacími miskami na tužky nebo příbory.
Základní výbava je strohá, protože každý zákazník si vůz dotvoří přesně, dle svých potřeb, pomocí příplatkových balíčků. V nich je obsaženo například vyhřívání sedadel i čelního skla, nezávislé topení, kožený volant, bezdrátová nabíječka telefonu, digitální zpětné zrcátko, hands-free přístup i startování a mnoho dalšího.
Vylepšit si můžete také nákladový prostor, například plastovou ochranou nebo dřevěnou podlahou. Na rozdíl od Peugeotu a Citroënu je Fiat Ducato možné objednat i v kompaktním rozměru L1H1 s objemem nákladového prostoru 8 m3. Zbytek nabídky je identický, to znamená, že skříňová verze je k dispozici s dalšími dvěma různými rozvory (345 cm a 404 cm) a ve třech délkách (L2, L3 a L4), přičemž kapacita nákladového prostoru narůstá až do 17 m3. Portfolio rozšiřuje výběr ze tří výšek střechy. Jako základ pro speciální přestavby je nové ducato k dispozici také v provedení jako podvozek s jednoduchou kabinou i dvojitou ve verzích L2, L3 a L4.
Motory a technika
V oblasti motorů ducato spoléhá hlavně na tradiční vznětový čtyřválec objemu 2.2 litru. Dostupný je s výkony 88, 103 a 132 kW s točivými momenty 320, 380 a 450 Nm. Standardně je k dispozici šestistupňová ručně řazená převodovka, ale kromě nejslabší verze můžete mít poprvé i osmirychlostní automat. Výhledově bude ducato možné koupit i s vodíkovým pohonem. V zemích, kde na tom záleží, potěší majitele snížení emisí o 5 % při zachování stejného výkonu.
V rámci vývoje udělala výrazný krok kupředu elektrická verze E-Ducato. Ta dostala nový elektromotor s navýšeným výkonem z 90 na 200 kW. Spolu s tím vzrostl i točivý moment a to z 260 na 400 Nm. Výkon lze regulovat přepínáním jízdních režimů Eco (120 kW), Normal (160 kW) a Power (200 kW).
Místo dřívější volby mezi 37 a 70kWh akumulátorem je nyní dodávána pouze jedna verze se 110 kWh pro dojezd 424 km. Tomu pomáhá rekuperace s nastavitelným účinkem ve čtyřech intenzitách. Nabíjení je možné prostřednictvím 11kW palubní nabíječky, která akumulátor plně nabije za 11 hodin a 45 minut. DC stanice se 150 kW dostane E-Ducato na 80 % za 55 minut. Během pracovního dne řidiče podpoří sledování únavy, čtení dopravnách značek, udržování v jízdním pruhu, inteligentní omezovač rychlosti a protikolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů.
Technické údaje Fiat Ducato
Nejlevnější vznětová verze – L1H1, 2.2 MTJ 120 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 2184 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 88 při 3500 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 320 při 1400-2500 |
Převodovka | šestistupňová, ručně řazená |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4953/1050/2254 |
Rozvor (mm) | 3000 |
Nákladový prostor (m3) | 8 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 2020/980 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2500/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 148 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | x |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
7,6-8,3 |
Emise CO2 (g/km) | 200-220 |
CENA: | |
717 900 Kč (bez DPH) |