21 listopadu, 2024

Mercedes-Benz Třída E

Loni se i na český trh podívala už šestá generace Mercedesu-Benz třídy E. Stálice vyšší střední třídy si i nadále zachovala své hlavní přednosti, zároveň ale dále vylepšila použité technologie.

Větší změny nastaly pod kapotou. Spalovací motory už není možné koupit bez základní elektrifikace. Mildhybridní systémy dokáží ještě více šetři palivo a emise. Výrazné změny se odehrály také v interiéru. I nadále lze vybírat mezi dvěma typy karoserie, vnější design je ale téměř beze změny.

Interiér a vnitřní prostor

Na první pohled by leckdo možná zaměnil třídu E za menší třídu C nebo naopak větší třídu S. Především při pohledu zezadu jsou si auta poměrně podobná, však také stojí na stejném základě, jen s jinou velikostí a částečně i technikou. Třída E zůstala konzervativní, po výrazných změnách stylu počátkem století se Mercedes-Benz snaží v posledních generacích o postupnou evoluci, nikoliv revoluci.

Interiér je o trochu jiná písnička, protože tam se designéři za poslední roky výrazně posunuli. Pryč je masivní středová lišta s kruhovými výdechy ventilace, teď má třída E mnohem méně nápadné výdechy vizuálně se táhnoucí prakticky přes celou šířku palubní desky. Samozřejmostí jsou špičkové materiály a výborné zpracování, na tom si dává Mercedes záležet i u základního modelu. Nechybí kůže, dřevo, případně klavírní lak nebo rovnou karbon u verze s paketem AMG. Středobodem kabiny ale zůstávají obrazovky, které jsou standardně dvě – menší o rozměru 12,3 palce tvoří displej přístrojů, větší s uhlopříčkou 14,4 palce je dotyková a je umístěná na středové panelu. Fyzická tlačítka jsou minulostí, tady dominují dotykové plochy i ovladače.

A může to být technicky ještě zajímavější, protože za 45 000 korun, případně u dražších modelů v základu, je takzvaná obrazovka MBUX Hyperscreen. Samostatný displej budíků se nemění, ale před spolujezdcem se objeví ještě třetí obrazovka vizuálně propojená s tou centrální. A trio obrazovek pak pokrývá celou šířku palubní desky. Když je řeč o šířce, tak třída E i do ní mezigeneračně malinko narostla. Kromě toho je i mírně delší, bezmála má pět metrů a 2961 milimetrů je mezi nápravami. Ne, tady se cestující vzadu rozhodně mačkat nebudou, a to v Číně jezdí verze i s prodlouženým dojezdem.

Zavazadlový prostor nabízí solidních 540 litrů u sedanu, kombi pak nabízí 615 litrů.

Motory a technika

Pod kapotou nečekejte motor bez elektrifikace. I ten základní čtyřválec je milhybrid, to znamená pomoc 17kW elektromotoru a malý akumulátor, což pomáhá primárně hlavně spotřebě paliva. U základních naftových motorů se papírově dokonce drží pod hranicí pěti litrů na 100 kilometrů. Rozhodně přitom platí, že z nabídky motorů si musí vybrat každý. Zážehové a vznětové čtyř- i šestiválce, pohon zadních nebo všech kol, k tomu varianta od AMG. Všechny motorizace pak pojí samočinné řazení, o ručně řazené převodovky v tomto prémiovém segmentu už nikdo bohužel nestojí.

Benzinové mildhybridy začínají na 150 kW, přičemž tady si volíte zadní pohon, nebo verzi 4×4. Šestiválec s 280 kW je standardně čtyřkolkou. Naftové mildhybridy mají 145 nebo 270 kW, poháněné nápravy jsou stejné jako u zážehových agregátů, tedy základ výběr a silnější jen s pohonem všech kol. A pak jsou tu plug-in hybridy. Těch je hned šest, opět je možné volit zážehový i vznětový základ, k tomu pohon zadních nebo všech kol. Spotřeba, papírová, je přitom vždy pod 1 l/100 km díky elektrickému dojezdu přes sto kilometrů. Plug-in hybridní je i verze od AMG s 330 zážehovými a 120 elektrickými kilowatty.

Jako u všech nových Mercedesů, i u třídy E platí, že je od základu bohatě vybavená. Z bezpečnostních vychytávej jmenujme skvěle fungující adaptivní tempomat i sledování mrtvých úhlů v ceně a další prvky za příplatek včetně možnosti vyparkovat z úzkých míst pomocí aplikace v telefonu. Kamera se záběrem 360° je součástí každé výbavy.

Technické údaje Mercedes-Benz Třídy E

  Nejlevnější zážehová verze – Mercedes-Benz E 200 Nejlevnější vznětová verze – Mercedes-Benz E 220 d
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný čtyřválec,  48V mildhybridní systém, pohon zadních  kol Vznětový přeplňovaný čtyřválec, 48V mildhybridní systém, pohon zadních kol
Zdvihový objem (cm3) 1999 1499
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 150 + 17 při 145 + 17 při
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 320 při 440 při
Převodovka devítistupňová, samočinná devítistupňová, samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4949/1880/1468 4949/1880/1468
Rozvor (mm) 2961 2961
Zavazadlový prostor (l) 540 540
HMOTNOSTI:    
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1810/640 1900/630
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 2100/750 2100/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 240 238
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 7,5 7,6
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
6,3 4,8
Emise CO2 (g/km) 144 125
CENA:
  1 519 760 Kč (včetně DPH) 1 583 890 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit